Arctic introducerar kylarserien Freezer 13 X

Permalänk
Melding Plague

Arctic introducerar kylarserien Freezer 13 X

Arctic sjösätter kompakt kylare med lågt pris och fläktar på 92 millimeter som kommer i Intel- och AMD-specifika varianter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag vill se jämförelse med Noctua U9S som kostar dubbla priset ungefär.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

CO-fläkten har kullager och håller längre, som jag förstår det.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

trevligt, speciellt när man bygger dator åt någon, känns lite "sådär" att knäppa dit orginal fläkten som de ringer inom ett halvår och undrar varför datorn låter som en orkan när den blivit lite dammig :). de flesta tycker att en after-market kylare är overkill, vilket det är om man skiter i ljudnivån.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Undrar om den där fläkten går att byta ut mot en vanlig 92 mm? Ser ut att vara en specialare

Permalänk
Medlem

Bra pris, kanske skulle byta ut Ryzen 3600 stock som jag tycker ligger lite högt så det blir lite belastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWx2:

Undrar om den där fläkten går att byta ut mot en vanlig 92 mm? Ser ut att vara en specialare

Jag har kört med en Freezer i30 i många år och på den passar vanliga 120 mm fläktar. Fästanordningen i form av plastkåpan döljer det väl

Permalänk
Rekordmedlem

Arctic är väl de enda som konsekvent har gjort bra billiga kylare, det brukar vara svårt att misslyckas med deras modeller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger2:

Jag har kört med en Freezer i30 i många år och på den passar vanliga 120 mm fläktar. Fästanordningen i form av plastkåpan döljer det väl

Aha, fäste på insidan av "skölden" då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWx2:

Aha, fäste på insidan av "skölden" då eller?

Fläkten "läggs" i kåpan som sedan trycks på kylaren, där upphöjningar i plasten passar kylarens form. I praktiken mindre meckigt än andra lösningar.