Permalänk
Medlem

Fallout blir tv-serie

Bethesda har idag meddelat att Kilter Films i samarbete med Amazon studios har ingått ett samarbete för att producera en tv-serie baserat på Fallout-spelen.

Jonathan Nolan och Lisa Joy som ska agera Executive Producers för Kilter Films har tidigare bland annat jobbat på HBO:s serie Westworld.

Eftersom det nu är fråga om ett licensavtal kan det ta många år innan serien publiceras. När det händer lär det antagligen bli på Amazon's streaming-tjänst Prime Video.

Källa: https://bethesda.net/en/article/22Up6o4uyEqTY5S3SdWYqD/kilter...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jonathan Nolan har en del godsaker i bagaget, har bl a jobbat med:
- Person of Interest (sci-fi serie)
- Westworld (sci-fi serie)
- Interstellar (sci-fi film)
- The Dark Knight Rises
mfl

https://www.imdb.com/name/nm0634300/

Får väl se vilket år den här serien får premiär, kan ju vara tio år dit. Men jag är intresserad!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Jonathan Nolan har en del godsaker i bagaget, har bl a jobbat med:
- Person of Interest (sci-fi serie)
- Westworld (sci-fi serie)
- Interstellar (sci-fi film)
- The Dark Knight Rises
mfl

https://www.imdb.com/name/nm0634300/

Får väl se vilket år den här serien får premiär, kan ju vara tio år dit. Men jag är intresserad!

Det kan helt klart bli intressant! Det finns ju också en del stora öppna frågor;

Ska de köra på den mörkare stilen från originalen eller den lättare från Bethesda-tiden (antagligen det senare)?

Hur blir det med en protagonist?

Kommer historien följa ett samhälle, eller en enstaka person eller grupp som vandrar genom de postapokalyptiska ödemarkerna?

När infaller serien tidsmässigt?

Sen vet vi ju förstås inget om hur länge det kommer att ta innan produktionen går vidare. Enligt källan jobbar teamet bakom för tillfället på ett annat projekt, vilken antagligen innebär att det tar åtminstone ett år innan det här startar på riktigt. Sen skulle jag nog förvänta mig att det går åtminstone 2-3 år, om allt går bra, innan det blir något av det här. Då pratar vi om 2023-2024 nån gång.

Som jämförelse gick det 2,5 år mellan licensiering och release för The Witcher, och troligen 4,5 år för LOTR-serien.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Oj, så länge de lägger ordentligt med krut på fallout 1 och 2 så är det helt klart intressant.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Fett nice! Hopps på tillbakablickar till innan händelsen och mer information om vad VaultTecs värderingar och motiv var med alla dessa valv, och varför allt spårade. Kanske overseers var franchise ägare och gjorde som de ville i sina egna valv?

Spännande att kunna följa mer än en karaktär och skapa historier i denna miljö. Mycket potential.

Vågar man säga HYPE?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Det kan helt klart bli intressant! Det finns ju också en del stora öppna frågor;

Ska de köra på den mörkare stilen från originalen eller den lättare från Bethesda-tiden (antagligen det senare)?

Hur blir det med en protagonist?

Kommer historien följa ett samhälle, eller en enstaka person eller grupp som vandrar genom de postapokalyptiska ödemarkerna?

När infaller serien tidsmässigt?

Sen vet vi ju förstås inget om hur länge det kommer att ta innan produktionen går vidare. Enligt källan jobbar teamet bakom för tillfället på ett annat projekt, vilken antagligen innebär att det tar åtminstone ett år innan det här startar på riktigt. Sen skulle jag nog förvänta mig att det går åtminstone 2-3 år, om allt går bra, innan det blir något av det här. Då pratar vi om 2023-2024 nån gång.

Som jämförelse gick det 2,5 år mellan licensiering och release för The Witcher, och troligen 4,5 år för LOTR-serien.

Jag skulle helt klart gissa på mörkare, det är väl ’trenden’ nu med mer vuxenserier i stil med BreakingBad, Westworld och GoT.

Eller jag kanske missförstår vad du menar med Bethestas version?

Permalänk
Medlem

Frågan är om de kommer basera serien på något av spelen eller om de bara kommer göra en serie i Fallout-stil. Oavsett hoppas jag att striderna blir turbaserade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Jonathan Nolan har en del godsaker i bagaget, har bl a jobbat med:
- Person of Interest (sci-fi serie)
- Westworld (sci-fi serie)
- Interstellar (sci-fi film)
- The Dark Knight Rises
mfl

https://www.imdb.com/name/nm0634300/

Får väl se vilket år den här serien får premiär, kan ju vara tio år dit. Men jag är intresserad!

Tror de säkert är rätt personer för jobbet, men ett sidospår om westworld. Den var enbart bra i säsong 1. Tycker den spårat ut helt och jag har fruktansvärt svårt att orka se säsong 3

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Musikälskare

Hmm detta kan bli bra, håller tummarna!

