Bild på din bil-tråden

Kom ut till en mindre rolig syn i måndags morse. En byggarbetare hade glömt att lägga i handbromsen så hans lastbil hade rullat in i min bil.

Rolig start på semestern...

Riktigt tråkigt! Men gräm dig inte hela semestern nu bara

Skrivet av Albinfiskare:

Riktigt tråkigt! Men gräm dig inte hela semestern nu bara

Nej då. Bilen går att köra utan problem så jag klarar mig. Ska repareras i slutet av juli och försäkringen (inte min alltså) täcker allt så det är lugnt.

Några nya bilar har de blivit

Impulsköpte Mercan när jag åkte till Jämtland för att köpa subarun

Skrivet av Infinity_90:

Några nya bilar har de blivit

https://www1.garaget.org/archive/137/136928/422217/422217-3971302.jpg
https://www1.garaget.org/archive/137/136928/422222/422222-3971581.jpg

Impulsköpte Mercan när jag åkte till Jämtland för att köpa subarun

Subarun ser riktigt fin ut! GT? Eller importerad wrx? En blå 22B med rallydekaler var min drömbil runt 99-00, tyvärr var jag bara 8 år så det blev en radiostyrd i skala 1:10. Numera växer de inte på träd och jag kör volvokombi som en riktig Svensson. Men drömmen om en gc8 Impreza finns kvar långt bak i minnet 😁

Skrivet av snajk:

Nej då. Bilen går att köra utan problem så jag klarar mig. Ska repareras i slutet av juli och försäkringen (inte min alltså) täcker allt så det är lugnt.

Ja då han var man nog att ta på sig det så är det ju lugnt. Själv blev jag påbackad utanför mataffären tidigare i veckan. Ingen lapp och inga vittnen. Nu är det iofs bara en bruksbil så ska försöka fixa till det själv. Ingen större lust att blanda in försäkringsbolag när ändå måste stå för hela kalaset själv. Får se till o skaffa en dashcam snart.

Min nya bil!

Toyota Yaris 2004 med endast 12k mil på mätaren, en föregående ägare och fullt i-fylld service bok hos märkesverkstäder! Jag hoppas få många år med denna pärlan <3

Skrivet av Ac3R:

Satan så bra det vart!

Tack har faktiskt hållt sig fin sen slutet av april, med bara avfettning och avspolning några få gånger. Snart dags för en ordentlig tvätt dock för blev inte helt ren sist

Funkar det i videoformat?

Här är ivarjefall andre-bilen. Kör till vardags en bmw m135i

var glad att du inte har en gammal ovanlig bil. min bror hade en gammal extremt ovanlig barracuda och han behövde nya baklysen och på en marknad hittade han ett efter flera års sökande. när han frågade gubben om han kunde få tag på ett till började gubben asgarva...han sålde bilen kort efter det, var helt enkelt för svårt att få tag i delar.

Tråkigt men den kommer bli som ny, dessutom slipper du laga alla fula stenskott på huven du kanske fått. man måste försöka se dom små positiva bitarna också.

Skrivet av WaspCustoms:

Funkar det i videoformat?

Här är ivarjefall andre-bilen. Kör till vardags en bmw m135i

Känner en kille som bygger om gamla ambulanser och liknande till hus bilar, påminner mycket om detta, sen säljer han dem. han gör mycket unika saker för att spara plats i dem.
hans nuvarande är någon gammal special byggd van som jag övernattat i ett par gånger. väldigt många smarta lösningar med kök(kokvrå) uppvärmning med gas, solpaneler eller gas för drivning av kylskåpet och mycket mer brukar han pilla in.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Känner en kille som bygger om gamla ambulanser och liknande till hus bilar, påminner mycket om detta, sen säljer han dem. han gör mycket unika saker för att spara plats i dem.
hans nuvarande är någon gammal special byggd van som jag övernattat i ett par gånger. väldigt många smarta lösningar med kök(kokvrå) uppvärmning med gas, solpaneler eller gas för drivning av kylskåpet och mycket mer brukar han pilla in.

Jo det är lite likt denna då "vanlife" har exploderat som satfläsk på internet senaste åren så det börjar bli allt mer och mer poppis

Skrivet av klirre:

Subarun ser riktigt fin ut! GT? Eller importerad wrx? En blå 22B med rallydekaler var min drömbil runt 99-00, tyvärr var jag bara 8 år så det blev en radiostyrd i skala 1:10. Numera växer de inte på träd och jag kör volvokombi som en riktig Svensson. Men drömmen om en gc8 Impreza finns kvar långt bak i minnet 😁

Svensksåld "gubbägd" GT förra ägaren var 65 och han innan var 73 när han sålde. Har gått i Jämtland och inte vinter senaste åren så helt rostfri. Nya dämpare, bromsok/skivor/belägg, vattenpump/kamrem och massa mer. Mekaniskt i toppskick och inte trimmad, bara 3" rostfritt monterat(av förra ägaren). Ett riktigt fynd tyckte jag för 41 000 kr

@Infinity_90: Låter som ett riktigt kap, grattis!

