Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Kan du se om den går att montera på vägg?

Har ingen själv, men så vitt jag vet ska den modellen ha två fästpunkter på
undersidan för väggmontering. ( För att hänga upp på skruvhuvuden )

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Kan du se om den går att montera på vägg?

Jag bekräftar det @TechWolf sa. Det finns två fästpunkter för montering

Permalänk
Medlem

Grattis till denna tråd "Dagens fynd — Diskussionstråden" som nu gått in på sida 1000! Nu dricker jag ett glas läskeblask för att fira detta!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Grattis till denna tråd "Dagens fynd — Diskussionstråden" som nu gått in på sida 1000! Nu dricker jag ett glas läskeblask för att fira detta!

Och jag knäcker en öl och skålar mot micken! Det är ju fredag trots allt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av manaspok:

Har dem inte fel namn på den där? Är väl bara den nya från i år som heter ”Odyssey”? Tänker så du inte råkar få fel om det är den nya odyssey g9 du är ute efter

Vet det redan. Var på el-g och dom hade den ute. Men tycker inte om höjden, så blir inget köp för mig.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag är mycket skeptisk mot soundbars ljudkvalitet i allmänhet men har ännu svårare att förstå varför avsaknaden av förmåga att ta emot ljudformat som ändå inte kan åteges på ett vettigt sätt skulle innebära en nackdel.
Avsaknaden av ljudkvalitet är ett problem hos de flesta soundbars, avsaknad av e arc är det inte.

Du kanske inte gillar soundbars generellt men det handlar trots allt om ljudformat som den har stöd för enligt specifikationerna. Därmed begränsar avsaknaden av eARC folk från att utnyttja produkten fullt ut, vilket jag tyckte var värdefullt att påpeka så att en eventuell köpare inte missar det.

Det finns faktiskt soundbars som lyckas skapa ganska bra virtuell surround, inklusive hyfsat övertygande Dolby Atmos. De är inte lika bra som uppsättningar med riktiga högtalare naturligtvis, men alla har inte viljan eller ens möjligheten att montera en massa högtalare i sitt vardagsrum.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av S1im:

Produkt: PowerColor Radeon RX 5600 XT V2- 6GB
Länk: https://www.proshop.se/Grafikkort/PowerColor-Radeon-RX-5600-X...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5350663
Pris: 2699 kr

Aldrig varit under 3200 kr tidigare.

Någon som har erfarenhet om detta kort?

Permalänk
Medlem

Någon som har hört något mer om dammsugaren från "expertbutiken"? Fakturan börjar närma sig sitt förfallodatum men har inte hört något alls...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Någon som har erfarenhet om detta kort?

Jag hade också en fundering kring att köpa den, men nu har Helgerbjudandet gått ut så den är tillbaka på fullt pris igen.
Även fast det står att det finns kvar kort i lager.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Jag hade också en fundering kring att köpa den, men nu har Helgerbjudandet gått ut så den är tillbaka på fullt pris igen.
Även fast det står att det finns kvar kort i lager.

Kollade för någon timme sedan då fanns det 15+ i lager för 2699:-. Skulle då skriva något i stil med att dubbelkolla att det finns bios uppdatering med högre minneshastigheter. Kort Helgerbjudande!

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

Kollade för någon timme sedan då fanns det 15+ i lager för 2699:-. Skulle då skriva något i stil med att dubbelkolla att det finns bios uppdatering med högre minneshastigheter. Kort Helgerbjudande!

Fast ifall man följer länken nu igen så är erbjudandet tillbaka! 2699kr

Det är något galet som pågår med Proshop idag.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

Kollade för någon timme sedan då fanns det 15+ i lager för 2699:-. Skulle då skriva något i stil med att dubbelkolla att det finns bios uppdatering med högre minneshastigheter. Kort Helgerbjudande!

