Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Tecknade mig för 400 Genova men fick ingen tilldelning

Tecknade 1000 men fick inget
Antar jag var för sent ute.

Permalänk
Medlem

"Hej,

Du har på det här kontot anmält intresse för att teckna aktier i Genova men har dessvärre inte erhållit tilldelning.

Intresset har varit stort och erbjudandet övertecknades.

Vi ber dig notera att Avanza inte på något sätt kan påverka tilldelningens storlek. Beslut om tilldelning av aktier fattas av styrelsen för bolaget och de finansiella rådgivarna.

Om du har några frågor är du välkommen att svara på det här meddelandet.
Du kan även kontakta oss på tel: 08-562 250 00.

Med vänliga hälsningar
Avanza"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Tecknade mig för 400 Genova men fick ingen tilldelning

Samma för mig. anmälde intresse för 400 men ingen tilldelning.

Permalänk
Medlem

0 här också. Den blir nog en fin raket i öppning

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Tecknade 600 och fick 75... rätt meningslöst men ok, 1500 kr i vinst för 2 min jobb bör man inte klaga över i slutändan.

Brukar vara svårt för "småspelare" i de flesta introduktioner. Får få eller inga aktier.

Permalänk
Inaktiv

Kul att några fick tilldelning, även om det var långt ifrån vad som tecknats.

Permalänk
Medlem

Fick 75, tecknade för 200 på Avanza. Tack för lite "gratis"-pengar

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Tecknade 600 fick ingen, grattis till de som fick utdelning. Easy money!

Nu är ju mest frågan om man borde teckna upp sig på https://tips.godatider.nu/om-tjansten/ för att erhålla såna här tips. Kostar ju dock 1500/år så inte direkt gratis.

Någon som testat godatider ?

Permalänk
Medlem

Tecknade 200 och fick 75. Rätt nöjd ändå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

SCANDINAVIAN ENVIRO SYSTEMS AB✅🚀🚀

Kurs nu: ynka 0.8kr

📉📈Riktkurser av Mangold:

-Bear Case: 0.34kr
-Base Case: 1.02kr
-Bull Case: 2.38kr

Uppköp: 4-6kr

Insiderköp den 26e Juni på 0.7kr

BV: 400Mkr
Kassa: 80Mkr

Stora Triggers:

Många spår att Scandian Enviro Systems köps upp.

Ett slutgiltigt avtal avseende det strategiska partnerskapet med Michelin beräknas kunna ingås runt halvårsskiftet 2020 (ungefär nu)

Enviro för även i skrivande stund diskussioner kring anläggningsprojekt med andra parter i bland annat Danmark och USA - vilket tyder på att intresset finns globalt.

Största ägare Michelin och Pegroco Invest (20% och 10% var). Michelin är en av världens ledande däcktillverkare som idag sitter på de flesta personbilar.

Styrelsen för Scandinavian Enviro Systems har i enlighet med en avsiktsförklaring avseende ett långsiktigt strategiskt partnerskap med den franska globala däcktillverkaren Michelin, beslutat genomföra en riktad nyemission. Den leder till att Michelin blir största ägaren i bolaget.

Det strategiska partnerskapet avses omfatta bland annat upprättandet av en gemensamt ägd återvinningsanläggning för uttjänta däck samt ett gemensamt utvecklingsarbete för att bredda möjligheterna med de material som återvinns med hjälp av Enviros teknologi.

Största samtalsämnet kring aktien är att den visar sig vara ett uppköpskandidat samtidigt som Michelin avtalet väntas ske närsom.

Tekniskt ser vi en stark trendbrott där aktien ser ut att utmana fib. 23% i första hand på 1-1.1kr. Som vi vidare har 1.6kr och därefter 3kr

Ett insiderköp av Projektledaren registrerades även den 26e Juni på 0.7kr - vilket indikerar på att vidare uppgång väntas. Bortsett ifrån detta har även andra i bolaget köpt aktier senaste månaderna.

Detta är ingen köprekommendation. Gör era egna analyser och ta era egna beslut😊👍🏻

https://insight.mangold.se/analysis/bolagsanalys-scandinavian...

https://imgur.com/a/GVYaTR9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vexo:

Någon som testat godatider ?

