Permalänk
Medlem

Köpråd: trådlöst tangentbord/mus

Behöver hjälp med att hitta ett riktigt bra trådlöst tangentbord och mus.
Just nu sitter jag på en sekreten 200kr sak, som inte fungerar mer än Max 2 meter.
Jag sitter ca 3 meter från datorn (strorarum) så jag behöver något bra som jag vet fungerar påmin 3-4 meter....

Priset är inte så vesäntligt, utan mer att jag har bra connection, och en sjysst mus...

Just nu måste jag sitta med kabel, och det är inte så kul då jag måste plocka ihop det efter varje session...
Jag har aldrig använt trådlöst innan, då jag alltid kört med trådat innan (Razer produkter)

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag har Logitech MX Keys och tycker att den är suverän. Kräver dock att man gillar en låg tangentbordsprofil. Använder den med en Logitech M590 Silent Mouse, som väl är av den enklare sorten men funkar bra för mina behov. Man vill säkert ha nåt bättre om man är en kräsen gamer.

Båda har såväl Bluetooth som Wifi (via Logitechs nano USB-mottagare). USB-mottagaren har bra räckvidd, runt 10 m utan väggar emellan. Blåtand beror väl på mottagande enhet.

https://www.youtube.com/watch?v=9Agdcf-oJdw

Permalänk
Medlem

@JackA: Wow, ser sjukt nice ut. Jag kör riktigt mekaniskt på min stationära. Men det är just lågprofil jag letar efter i detta sammanhang.
På stora TVn så är det mer casual game jag kör just nu ändå...
Ska kolla upp dessa definitivt.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

@JackA: Wow, ser sjukt nice ut. Jag kör riktigt mekaniskt på min stationära. Men det är just lågprofil jag letar efter i detta sammanhang.
På stora TVn så är det mer casual game jag kör just nu ändå...
Ska kolla upp dessa definitivt.

Logitech har ju en hel del dyrare möss också om du gillar tangentbordet och vill ha en passande mus. MX Master 2S har fått bra omdömen. Själv gillar jag mindre och enklare möss men det finns att välja på efter tycke och smak.

Permalänk
Medlem

@JackA: Jag har stora nävar, så jag vill ha en massiv Mus.:) typ Basilisk etc.. där jag kan avaxla hela handen i musen... Favorit har varit min Qpad 8KPGM

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

@JackA: Jag har stora nävar, så jag vill ha en massiv Mus.:) typ Basilisk etc.. där jag kan avaxla hela handen i musen... Favorit har varit min Qpad 8KPGM

Då kanske MX Master 2S kan vara rätta musen Fördelen med att ha både tangentbord och mus från Logitech är att så länge enheterna har stöd för Unifying (alla dyrare Logitech-produkter har det, billigare inte alltid) kan man använda en och samma USB-mottagare till båda.

Permalänk
Medlem

@JackA: ahh, ska testa den, den ser ut att ha samma form som vad jag letar efter..

Tack för detta mister...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@JackA:
Uppdatering:
Jag följde dina råd och skaffade mig en Logitech MX Keys , och en MX Master 2S!
TACK SÅ MYCKET!

det var precis det jag letade efter. Musen känns riktigt bra och vilar bra i handen, och tangentbordet är riktigt bra slim.
Helt ok att ta fram det vid lite surf, men ändå riktigt bra i spel.
Räckvidden är grymt bra!!!

Så tack än en gång!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

@JackA:
Uppdatering:
Jag följde dina råd och skaffade mig en Logitech MX Keys , och en MX Master 2S!
TACK SÅ MYCKET!

det var precis det jag letade efter. Musen känns riktigt bra och vilar bra i handen, och tangentbordet är riktigt bra slim.
Helt ok att ta fram det vid lite surf, men ändå riktigt bra i spel.
Räckvidden är grymt bra!!!

Så tack än en gång!

Skönt att höra!