Vad menar du med att kolla att det finns bios uppdatering med högre minneshastigheter?
Är inte så vass på detta, men ska bygga ihop en burk snart och håller påå att välja komponenter där grafikkortet är det enda som saknas just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Vad menar du med att kolla att det finns bios uppdatering med högre minneshastigheter?
Är inte så vass på detta, men ska bygga ihop en burk snart och håller påå att välja komponenter där grafikkortet är det enda som saknas just nu

Även grafik-kort har BIOS men det kallas VBIOS och precis som med moderkort så kan tillverkaren släppa fixar.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Fast ifall man följer länken nu igen så är erbjudandet tillbaka! 2699kr

Det är något galet som pågår med Proshop idag.

Nope, nu är det fullt pris igen. Jag var faktiskt på väg att beställa ett.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Nope, nu är det fullt pris igen. Jag var faktiskt på väg att beställa ett.

Samma här, hade en i varukorgen men skulle springa på lite ärenden.... Aja, får slå till direkt nästa gång

Permalänk
Medlem

GoPro Hero 7 Black finns på gopros hemsida för 2899kr

Skrivet av Shiftypants:

Produkt: GoPro Hero 7 Silver
Länk: https://www.amazon.de/GoPro-HERO7-Silber-wasserdichte-Actionk...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4944958
Pris: €194.45

Produkt: GoPro Hero 7 Black
Länk: https://www.amazon.de/GoPro-HERO7-Schwarz-Livestreaming-Stabi...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4944957
Pris: €242.73

Lägsta pris historiskt enligt prisjakt:
Hero 7 Silver: 1990 kr
Hero 7 Black: 2990 kr

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrippelP:

Google Pixel 3a för 271 Euro på Mediamarkt.de
https://www.mediamarkt.de/de/product/_google-pixel-3a-64-gb-j...

Använd en VPN för att lägga till telefonen i varukorgen och skriv in din stad + "Sweden" när du fyller i adress. Lyckades få min telefon hemskickad på detta vis.

Ca 1300kr billigare är svenska butiker. Tänk dock på att det kan vara krånligare med garanti osv.

Angående garanti, nu är det många år sen men 2012 när den första Nexus 7 precis lanserats så skulle jag till Tyskland och köpte en på Mediamarkt i Hamburg eftersom den inte kommit till Sverige. Inför detta dubbelkollade jag med svenska Mediamarkt om reklamations- och garantiärenden gick att göra på ett svenskt Mediamarkt och det var inga problem. Detta fick jag bekräftat då jag faktiskt behövde reklamera den och valde att få pengarna tillbaka. Kontakta ett svenskt MM och se ifall det fortfarande gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Angående garanti, nu är det många år sen men 2012 när den första Nexus 7 precis lanserats så skulle jag till Tyskland och köpte en på Mediamarkt i Hamburg eftersom den inte kommit till Sverige. Inför detta dubbelkollade jag med svenska Mediamarkt om reklamations- och garantiärenden gick att göra på ett svenskt Mediamarkt och det var inga problem. Detta fick jag bekräftat då jag faktiskt behövde reklamera den och valde att få pengarna tillbaka. Kontakta ett svenskt MM och se ifall det fortfarande gäller.

Kan du faktiskt göra det, bara lägga till Sverige så skulle de skicka det från Tyskland?

Fraktkostnaderna är olika när du skickar i Tyskland jämfört med att skicka den till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirill2:

Kan du faktiskt göra det, bara lägga till Sverige så skulle de skicka det från Tyskland?

Fraktkostnaderna är olika när du skickar i Tyskland jämfört med att skicka den till Sverige?

Det kan jag tyvärr inte svara på. Andra hävdar att det ska gå. Jag har bara köpt när jag varit i Tyskland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Angående garanti, nu är det många år sen men 2012 när den första Nexus 7 precis lanserats så skulle jag till Tyskland och köpte en på Mediamarkt i Hamburg eftersom den inte kommit till Sverige. Inför detta dubbelkollade jag med svenska Mediamarkt om reklamations- och garantiärenden gick att göra på ett svenskt Mediamarkt och det var inga problem. Detta fick jag bekräftat då jag faktiskt behövde reklamera den och valde att få pengarna tillbaka. Kontakta ett svenskt MM och se ifall det fortfarande gäller.

Mediamarkt brukar tyvärr ha mycket dålig support vad jag fått uppleva iaf. Kanske funkar det bättre med Tysk MM än svensk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Angående garanti, nu är det många år sen men 2012 när den första Nexus 7 precis lanserats så skulle jag till Tyskland och köpte en på Mediamarkt i Hamburg eftersom den inte kommit till Sverige. Inför detta dubbelkollade jag med svenska Mediamarkt om reklamations- och garantiärenden gick att göra på ett svenskt Mediamarkt och det var inga problem. Detta fick jag bekräftat då jag faktiskt behövde reklamera den och valde att få pengarna tillbaka. Kontakta ett svenskt MM och se ifall det fortfarande gäller.

Aah det vore ju superbra, ska absolut kolla upp det! Tack för tipset 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Mediamarkt brukar tyvärr ha mycket dålig support vad jag fått uppleva iaf. Kanske funkar det bättre med Tysk MM än svensk.

Det var alltså ett svenskt Mediamarkt jag reklamerade hos. Allt sköttes i Sverige. Bara att jag köpte produkten på MM på plats i Tyskland.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är TP-Link AX50 Dual-band WiFi 6 router något att ha?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

Någon som har hört något mer om dammsugaren från "expertbutiken"? Fakturan börjar närma sig sitt förfallodatum men har inte hört något alls...

Det fanns ju så extremt många röda flaggor med företaget, förstår inte er som beställde ändå. Förhoppningsvis får ni fakturan makulerad men var det verkligen värt huvudvärken?

Permalänk
Medlem

Det är ju ingen direkt huvudvärk när man handlar mot faktura, dels erbjöd de ett enkelt knapptryck för att förlänga den 2 veckor och sen är det ju bara att bestrida den om inget hänt efter det heller.

Var mest nyfiken om någon annan hört eller fått något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

Var mest nyfiken om någon annan hört eller fått något.

Du kan ju kika på deras omdömen på Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=37922

Permalänk
Medlem

Såg att någon länkade TP-Link Archer AX50 i den andra tråden, vet någon om denna router är något att ha? Jag har haft en Asus Ac66u nu i några år och den räcker inte alltid till när det kommer till Wi-fi signalen i huset tyvärr.

Så tänkte höra med er som kanske är lite mer insatta om det är stor skillnad på 802,11ax gentemot 802,11ac?

Även om ni som redan har routern vet hur Tp-Link står sig gentemot Asus på routrar, om dom är bättre eller sämre?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaxxN:

Såg att någon länkade TP-Link Archer AX50 i den andra tråden, vet någon om denna router är något att ha? Jag har haft en Asus Ac66u nu i några år och den räcker inte alltid till när det kommer till Wi-fi signalen i huset tyvärr.

Så tänkte höra med er som kanske är lite mer insatta om det är stor skillnad på 802,11ax gentemot 802,11ac?

Även om ni som redan har routern vet hur Tp-Link står sig gentemot Asus på routrar, om dom är bättre eller sämre?

Tack på förhand.

Mycket bra fråga faktiskt sitter själv på en Asus AC66 B1 och visst den fungerar bra samt Asuswrt-Merlin firmware updates är kanon.

Men jag måste säga att även jag blev intresserad av TP-Link Archer AX50 speciellt för 990:-
Men jag har inte lyckats hitta en bra review om den, dock så hitta jag lite trådar på TP-Links forum där folk rapporterar att dom blir rätt varma.

Mvh Paw

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

Jag har en ax-11000 och en ac68u uppsatt i Aimesh.
Gillar designen på ax-11000.
Kör mycket data igenom nätverket och den klarar det galant.