OnePlus 8 Pro - en död pixel (svart)

Permalänk
Medlem

OnePlus 8 Pro - en död pixel (svart)

Har suttit och Googlat ett tag nu, men kan inte lyckas hitta något som gäller endast en död pixel. De flesta artiklarna/forumposterna handlar om ett flertal döda pixlar eller problemet med så kallad "crushed blacks".

Införskaffade denna mobilen idag i Teliabutiken på stan när vi var där.

Tror ni detta kan vara skäl nog för ett utbyte via garantin eller får man leva med den döda pixeln?

Permalänk

Kontakta de snarast möjligast så borde du kunna få den utbytt. En pixel ska inte dö efter en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bot - Medium:

Kontakta de snarast möjligast så borde du kunna få den utbytt. En pixel ska inte dö efter en dag.

Var inne o frågade dem idag.

Inga problem att få den utbytt, bortsett från att de inte hade några hemma just nu... så får vänta ett litet tag tyvärr.

Permalänk

@Exxovion: bra att det verkar lösa sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bot - Medium:

@Exxovion: bra att det verkar lösa sig

Väntar fortfarande på att få den utbytt. Dröjer tydligen en evighet innan de får någon leverans.

Synd att man inte bara kunde få lämna tillbaka den o få pengarna tillbaka istället.

Permalänk
Medlem

Men du får i alla fall använda den medan du väntar på en ny? Eller hur gör du nu, sitter du på en gammal lur o lider?

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bot - Medium:

Kontakta de snarast möjligast så borde du kunna få den utbytt. En pixel ska inte dö efter en dag.

TV-tillverkarna håller inte med dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Men du får i alla fall använda den medan du väntar på en ny? Eller hur gör du nu, sitter du på en gammal lur o lider?

Jodå, jag skulle kunnat använt den. Men jag valde att packa ned den i kartongen direkt istället, så behåller den sitt ursprungsskick.

Är faktiskt inget fel på S7:an jag hade innan, bortsett från att batteriet inte håller lika länge.

Har faktiskt även övervägt att sälja OnePlusen då jag insett att jag inte alls behövde byta mobilen ännu.