Android, kan inte bli av med arabiska undertexter på Youtube appen.

Permalänk
Medlem

Android, kan inte bli av med arabiska undertexter på Youtube appen.

Hej!

Jag har fått ett mycket underligt problem på Huawei P20 Pro. YouTube appen envisas med att visa autogenererade under texter på arabiska! Jag måste ta bort det på varje enskild video.

Tycker jag har testat allt, vad jag kan se så står språkinställningarna på både YouTube appen och Google kontot på svenska och även testat att byta till engelska.
Och varför just arabiska, kan inte ens arabiska och vill bara bli av med skiten... Tacksam för hjälp.

Visa signatur
Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har liknande problem på min ipad. Jag får dock engelska (det enda som finns på dom videos jag tittar på). Skitdrygt att behöva stänga av hela tiden. Händer inte på min iphone eller mina datorer.

Du får nog arabiska för att det är det första språket i bokstavsordning. Får du engelska subs om det är det enda som finns?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Har samma problem på min Galaxy S7 och brosans S8. Vi får engelska men det är störigt med att texten ändå startar trots att det står i instälningarna att den inte ska göra det

Har lykats ändra så täxten är mindre och mer genomskinlig så den är något mindre störande i alla fall...

Här är hur man gör:
Har samsung som sagt. Så gå in inställningar och skriv Google-Textning (cc)
Där inne så visas säkert att textning är avstängd.
Sätter man på den så kan man ändra längre ner på sidan hur texten ska se ut.
När man ändrat så som man vill ha den så stäng av textning igen.
Texten kommer tyvärr vara kvar (tills Google fixar problemet) men nu är den i alla fall mindre om man valt det

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.