Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Medlem

Ni som testar alphan, kör ni med joystik eller yoke?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ni som testar alphan, kör ni med joystik eller yoke?

Joystick, en gammal Thrustmaster HOTAS Cougar och pedaler från Saitek/Logitech

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på att uppgradera datorn för det här spelet. Har försökt följa och läsa mig fram, men kommer det komma uppdrag eller scenarios där delar av planet går sönder så man kan träna på att flyga med lite handikapp?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem

@griid Det är inte känt, vad jag vet åtminstone. Uppdrag kommer antagligen då de hade en platsannons ute för det tidigare.
Skador i stil med trasiga hydraulsystem, trasiga motorer, elektronikproblem och liknande kommer garanterat finnas i tredjepartsplan åtminstone, och förhoppningsvis även officiella! Jag skulle dock inte räkna med fantastiskt stöd "out of the box".

Skador mer i stil med trasiga vingar pga kollisioner tror jag inte man kan räkna med.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

@griid Det är inte känt, vad jag vet åtminstone. Uppdrag kommer antagligen då de hade en platsannons ute för det tidigare.
Skador i stil med trasiga hydraulsystem, trasiga motorer, elektronikproblem och liknande kommer garanterat finnas i tredjepartsplan åtminstone, och förhoppningsvis även officiella! Jag skulle dock inte räkna med fantastiskt stöd "out of the box".

Skador mer i stil med trasiga vingar pga kollisioner tror jag inte man kan räkna med.

Vad roligt, Kan knappt vänta tills det släpps. Undrar hur lång tid det kommer ta bara

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Riktigt sugen på att uppgradera datorn för det här spelet. Har försökt följa och läsa mig fram, men kommer det komma uppdrag eller scenarios där delar av planet går sönder så man kan träna på att flyga med lite handikapp?

Som sagt, scenarion/uppdrag är bekräftade, har för mig att det till och med syns i några av deras officiella screenshots.

Failure conditions kommer såklart också finnas med, men då är det ju i stil med att motorer lägger av eller att man tappar styrning osv. Kraschfysik har de dock sagt att de aldrig kommer lägga in, dvs att plan tex skulle kunna explodera eller kollapsa, eller att objekt som fastigheter ska kunna påverkas av krasch (tänk terrorbrott).

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Som sagt, scenarion/uppdrag är bekräftade, har för mig att det till och med syns i några av deras officiella screenshots.

Failure conditions kommer såklart också finnas med, men då är det ju i stil med att motorer lägger av eller att man tappar styrning osv. Kraschfysik har de dock sagt att de aldrig kommer lägga in, dvs att plan tex skulle kunna explodera eller kollapsa, eller att objekt som fastigheter ska kunna påverkas av krasch (tänk terrorbrott).

när plan kraschar är inte intressant. det roliga är om någon motor lägger av eller att en flap fastnar etc.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Lite nya bilder:

Permalänk
Skrivet av griid:

Vad roligt, Kan knappt vänta tills det släpps. Undrar hur lång tid det kommer ta bara

Release blir troligen någon gång under senhösten, typ november/december såvida inte förseningar uppstår.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem

@griid Det lär det vara. Alphatestare får inte dela med sig av bilder, och eftersom det är tydliga watermarks överallt i spelet så lär man åka dit (och antagligen bli avstängd) ganska lätt om de börjar spridas!

Nästan alla bilder som delas är sådana som testare delar med sig av på det stängda forumet, och Microsoft/Asobo väljer att dela publikt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

ÄR FS2020 anledningen att hålla hårdvaruköp till hösten, månntro?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

är det en vettig idé att gå från 32gb ram till 64gb?

Permalänk
Skrivet av Othic08:

är det en vettig idé att gå från 32gb ram till 64gb?

är det en vettig idé att gå från 16 till 32, undrar jag...

Inte hunnit kolla systemkraven ännu. Någon som uppdaterat sig lite mer om detta?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

är det en vettig idé att gå från 16 till 32, undrar jag...

Inte hunnit kolla systemkraven ännu. Någon som uppdaterat sig lite mer om detta?

Från 21 april;

Permalänk

@Fulci: Ah, tack! Var inte alls så farligt som jag trodde.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Jag är dock orolig för prestanda. De klipp man ser på youtube vittnar om fps problem och då får man anta att de som lägger ut klippen sitter på feta system.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk

@flightsim18: Det är inte så att om man kör OBS, Fraps osv - så kan det rycka då och då? (ibland även med tyngre system) Kan ju vara så att GPU tillverkarna fokuserar lite på FS2020 och släpper bättre drivrutiner? Sen förmodar jag att de som fått testa FS2020 INTE får säga något direkt negativt, eller finns det sådana klipp med? Har du länk till några klipp där du tycker att det rycker?

