Fotbollslag - Vilket håller ni på?

Permalänk
Medlem

Arsenal och Lazio 😄

Permalänk
Medlem

Himmelsblå. Jag är religiöst himmelsblå.

Permalänk
Medlem

Sverige vart fjärde år.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Ända gångerna jag följer fotboll är när jag tippar stryktips, i övrigt totalt ointresserad av det.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

AIK
Att jag håller på AIK beror nog mest på att jag är uppväxt till största del i västerort i Stockholm, och började själv lira hockey i unga dar med mål att börja lira i AIK.
Dock försvann den drömmen pga olika orsaker, mycket med att man växer upp

Sen försvann intresset kring sport i några år för att sedan landa i ett intresse i fotbollen.

Jag håller inte på några andra lag i andra ligor, mest pga att jag känner ingen koppling till lagen och nu när jag är äldre så känns det bara konstigt att börja hålla på ett lag bara för att

Tankar kring dagens AIK - man har börjat säsongen med att lira man-mot-man och har en del nya unga spelare, så det känns lite underligt och osäkert till en början.
En hel del självklara misstag under matcherna, vilket kommer försvinna med tiden, och jag tror på att det kommer visa resultat i slutändan.

Att sitta och glo på TV utan publik gör det lite mer intressant på något sätt, man lyckas höra vad som sägs på plan osv, vilket ger mig en annan inblick i matcherna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk

För min del är det det Leeds United vi har förmodligen en av de bättre tränarna i världen Marcelo Bielsa tack och lov klubben börjas styras upp igen.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Djurgårdens IF.
Korta versionen: Första minnet av fotboll på TV, farsan svor om stockholmare och 08or, min favoritfärg är blå, deras framgång i början av 2000-talet hjälpte säkert till det också. (+hockey i samma förening)

Fick ingen "koppling" när man kollade på spanska eller engelska lag men till Allsvenskan och DIF har alltid varit där via TV, spel och senare år att se dom på plats.

Abstinensen är total även fast jag brukar följa majoriteten av matcherna varje säsong från soffan så är bara möjligheten att inte kunna vara på plats olidlig.
Tråkigt att laget inte riktigt kunnat prestera i år, drömmen om en ny Odessa resa med CL kvalet är nog också körd. Behövs inte någon direkt förstärkning mer än få igång spelarna likt ifjor och väcka duon Kujovic - Holmberg.

Permalänk
Medlem

Gröndals IK i gärdsgårdsserien (nostalgipatriot)
Djurgårdens IF i toppen, sen barnsben. Vet att där jag växte upp precis utanför tullarna så var det en salig blandning av Dif/Aik/Hif.
Sedan blir det nog Stockholmslag mot omvärlden, ser hellre en 08-vinst så länge det inte är negativt för Dif.

Ska tilläggas att jag inte är någon slaviskt följare. Utan lite mer på rubriknivå i blaskan.

Visa signatur

stationär 2022: ryzen 7900x@65W, asus strix x670e-f, 32GB, rx6700xt
stationär 2012: i5-3570k@stock, asus p8z77-v le, 16GB, gtx660
laptop: ryzen 4800H, 16GB, rtx2060 (Legion 5 15ARH05H)
laptop: i5-2467M, 8GB
nas/server: i5-8400, asus WS C246M PRO/SE, 48GB

Permalänk
Medlem

Sverige herrlag kan jag försöka se någon match med ifall de kommer ur gruppspel i ex vm/EM.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

"BAJEN bärs o överklockad dator"

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

AIK
Att jag håller på AIK beror nog mest på att jag är uppväxt till största del i västerort i Stockholm, och började själv lira hockey i unga dar med mål att börja lira i AIK.
Dock försvann den drömmen pga olika orsaker, mycket med att man växer upp

Sen försvann intresset kring sport i några år för att sedan landa i ett intresse i fotbollen.

Jag håller inte på några andra lag i andra ligor, mest pga att jag känner ingen koppling till lagen och nu när jag är äldre så känns det bara konstigt att börja hålla på ett lag bara för att

Tankar kring dagens AIK - man har börjat säsongen med att lira man-mot-man och har en del nya unga spelare, så det känns lite underligt och osäkert till en början.
En hel del självklara misstag under matcherna, vilket kommer försvinna med tiden, och jag tror på att det kommer visa resultat i slutändan.

Att sitta och glo på TV utan publik gör det lite mer intressant på något sätt, man lyckas höra vad som sägs på plan osv, vilket ger mig en annan inblick i matcherna.

