Permalänk
Tangentbordskonnässör

Fick precis ordning på nya hörnan, har suttit utan väggen till vänster i ett år eller så och det var drygt. Nu är väggen på plats och nytt skrivbord införskaffat!

Permalänk
Skrivet av huttala:

Fick precis ordning på nya hörnan, har suttit utan väggen till vänster i ett år eller så och det var drygt. Nu är väggen på plats och nytt skrivbord införskaffat!

https://i.imgur.com/pvuvvCU.jpg

Vart är alla tangentbord? 😮

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av StuntmanMike:

Vart är alla tangentbord? 😮

Haha, de är ute i förrådet. Får inte plats med allt i närheten nu när jag blivit utslängd från kontoret.
Men kanske ska ta och bygga lite hyllor på väggen till vänster o smyga upp lite tangentbord på dem före frugan ser.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Har blivit en liten uppdatering här också, med en ny bordskiva.

Och såhär såg det ut innan

Dold text
Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av huttala:

Haha, de är ute i förrådet. Får inte plats med allt i närheten nu när jag blivit utslängd från kontoret.
Men kanske ska ta och bygga lite hyllor på väggen till vänster o smyga upp lite tangentbord på dem före frugan ser.

Tycker jag verkligen. 😁

Min plan är att använda Ikea Skådis och deras krokar för att förvara/visa upp mina kommande keebs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capitán General:

@Fenix: Det är ju kul att någon postar en bild från 2005 använder gamla skärmar istället för att satsa på nytt, men är det inte väldigt oergonomiskt med de tre småskärmarnas placering?

En aning. Skulle egentligen haft dem monterade ovanför 27" skärmen men hittade inte slagborren
15" skärmarna används mest för att snegla på discord och twitch botten när jag spelar eller streamar. Satte upp dem på väggen för att få mer plats.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Och såhär såg det ut innan

Blir du ledsen om man tycker den gamla skivan var snyggare/matchade bättre?

Visa signatur

Civ. Ing. D ( LTH )
Hi-Fi & Hemmabionörd - redaktör på Faktiskt - Sveriges främsta Hi-Fi-forum
Hemautomation med Homey & HUE m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nattlorden:

Blir du ledsen om man tycker den gamla skivan var snyggare/matchade bättre?

Nej verkligen inte folk får tycka vad dom vill!
Jag är iaf väldigt nöjd med resultatet!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Har blivit en liten uppdatering här också, med en ny bordskiva.
https://i.imgur.com/zHuFNM3.jpg
https://i.imgur.com/XGiSeKi.jpg

Och såhär såg det ut innan

Vad är det för bord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad är det för bord?

Benen är ifrån IKEA och ingår i serien Galant.
Skivan är ifrån Bauhaus och den finns på länk skiva

Vetifan varför Bauhaus har dom bilderna dock, eftersom bilden inte alls motsvarande vara. (jag visste dock hur den såg ut innan leverans, fick bilder innan jag la beställning)

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Gjort om lite!
Skärmstativ, nytt tangentbord, mus, till skärm, fixat kabeldragning samt dekorplast i trä-look för att fräscha upp skrivbordet lite. + 2 kaniner då

Före:

Efter:

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

Låda för begagnade snusar

Display för PC'ns status

Permalänk
Medlem

Snygg setup! Vad är det för skärm och programvara (rainmeter?) du har i datorn? Ser riktigt läckert ut

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Gjort om lite!
Skärmstativ, nytt tangentbord, mus, till skärm, fixat kabeldragning samt dekorplast i trä-look för att fräscha upp skrivbordet lite. + 2 kaniner då

Före:
https://i.imgur.com/uldcp0s.jpg

Efter:
https://i.imgur.com/asxsJ58.jpg

Snyggt!

Vad är det för stol du har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

snyggast hittils

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av desert:

Snyggt!

Vad är det för stol du har?