Ha en bra dag!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Jag är dock orolig för prestanda. De klipp man ser på youtube vittnar om fps problem och då får man anta att de som lägger ut klippen sitter på feta system.

Blir väl som vanligt, man får ändra settings tills man får balans mellan flyt och ögongodis och förstås ha så mycket hårdvara man har råd med...

Ett potentiellt problem är väl allt som ska laddas ner från molnet, hanteras det inte med bra prefetch så lär det ju bli problem, 50 mbit rekommenderas, jämför det med netflix's krav på 25 mbit för 4k. Säger väl en del om den mängd data som ska skyfflas och netflix kan tappa kvalite ibland när det "kör ihop sig" nätverksmässigt. ...och jag blir nog lite fundersam med ssd kravet på 150GB, min P3D installation har passerat 300GB, så verkar inte vara särskilt mycket Microsoft tycker ska vara lokalt/cache.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Har väntat på invite i flera veckor... Att göra alla steg korrekt och ha en vettig dator är inte attraktivt för dev teamet överhuvudtaget D:

Tillbaks till flygvideos på YouTube...

Permalänk
Hedersmedlem

@Navicula Jag signade upp mig i slutet av förra sommaren (antagligen första dagen man kunde) och fick invite förra veckan, så tappa inte hoppet redan.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Navicula:

Har väntat på invite i flera veckor... Att göra alla steg korrekt och ha en vettig dator är inte attraktivt för dev teamet överhuvudtaget D:

Tillbaks till flygvideos på YouTube...

Nyfiken att testa Alphan och signa upp mig men lyckas inte. Måste jag ha ett xbox konto för att bli godkänd, jag kommer hela tiden till sidan att den vill att jag gör ett konto där också för att kunna logga in på insider login? Jag har ju inte ens ett xbox.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Nyfiken att testa Alphan och signa upp mig men lyckas inte. Måste jag ha ett xbox konto för att bli godkänd, jag kommer hela tiden till sidan att den vill att jag gör ett konto där också för att kunna logga in på insider login? Jag har ju inte ens ett xbox.

Om du har Discord kan du fråga på MSFS Discordserver. https://discord.gg/CJAbrF

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Om du har Discord kan du fråga på MSFS Discordserver. https://discord.gg/CJAbrF

Tackar, ska testas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Tror ni det kommer att släppas en demo version?

Är dom där 2 Petabyte data som lagras i molnet rådata som måste processas av MS server först eller är det bara färdiga kartor rakt upponer?

En tanke om det skulle komma ut en piratvariant så hade det varit intressant o veta om och hur krävande det skulle vara för en piratserver att langa ut kartor till spelklienter.
Om en piratlösning hade funkat så.

Permalänk
Medlem

@Mindboggle: Kommer väl inte kosta många tior i månaden för världens bästa spel, vet inte vad det är att tveka på.

Permalänk
Medlem

Nja, jag har inget större intresse av att spela spelet som det skall spelas.
Jag är mest intresserad av att flaxa runt en kort stund och bli imponerad över dom tekniska framstegen.

Permalänk
Hedersmedlem

Det känns som att det här är ett spel som blir väldigt svårt att pirata. Den data som krävs har ju enbart MS, och att försöka ladda hem hela världen för att dela vidare lär ju vara en del jobb...

Om du har Xbox Game Pass så kan du ju dock testa det "gratis". Om inte så kan du testa det väldigt billigt genom att skaffa det en kort tid.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Nyfiken att testa Alphan och signa upp mig men lyckas inte. Måste jag ha ett xbox konto för att bli godkänd, jag kommer hela tiden till sidan att den vill att jag gör ett konto där också för att kunna logga in på insider login? Jag har ju inte ens ett xbox.

Jag gjorde såhär:

  1. Skapade outlook email

  2. Loggade sedan in i forummet https://www.flightsimulator.com/ och konfigurerade min profil

  3. Svarade på deras frågor och skickade dxdiag för att bli antagen till MSF 2020

  4. Laddade ner Xbox Insider-Hub från Microsoft Store (jag har win10) och loggade in

  5. Sedan är det bara att sitta och vänta... Sannolikheten att du får testa är extremt liten men om det händer ser du en tydlig notifikation i hubben