Låter dyrt med 1500 kr per år. Skrivs alltid i finanstidningar etc när något större bolag är på väg. Finns / Fanns även någon blogg som hade koll på detta men minns inte namnet.

Skrivet av Rafiqi:

SCANDINAVIAN ENVIRO SYSTEMS AB

Har haft med dem att göra i jobbet tidigare. Klarar inte ens att genomföra vad de lovar vid möten / ingen uppföljning på frågor. Var visserligen ett par år sedan men kändes som ett ganska inkompetent gäng på den tiden. *Ingen rekommendation utan alla får göra sin egen analys*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Låter dyrt med 1500 kr per år. Skrivs alltid i finanstidningar etc när något större bolag är på väg. Finns / Fanns även någon blogg som hade koll på detta men minns inte namnet.

Har haft med dem att göra i jobbet tidigare. Klarar inte ens att genomföra vad de lovar vid möten / ingen uppföljning på frågor. Var visserligen ett par år sedan men kändes som ett ganska inkompetent gäng på den tiden. *Ingen rekommendation utan alla får göra sin egen analys*

Enviro eller Eniro?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Tecknade 920st Genova, fick 0... :/

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Låter dyrt med 1500 kr per år. Skrivs alltid i finanstidningar etc när något större bolag är på väg. Finns / Fanns även någon blogg som hade koll på detta men minns inte namnet.

Har haft med dem att göra i jobbet tidigare. Klarar inte ens att genomföra vad de lovar vid möten / ingen uppföljning på frågor. Var visserligen ett par år sedan men kändes som ett ganska inkompetent gäng på den tiden. *Ingen rekommendation utan alla får göra sin egen analys*

Mmm tyckte också det var dyrt, påminde om Twoship PPM som över tid var sämre än AP7.

Har du några bra tidningar att rekommendera? Typ gärna någon man får in i RSS flödet. Di.se är ju bara betalvägg, Placera tror jag inte går att ha som RSS?

Permalänk
Medlem

Tecknade 200 st jag men fick 0.

Men får se hur långt ner aktien går nu i början. Den är ju nere på 76 vid stängning. kan ju gå ner under 65 vem vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Har haft med dem att göra i jobbet tidigare. Klarar inte ens att genomföra vad de lovar vid möten / ingen uppföljning på frågor. Var visserligen ett par år sedan men kändes som ett ganska inkompetent gäng på den tiden. *Ingen rekommendation utan alla får göra sin egen analys*

Du är inte ensam. Som så många andra startups så drevs det av en uppfinnarjocke med visioner om att rädda världen med sin teknik men utan kunskap om att driva företag. Det sved illa för honom att behöva släppa inflytande i företaget för att få in kapital och idag har han inte mycket ägande kvar efter otaliga emissioner mm. Brorsonen är klipsk som få men lite sektliknande övertygad om potentialen i tekniken. De har anställt ett par vassa ingenjörer men frågan är om de får chans att göra sitt jobb ordentligt?

Nåväl, det är länge sedan jag hade med dem att göra nu men aldrig igen.

Skrivet av bubbelbabbel:

Enviro eller Eniro?

Enviro

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

@Vexo: "Bra" tidningar får du nog gå internationellt, Financial Times exempelvis. Di.se är ju Aftonbladet i annan färgsättning... Affärsvärlden skall tydligen vara gillad av många.

http://40procent20ar.blogspot.com/ är en bra ingång för att hitta info. Ordentlig blogglista även om egna bloggen ligger nere (ägaren av Börsdata ligger bakom).

Permalänk
Medlem

Fick 0 av 400 tecknade vid Genova.

Just nu köps inget, allt går till sparkonto då ny bostadsrätt har köpts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

Mycket trevlig utveckling på senare tid i Redsense (Senaste försäljningen var en avskalning pga dålig conviction):
https://i.imgur.com/HDrCpOP.png

Blivit mycket mer övertygad kring företaget på senare tid (gör er egna analys). Får tacka dig för att du lyfte fram aktien längre bak i tiden.

Pågår för närvarande mycket diskussioner om social distansering och hemdialys i USA.

https://www.wgbh.org/news/local-news/2020/06/23/in-a-time-of-...

Största drivkraften till Redsense Medicals ökande försäljning är just ökad hemdialys då man har det enda FDA-godkända blodläckagelarmet. Kursen stängde för övrigt runt ATH i fredags. Finns med andra ord viss risk för en dipp även om det är en bit kvar till Analysguidens riktkurs på 42 kr.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nioreh83:

Tesla 1000$ 😎🤑

Satan vad aktien drar iväg. 1326,9 dollar i skrivande stund.

Kanske slutar på 1337 idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Satan vad aktien drar iväg. 1326,9 dollar i skrivande stund.

Kanske slutar på 1337 idag.

Den var på 1337 en stund. Tog en screengrab

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

@Rafiqi: Tror också på SCANDINAVIAN ENVIRO SYSTEMS, Har redan endel vinst på aktien men tror det ska upp mer, För några år sen hade dom något på gång med en Kina kund, Det blev inget pga politik men kursen handlades upp till runt 3 kr, Nu ligger den på 0,8

Kunde knappt bli bättre än att Michelin nyss köpte in sig på 20% av bolaget och snart är kontraktet klart där dom avser dra igång 1+ återvinningsfabriker av däck, Blir mycket intressant nu i Juli.

Permalänk
Medlem

Hmm när kan man se när genova property aktien kommer och ha utdelning ? Borde ju bli nått snart där dom fastslår sånt antar ja

Permalänk
Medlem

Hej!

Vill höra vad alla här tycker.
Har köpt en del från Norweigan Air shuttle och funderar på om jag ska sälja de eller bara avvakta. Kommer de kunna återhämta sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rafiqi:

Hej!

Vill höra vad alla här tycker.
Har köpt en del från Norweigan Air shuttle och funderar på om jag ska sälja de eller bara avvakta. Kommer de kunna återhämta sig?

Har inte satt mig in i det så noga, men det jag läst är att krislånet, som de eventuellt ska få för att rädda bolaget från konkurs, kommer vattna ur aktievärdet något fruktansvärt. Jag hade hållit mig borta från detta bolag.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rafiqi:

Hej!

Vill höra vad alla här tycker.
Har köpt en del från Norweigan Air shuttle och funderar på om jag ska sälja de eller bara avvakta. Kommer de kunna återhämta sig?

Det enklaste sättet att nli miljonär är att vara miljardär och köpa ett flygbolag sägs det. Nu när ingen vet hur flyget kommer se ut i framtiden hade jag inte rört ett flygbolag. Just NAS vet jag inte men i SAS skall värdet spädes ut ca 20 ggr pga räddningspaketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Fick 0 av 400 tecknade vid Genova.

Just nu köps inget, allt går till sparkonto då ny bostadsrätt har köpts.

Jag och polarna tecknade oss för 500st, fick 75st varav 15 tillföll mig 😂

Permalänk
Medlem

Jag ska börja köra MOM+AGG3 @ 3m + UNRATE + MA3 strategin som Sinewave förklarat under Fond tråden på Flashback. Ska uppdatera här sen hur det gått

Permalänk
Skrivet av Vexo:

Jag ska börja köra MOM+AGG3 @ 3m + UNRATE + MA3 strategin som Sinewave förklarat under Fond tråden på Flashback. Ska uppdatera här sen hur det gått

Skulle du vilja länka till tråden är du snäll, lyckades inte hitta något på egen hand

Visa signatur

Stationär "Bob" - i5-8600k, GTX1070 ti, 16 gb DDR4 3000mhz
Laptop "Lennart" - 15,6 tum Macbook pro Retina intel i7, Intel Iris Pro

Permalänk
Medlem

Jag får en olustig känsla över utvecklingen av Covid19 och hur lite börserna påverkas av den. Jag satt kvar i båten under våren då jag tänkte att det skulle bli en lång återhämtningsperiod, men det faktum att det gått så fort samt att pågående utveckling i exempelvis USA inte tycks påverka gör att jag minskar riskexponeringen för första gången på tio år.

Kalla mig feg. Jag resonerar som så att uppsidan är liten medan nedsidan är stor.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021