Tack!
Det är en Kinnarps 8000 Synchrone
https://bkm-oresund.se/produkt/kinnarps-8000-free-float-konto...

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

@Lagers:
Kul! Tack så mycket!

Jag antar att du menar den lilla displayen? Det är en vanlig Pie-skärm med hdmiutgång som drivs av usb. Köpte den för någon tusenlapp från wish och blev förvånad över kvalitén! För tillfället är den monterad med långa distanser i pcn, men kommer inom en framtid att byta till små vinkeljärn så att skärmen kommer ännu närmare glaset. Programvaran är Aida-64 där du kan göra en sensorpanel helt efter din smak.

Permalänk
Medlem

Då arbete hemifrån har präglat detta år så uppgraderade jag till en dual monitor setup för ett tag sedan. Mycket nöjd med resultatet, även om jag önskar ett något större skrivbord (tyvärr inte något som har blivit sambo-approved ).

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem

@Revoleddam: Jag misstänkte att det var en Rpi skärm. Men tyckte den såg lite större ut och var fin kvalité på bilden. Har kollat lite på dessa och funderar hur en sådan ska passa i nästa bygge. Tack för Aida64, måste jag testa

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Revoleddam:

Vad använder du för att visa den informationen? *nyfiken*

Visa signatur

Civ. Ing. D ( LTH )
Hi-Fi & Hemmabionörd - redaktör på Faktiskt - Sveriges främsta Hi-Fi-forum
Hemautomation med Homey & HUE m.m.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Riggen

Permalänk

Skulle gärna haft ett rent skrivbord men särskilt nu då man jobbar hemma i coronatider så blir det mycket saker och nu är det ändå tisdagsstädat (behöver inte ha all hårdvara framme).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Revoleddam:

@Lagers:
Kul! Tack så mycket!

Jag antar att du menar den lilla displayen? Det är en vanlig Pie-skärm med hdmiutgång som drivs av usb. Köpte den för någon tusenlapp från wish och blev förvånad över kvalitén! För tillfället är den monterad med långa distanser i pcn, men kommer inom en framtid att byta till små vinkeljärn så att skärmen kommer ännu närmare glaset. Programvaran är Aida-64 där du kan göra en sensorpanel helt efter din smak.

Hmm frestar lite, får se om man kan hitta en skärm som passar DVD platserna i chassit fram hehe

Permalänk
Skrivet av Revoleddam:

Tack!

Visa signatur

Civ. Ing. D ( LTH )
Hi-Fi & Hemmabionörd - redaktör på Faktiskt - Sveriges främsta Hi-Fi-forum
Hemautomation med Homey & HUE m.m.

Permalänk
Medlem

Skapligt nöjd med hur det ser ut. Det enda är att vänstra högtalaren inte riktigt får plats på ett bra sätt, så den hamnar typ bakom skärmarna där dom möts.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

Skapligt nöjd med hur det ser ut. Det enda är att vänstra högtalaren inte riktigt får plats på ett bra sätt, så den hamnar typ bakom skärmarna där dom möts.

https://i.imgur.com/l3w5fTF.jpg

Har du testat att byta plats på vänstra skärmen och datorn? Känns spontant som att det skulle hjälpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Har du testat att byta plats på vänstra skärmen och datorn? Känns spontant som att det skulle hjälpa

Inte för fem öre. Den hamnade där det fanns plats på skrivbordet då den fick för sig att leka dammsugare när den stod under skrivbordet

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Inte för fem öre. Den hamnade där det fanns plats på skrivbordet då den fick för sig att leka dammsugare när den stod under skrivbordet

Om den inte kan stå direkt på golvet så hade jag undersökt alternativ att hänga den under bordet eller ha den stående på något på golvet. Om det står på en låda, ett gäng böcker, läskback eller dyl. så borde den låta bli att suga in allt damm.

(Ett annat alternativ är att dammsuga lite oftare )