Skrivet av WaspCustoms:

Jo det är lite likt denna då "vanlife" har exploderat som satfläsk på internet senaste åren så det börjar bli allt mer och mer poppis

Där är hans nuvarande, få se när han tröttnar och säljer och bygger en ny.

Audi TT QS

Andra imprezan på en månad typ
Denna gången en STi med smidd motor som lämnar 418 hk/570nm
Högerstyrd och R-däck så denna ska bli en trackcar som är gatlaglig

Skrivet av klirre:

@Infinity_90: Låter som ett riktigt kap, grattis!

Tack
Får se hur de blir med denna nu dock iom inköpet ovan. Men första karossen är speciellt, både pga Collin och legend statusen därigenom och för att den är skönare och köra, mer känsla

Skrivet av Infinity_90:

https://www1.garaget.org/archive/137/136928/422598/422598-3975519-tzQv4W6igUgLJ3TB.jpg
Andra imprezan på en månad typ
Denna gången en STi med smidd motor som lämnar 418 hk/570nm
Högerstyrd och R-däck så denna ska bli en trackcar som är gatlaglig

What the actual fk är det där? Är du mörkrädd eller? 😅🤣

Skrivet av Harbls:

Du är inte rallyintresserad ser jag 😁

Skrivet av Harbls:

Den rullade tidigare i Norrland
Ljusbox är något som monteras på rallybilar vid natt-körning:

Jag får se om den får stanna eller inte, en är ju lite cool pga bilens rally-heritage samtidigt som den känns over the top. Ska försöka hitta en extra huv oavsett

Avspolad och motionerad.

Mumma! Så vacker.

Skrivet av MyRus:

Du är inte rallyintresserad ser jag 😁

Korrekt! Inte det minsta intresserad av bilar förutom huruvida de är snygga eller inte

Skrivet av Zajin:

Avspolad och motionerad.

Najs!

Hmm, du har inte funderat på att sätta en frontspoiler på den?
Det skulle nog balansera fint mot bakvingen, och rent estetiskt minska "gapet" lite i fronten. (det är något av en personlig "pet peeve" när det gäller många sportbilar upp till 80-talet eller så, att fronten sitter så mycket högre ovanför backen än resten av bilen)

Skrivet av Roger W:

Najs!

Hmm, du har inte funderat på att sätta en frontspoiler på den?
Det skulle nog balansera fint mot bakvingen, och rent estetiskt minska "gapet" lite i fronten. (det är något av en personlig "pet peeve" när det gäller många sportbilar upp till 80-talet eller så, att fronten sitter så mycket högre ovanför backen än resten av bilen)

Ja det skulle nog kunna vara fint, kanske kan vara något när det är dags att fräscha upp lacken.

Skrivet av Harbls:

Korrekt! Inte det minsta intresserad av bilar förutom huruvida de är snygga eller inte

Gamla karossen kanske föll dig lite mer i smaken
Den satte tyvärr ägaren efter i ett räcke men motorn plockades ur och lever vidare i den jag köpte tillbaka nu

Skrivet av Infinity_90:

https://www1.garaget.org/archive/137/136928/390602/390602-3836636.jpg
Gamla karossen kanske föll dig lite mer i smaken
Den satte tyvärr ägaren efter i ett räcke men motorn plockades ur och lever vidare i den jag köpte tillbaka nu

Alla vet väl att GC8 är snyggast

Personligen tycker jag iaf att de rankar:
22B GC8
GC8
Bugeye
Blobeye
Hawkeye
...
...
-08 Hatchback
Senaste "wrx sti"
-11 Sti Racing / sedan.

Sen ska man så klart ha extraljusen på vintern, svincoolt.

Tycker jag har sett bilden på den blåa stin här innan (skitsnygg med te37:or), är det du som även har/hade en vinröd 744?

Hämtade en 2020 Audi A5 45 TFSI i måndags. Mycket nöjd än så länge!

Hämtade min Mercedes C300e AMG Night Edition i Torsdags. Riktigt nöjd änsålänge! (trots en stor puckel i bagaget för alla AA batterier....)
Men en riktigt pigg jäkel och mycket trevlig Night Edition helmörk insida!