Intel Core i9-10910 är tiokärnig och Apple-exklusiv processor

Intel Core i9-10910 är tiokärnig och Apple-exklusiv processor

En hittills okänd Intel-processor dyker upp i en läcka, flankerad av den minst lika okända grafikkretsen Radeon Pro 5300.

Läs hela artikeln här

Om ryktena stämmer om en omdesignad iMac på gång, kan det ju vara till den. Den nuvarande extrem-tunna har lite svårt att kyla, men iMac Pro (och även den gamla 2009-modellen) klarar mer, även om det blir högljutt.

iMac Pro och Mac Pro kör normalt med Xeon-modeller.

Fan vilken tungvrickare till namn på den modellen

Skrivet av Ravix:

Fan vilken tungvrickare till namn på den modellen

Har du en sån där INioTioNioTio Tiokärning CPU eller?

Intel nu har den fått Apple stämpel nu kan vi ta ännu högre priser för den.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Har du en sån där INioTioNioTio Tiokärning CPU eller?

Typ så!

12 GB GDDR6-minne? Tror ni menar 12 Gbps?
Sen finns det väl ingenting som bekräftat att processorn är exklusiv för Apple heller? Man kan ju tagga ned lite med slutsatserna.

Dödsrycket för Intel hos Apple ?

Skrivet av mrqaffe:

Dödsrycket för Intel hos Apple ?

Förmodligen men man ska inte dra för stora växlar av det, läste att Apple stod för mellan 3-5% av Intels totala försäljning. Så det lär inte vara det som sänker dem, dom har andra problem...

Skrivet av superegg:

Intel nu har den fått Apple stämpel nu kan vi ta ännu högre priser för den.

Är den appleexklusiv så säljs den ju bara i deras färdigbyggda datorer. Då lär inte Intel få den godaste biten av tårtan.

Skrivet av TheYardbird:

12 GB GDDR6-minne? Tror ni menar 12 Gbps?
Sen finns det väl ingenting som bekräftat att processorn är exklusiv för Apple heller? Man kan ju tagga ned lite med slutsatserna.

Jo, 12 Gbps var det, korrigerat. Visste att något skulle gå åt skogen när man satt klockan 02:30 och skrev nyheter.

Faktumet att den sitter i en Appledator och inte passar in i nuvarande namnschemat gör det ganska sannolikt att det inte blir en retailprodukt.

@Meantek: Haha, vet hut, du måste ju se till att sova!

iMac 3-in-1, skärm, dator och stekbord?

Är det bara jag som fick en flashback till 68010 CPU:n från Motorola, jag bytte ut min Amigas 68000 mot en 68010. (den var 5-10% snabbare... )

Skrivet av Mindfighter:

Är det bara jag som fick en flashback till 68010 CPU:n från Motorola, jag bytte ut min Amigas 68000 mot en 68010. (den var 5-10% snabbare... )

Snabbare i vissa instruktioner endast, i modern tid hadde den mer användning då den gav whdload quit key ;]
FastRam gör så extremt mycket mer på valfri oexpanderad Amiga
Men bygga en 8MB ramexpansion med FN12 68010 i 14MHz ger ett helt klart lyft för en trött Amiga 500/+ och är billigt