Ja det AIK sysslar med är väldigt intressant. Hur är egentligen tålamodet bland er supportrar? Hade MFF fallit igenom så som ni gjorde mot Peking och mot oss i cupen hade det blivit rätt irriterat bland supportrarna. Jag är lite nyfiken och jag antar att Norling har ett relativt stort förtroende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

"BAJEN bärs o överklockad dator"

Från "rakade brudar" till "överklockad dator" 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Ända gångerna jag följer fotboll är när jag tippar stryktips, i övrigt totalt ointresserad av det.

För mig är det när polare vill ta en öl och kika på fotboll. Det gäller för övrigt nästan all sport för mig. Det är som kubb: tråkig syssla, kul umgänge.

Undantagen är få eller som nedan citerade person skriver

Skrivet av Shrudder:

Sverige vart fjärde år.

Kan ibland dessutom kolla om någon oväntad nation/person tar sig vidare till slutspel/finaler i diverse sporter och håller då gärna på dem, så länge som de inte möter Sverige. Underdogs är lite extra kul att kolla på, av någon anledning

Permalänk

AIK.

Störst, bäst och vackrast är vår signatur. Vi är det som de vill va!

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

Liverpool FC och dom har vart mitt lag sen runt 2003-2004 då Stevie G och Michael Owen var favoritspelare.
Ser fotboll nästan dagligen särskilt om det är PL eller mästerskap.
Har vart mycket ledsamt med alla nästan titlar i PL för Liverpool men i år så äntligen!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Manchester United
ÖSK
Real Madrid

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

Liverpool FC och dom har vart mitt lag sen runt 2003-2004 då Stevie G och Michael Owen var favoritspelare.
Ser fotboll nästan dagligen särskilt om det är PL eller mästerskap.
Har vart mycket ledsamt med alla nästan titlar i PL för Liverpool men i år så äntligen!

Och förra året... 😁👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av pavl1sh:

Hej och hå.

Sitter lite uttråkad på jobbet såhär en fredagseftermiddag och läser upp om vad vad som händer i fotbollsvärlden.

Funderingen slog mig i samband med detta: Vilket lag håller Sweclockare på?

Fotboll är nog inte det vanligaste ämnet som diskuteras på ett datorforum, men hade varit intressant att veta vilka lag ni håller på och varför.

Skriv gärna vilket lag ni håller på samt skriv något kort, t.ex varför ni håller på dem, hur det kom sig att ni började supporta dem eller helt enkelt om vad ni tycker om rådande situation runt klubben.

Mitt lag är Arsenal FC i engelska Premier League.

Började hålla på dem för ca 12 år sedan då klubbens värderingar på den tiden resonerade med mina egna. Har dock inte alltid varit lätt under åren och har med tiden insett att jag är lite av en masochist som match efter match, säsong efter säsong få upp förhoppningarna om något bättre. Men... Nej.

Nu med ny tränare med en klar idé av vart denne vill ta klubben känner jag mig lite mer positiv. Hoppas bara på att ledningen backar honom som det krävs.

Hade varit kul om folk ville delta med sina bidrag!

Önskar er trevlig helg och att era lag vinner sina resterande matcher av säsongen (men inte om ni möter Arsenal).

/ pavl1sh

Jag är delad 08 som håller på Hammarby och djurgården mest för att Djurgården även lirar hockey. Jag vet att Hif också spelar hockey men inte i SHL de ligger typ i div 4

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Manchester United sedan 1986, på tiden det hette Tipsextra och Liverpool jämt visades.
Farsan höll på dem (liksom halva Sverige) så naturligtvis valde jag United

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Jag är delad 08 som håller på Hammarby och djurgården mest för att Djurgården även lirar hockey. Jag vet att Hif också spelar hockey men inte i SHL de ligger typ i div 4

Det var som tusan. Trodde tabellgluttarsupportrar bara existerade i Göteborg. Dvs Frölunda i hockey och blåvitt i fotboll.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fattar för mitt liv inte att ingen nämnt Sirius fotboll!?

Mitt lag. För den som gillar att lida. Största klubben i stan, stan som inte bryr sig om idrott......

Vad gäller hockey så, Almtuna ofc. Lokalpatriot som jag är. Lider än mer vad gäller den klubben.

Undrar ibland hur det känns att vara supporter till klubbar som köper spelare utan att bry sig om prislappar och så. Istället för som en annan som är supporter till en klubb som får kolla in div1 och div2 någon månad innan säsongen startar för att hitta spelare som är kontraktslösa. (Både fotboll och hocket för detta)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Vad gäller hockey - Rögle all the way!

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Leeds. Men det är lite le(e)dsamt med harvandet i andraligan. Ser ganska lovande ut nu för uppflyttning men det har det gjort tidigare säsonger också..

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |