Fotbollslag - Vilket håller ni på?

Permalänk
Medlem

Fotbollslag - Vilket håller ni på?

Hej och hå.

Sitter lite uttråkad på jobbet såhär en fredagseftermiddag och läser upp om vad vad som händer i fotbollsvärlden.

Funderingen slog mig i samband med detta: Vilket lag håller Sweclockare på?

Fotboll är nog inte det vanligaste ämnet som diskuteras på ett datorforum, men hade varit intressant att veta vilka lag ni håller på och varför.

Skriv gärna vilket lag ni håller på samt skriv något kort, t.ex varför ni håller på dem, hur det kom sig att ni började supporta dem eller helt enkelt om vad ni tycker om rådande situation runt klubben.

Mitt lag är Arsenal FC i engelska Premier League.

Började hålla på dem för ca 12 år sedan då klubbens värderingar på den tiden resonerade med mina egna. Har dock inte alltid varit lätt under åren och har med tiden insett att jag är lite av en masochist som match efter match, säsong efter säsong få upp förhoppningarna om något bättre. Men... Nej.

Nu med ny tränare med en klar idé av vart denne vill ta klubben känner jag mig lite mer positiv. Hoppas bara på att ledningen backar honom som det krävs.

Hade varit kul om folk ville delta med sina bidrag!

Önskar er trevlig helg och att era lag vinner sina resterande matcher av säsongen (men inte om ni möter Arsenal).

/ pavl1sh

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 11400F | GPU: GTX 760 2GB | MB: Gigabyte B560M Aorus Pro | RAM: Corsair Vengance LPX 16GB @ 3200 Mhz | PSU: Seasonic Focus GX 650 watt | Chassi: Fractal Design Meshify 2 Compact | SSD: Kingston A2000 1TB | CPU-Kylare: Cooler Master Evo 212 v2

Bildskärm: MSI Optix G242 | Mus: Endgame Gear XM1r | Tangentbord: Varmilo VA88 Charcoal MX Red

Permalänk
Medlem

Newcastle United. Blev mina grabbar pga Andy Cole första halvan av 90-talet. Men Cole blev ju en skitstövel då han gick till Man U. Då hade dom svartvita ränderna satt sig redan.
13 år av misär under "the fat twat" som många supportrar kallar ägaren. Det lidandet kan snart vara över. Nu har vi väntat över två månader på att PL ska godkänna dom ev nya ägarna.
Newcastle kan bli en stor elefant igen. Dock ligger Newcastle inte i London eller nordvästra England, då blir en sådan affär helt plötsligt tveksam och bökig. Över hälften av ligans lag är emot affären, konkurrens är inget som uppskattas. Det är tydligt det

Permalänk
Medlem

Manchester United. Har hållit på dom ända sen mitten av 90-talet då Andy Cole gick dit 🙂

Eller för att David Beckham var en stor idol under början av min egna fotbollskarriär 😀

Dold text
Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

FC Z sedan 2005, främst p.g.a. Tore Kullgren.

Permalänk
99:e percentilen

Följer inte fotboll jättenoga, men har hållit på IFK Göteborg sedan jag var 6–7 år – inte pga Andy Cole faktiskt, utan snarare eftersom en av mina bästa kompisar höll på Blåvitt redan då. Vi brukade prata om att han skulle spela i Blåvitt när han blev stor, vilket han också sedermera gjorde i en säsong. Nu spelar han i Varberg efter att ha varit med och tagit dem upp till Allsvenskan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kul att spela lite boll, men helt ointressant att se andra spela.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Liverpool efter Michael Owen's insatser i VM -98. Har vart många tuffa år innan de två sista

Permalänk
Medlem

Bk Häcken alltid.
Spelade där tills jag inte orkade med tränaren vid 17års ålder, mao finns i blodet.
Sedan långt efter det får jag ju säga Barcelona, men det e ju bara för att de bästa lirarna alltid funnits där......har ni inget för er så se Ronaldinho youtube, va ju helt ofattbar i Barcelona.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Djurgården forever

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Om man inte spelar själv eller känner någon som spelar i laget så kan jag inte förstå hur man kan hålla på något random lag i någon random liga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Om man inte spelar själv eller känner någon som spelar i laget så kan jag inte förstå hur man kan hålla på något random lag i någon random liga.

Gillar man inte fotboll så ska man inte uttala sig

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Jag föll för Manchester United någon gång under tidigt 90-tal. Min pappa förklarade att det gick en viktig match på TV, Leeds most Manchester United. Vilket lag hejar du på? undrade jag. Leeds, svarade han. Och då hejade jag förstås på det andra. Som vann.

Det ska sägas att de senaste åren har varit tunga. Men jag har förhoppningar om att framtiden med Ole kan bli ljus.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Djurgården forever

Jag tror precis att jag fick min första Sweclockersförälskelse! 💛❤️💙

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Om man inte spelar själv eller känner någon som spelar i laget så kan jag inte förstå hur man kan hålla på något random lag i någon random liga.