Läskig bild för övrigt haha får lite "The Purge"-vibbar med maskerna xD

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Bethesda är inblandade. Kommer garanterat bli en besvikelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Tror de säkert är rätt personer för jobbet, men ett sidospår om westworld. Den var enbart bra i säsong 1. Tycker den spårat ut helt och jag har fruktansvärt svårt att orka se säsong 3

Ser glatt fram emot ett försök med en Fallout-serie, men håller helt med dig om Westworld. Säsong 1 var bra men säsong 2 var en total plåga att ta sig igenom. Kommer inte att fortsätta se den om det inte börjar cirkulera enormt positiva omdömen som pekar på att dom har hittat tillbaka till nåt bra igen med tredje säsongen.

Potentialen med Fallout som serie är enorm, hoppas på att det blir mörkt och rått, postapokalyptiskt är aldrig fel!

Permalänk
Medlem

Kan ju bli en bra ersättare för The 100 som är inne på sista avsnitten nu, men vi får nog tyvärr vänta 3-4-5 år på detta.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gusnan:

Bethesda är inblandade. Kommer garanterat bli en besvikelse.

Jag har framhållit det här i över tio års tid men det är först nu folk håller med.

Permalänk
Medlem

Kan bli bra men blir antagligen en katastrof.

Finns ju oändligt med potential med en sån här serie.

Permalänk
Medlem

Finns potential för att kunna blir riktigt spännande men risken finns är att det blir en walking dead copy med ett grått/gult filter och bara bytt ut zombies mot ghouls och robotar. Kör dem även new vegas style så kan dem komma undan med miljörena också. Inte så jätte ansträngande att filma det i öken landskap. Sen blir det väl att huvudroll karaktären slits mellan alla fraktioner, Brotherhood of steel, enclave, raiders osv. Samt att dem censurerar för mycket utav humorn från spelserien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Jag har framhållit det här i över tio års tid men det är först nu folk håller med.

Tja, det var ju nog rätt mycket kritik redan i samband med Fallout 3. "Oblivion with guns" blev ju en meme redan i det skedet.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Tja, det var ju nog rätt mycket kritik redan i samband med Fallout 3. "Oblivion with guns" blev ju en meme redan i det skedet.

Fallout 3 och NV är väl generellt ganska väl mottagna?

Permalänk
Medlem

NV gjordes inte av Bethesda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Oj, så länge de lägger ordentligt med krut på fallout 1 och 2 så är det helt klart intressant.

Har dom sagt att dom ska använda spelens story som grundmaterial? Om jag skulle få gissa så blir det något fristående som tar plats i "Fallout-universumet" så att säga.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fallout 3 och NV är väl generellt ganska väl mottagna?

Jo, det var de ju på många sätt. Jag minns själv när Fallout 3 kom att många var nöjda med world buildingen och kvaliten på många miljöer, men samtidigt var ju många besvikna på att mycket kändes massproducerat och att striderna var lite banala. Dessutom följde konsekvenstänket från de tidiga spelen inte riktigt med.

NV var ju väldigt omtyckt, men personligen tror jag lite att många blandade för problemen i trean och var helt enkelt bara glada över att det kom ett nytt Fallout-spel.

Skrivet av rabiat:

Har dom sagt att dom ska använda spelens story som grundmaterial? Om jag skulle få gissa så blir det något fristående som tar plats i "Fallout-universumet" så att säga.

Personligen tror jag att det skulle vara svårt att tillämpa Bethesda-spelen på ett tv-manus. De är helt enkelt för öppna. Fallout 1 och 2 hade ju en starkare, klarare story som kunde fungera som tv-serie, men ärligt talat tror jag nog att det kommer att bli en ny historia med paraleller och kanske platser och karaktärer från spelen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Kan säkert funka som TV-serie. Men alltid oklart om de blir bra eller inte.
Får de hög rating så blir det nog att kolla på, annars skip

Permalänk
Medlem

Det kan bli hur bra som helst, bara man fokuserar på berättelsen och inte i att tävla i hur många poäng i forced-diversity, PK, Metoo etc man kan tvångsmata tittarna med. Tyvärr har trenden senaste åren varit:
1. Köp rättigheterna till ett intressant verk som tagit författaren ~10år att skapa
2. PK-fiera
3. PK-fiera beyond recognition
4. Visa första säsongen vilken ändå blir OK pga författarens gedigna arbete
5. Dra ihop ett gäng writers som får uppdraget att skapa säsong 2 på 3 månader. Slutar oftast med virriga sidospår som aldrig leder till något vettigt och fler huvudpersoner som vi ska följa/gilla.
6. Fail.

Många serier hade mått så fantastiskt bra om de fick produceras utan pekpinnar och stanna vid en säsong.