Det har jag faktiskt aldrig tänkt på, bra poäng där. Har slösat så ofantligt mycket tid som jag aldrig får tillbaka.

Skämt åsido. Trådens ämne handlar om vilket lag man håller på och varför. Du har uppenbarligen inget sentiment till något lag, vill du veta varför andra har det så finns det bättre sätt att formulera sig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 11400F | GPU: GTX 760 2GB | MB: Gigabyte B560M Aorus Pro | RAM: Corsair Vengance LPX 16GB @ 3200 Mhz | PSU: Seasonic Focus GX 650 watt | Chassi: Fractal Design Meshify 2 Compact | SSD: Kingston A2000 1TB | CPU-Kylare: Cooler Master Evo 212 v2

Bildskärm: MSI Optix G242 | Mus: Endgame Gear XM1r | Tangentbord: Varmilo VA88 Charcoal MX Red

Permalänk
Medlem

Mjällby AIF.
Har hållit på MAIF sedan man var runt 10 år, då brorsan spelade där och morsan och farsan tog med en på matcher.
Nu försöker man kolla på så många matcher man hinner med

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Himmelsblått i Svearike sen födseln
Chelsea FC sen en 30år tillbaka.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av brackemannen:

Gillar man inte fotboll så ska man inte uttala sig

@Peterboxy: har väl all rätt att yttra sin åsikt. I omröstningen finns alternativet "Ser ingen mening med att 22 st svettiga överbetalda män jagar en boll."
Då kan man ju anta att vederbörande röstat på det alternativet och delgett sin åsikt. Ser inga problem med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

@Peterboxy: har väl all rätt att yttra sin åsikt. I omröstningen finns alternativet "Ser ingen mening med att 22 st svettiga överbetalda män jagar en boll."
Då kan man ju anta att vederbörande röstat på det alternativet och delgett sin åsikt. Ser inga problem med det.

Helt ok att rösta, men behöver inte kommentera eller.....

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Fotboll??

Varför skall man ens se på fotboll när det finns ishockey?
Så mycket bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Fotboll??

Varför skall man ens se på fotboll när det finns ishockey?
Så mycket bättre

Preach!

Permalänk
Medlem
Skrivet av brackemannen:

Helt ok att rösta, men behöver inte kommentera eller.....

Icke fotbollsfrälsta behöver också höras, så man får lite perspektiv. Jag är en av dom som kollat på åthelsike för mycket fotboll i mitt liv. Och gör än idag...
Resonerar du likadant när det kommer till andra ämnen? Religion tex. Är man inte religiös ska man hålla käften?
Att jag använder religion som exempel är för att fotboll jämställs ofta med religion. "Fotboll är världens största religion" osv...

Permalänk
Medlem

Pratar vi Sverige IFK Norrköping pga hemstad
Pratar vi England Manchester United, var på en match på plats som 7-åring med min morbror och fick en dress med cantona på. Har hållt på dom alltsedan dess i snart 30 år. Hade jag valt ett lag i vuxen ålder hade jag hållt på nåt kultlag istället, typ Millwall eller West ham.

Övriga ligor är totalt ointressanta.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av brackemannen:

Bk Häcken alltid.
Spelade där tills jag inte orkade med tränaren vid 17års ålder, mao finns i blodet.
Sedan långt efter det får jag ju säga Barcelona, men det e ju bara för att de bästa lirarna alltid funnits där......har ni inget för er så se Ronaldinho youtube, va ju helt ofattbar i Barcelona.

Min syrra bor ett snuskast från Rambergsvallen, passar bra när IFK (inte FC Glenn) har bortamatch 🙂

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Sverige. Håller alltid på Sverige när de spelar.

Permalänk
Medlem

Är football ens en sport att heja på?
Fullvuxna divor som spelar riktigt dålig drama (hej Neymar)

Hockey är roligt däremot.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Hela den här cirkusen med folk som slänger sig började med Maradona.
Om folk visste och tittade på fotbollen då borde förstå.
Backarna mer eller mindre lynchade Maradona utan att domaren blåste.
Spelade själv anfallare och vet vad som krävdes för att domaren skulle blåsa, vilket i stort sett betydde en regelrätt KAPNING av benen.
Hade korten haglat i ett tidigt tillfälle så tror jag att detta vi ser idag, typ Ronaldo, inte skett.
Och OK, alla har rätt att yttra sig, ber om ursäkt

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Måste också tillägga att Blåvitt(IFK Göteborg) e kass

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Manchester United

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Arsenal först och främst sen gillar jag även Manchester United.

Wolverhampton kan vara roliga och intressanta att titta på också.

Mkt matcher imorgon med favoritlagen

Permalänk
Medlem

AIK, kom med blodet då både farmor och far var uppväxta nära råsunda.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.