Permalänk
Hedersmedlem

Åh, väntar på så mycket kul nu känner jag.

Hjälmen kommer nog först och Index sist, men där är det lite race mellan objektivet och Index.

Permalänk
Snusfri

Väntar på Audio Pro Addon SUB Subwoofer (vit) som bör dyka upp under veckan.
Kommer att bli ett trevligt komplement till mina T14.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Väntar på Audio Pro Addon SUB Subwoofer (vit) som bör dyka upp under veckan.
Kommer att bli ett trevligt komplement till mina T14.

https://i.imgur.com/B57dhh1.jpg

Har en sådan vit, me like!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Väntar just nu på en Zojirushi-vattenkokare från utlandet.
Japanresan blir med högsta sannolikhet inställd i år så fick unna mig lite japansk stämning på annat håll.

Permalänk
Medlem

Blev inspirerad av grabbarna på Sweläskers och köpte på mig lite roliga drycker. Dock från Tasty America som också har en del udda sorter även om Soda Nation garanterat har mer. Dock verkar man inte kunna beställa enstaka drycker via hemsidan Bara någon slags prenumerationstjänst där man får en låda med slumpmässigt utvalda drycker. Får hoppas det kommer hyfsat snabbt då sommarvärmen snart kommer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Väntar på en box collector edition garbage pail kids kort från usa samt 3 plattor energidryck från proteinbolaget.

Budbee som leverantör på sistnämnda. Får väl se om de kommer när de sagt eller låtsas som att de försökt nå en och sticker som vanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Väntar på en box collector edition garbage pail kids kort från usa samt 3 plattor energidryck från proteinbolaget.

Budbee som leverantör på sistnämnda. Får väl se om de kommer när de sagt eller låtsas som att de försökt nå en och sticker som vanligt

Uppdatering!

Igår (23/6) fick jag ett sms att FedEx inte kunnat leverera mitt paket då jag inte var anträffbar.
Givetvis var jag hemma hela dagen. Ingen har försökt nå mig för att leverera ett paket.

Jag går in på deras hemsida och beställer ny leverans till idag (24/6). Sitter just nu i kö till deras online-chatt för att få dem att tvinga sin "agent" att ringa mitt nummer när de är här så att de inte kan ljuga igen om att de varit här men inte kunnat få tag i mig.

Man undrar vad fan poängen är med att ge sitt mobilnummer om de ändå inte ringer en vid leverans?
Ah just fan... det är för att de ska kunna skicka sms att de försökt nå en när de egentligen inte ens varit i närheten av ens bostad.

5 olika tillfällen med FedEX. Samma sak har hänt alla 5 gånger. Helt otroligt värdelös organisation!

Vad gäller energidrycken från budbee så kom det på utlovad tid helt utan problem så det var iaf gött!

Uppdatering 2:

Efter 20 minuter i kö till kundtjänst fick jag beskedet att det faktiskt inte var bokat någon ny leverans idag trots bekräftelse via sms så jag frågade om jag kan hämta mitt paket på deras terminal själv.

Det var okej så nu ska jag köra dit och hämta mitt jävla paket. Sämsta organisationen någonsin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Uppdatering!

Igår (23/6) fick jag ett sms att FedEx inte kunnat leverera mitt paket då jag inte var anträffbar.
Givetvis var jag hemma hela dagen. Ingen har försökt nå mig för att leverera ett paket.

Jag går in på deras hemsida och beställer ny leverans till idag (24/6). Sitter just nu i kö till deras online-chatt för att få dem att tvinga sin "agent" att ringa mitt nummer när de är här så att de inte kan ljuga igen om att de varit här men inte kunnat få tag i mig.

Man undrar vad fan poängen är med att ge sitt mobilnummer om de ändå inte ringer en vid leverans?
Ah just fan... det är för att de ska kunna skicka sms att de försökt nå en när de egentligen inte ens varit i närheten av ens bostad.

5 olika tillfällen med FedEX. Samma sak har hänt alla 5 gånger. Helt otroligt värdelös organisation!

Vad gäller energidrycken från budbee så kom det på utlovad tid helt utan problem så det var iaf gött!

Uppdatering 2:

Efter 20 minuter i kö till kundtjänst fick jag beskedet att det faktiskt inte var bokat någon ny leverans idag trots bekräftelse via sms så jag frågade om jag kan hämta mitt paket på deras terminal själv.

Det var okej så nu ska jag köra dit och hämta mitt jävla paket. Sämsta organisationen någonsin!

Jag upplevde exakt samma sak idag, fast med PostNord. Hemleverans 17-22, 20:21 får jag ett sms att de inte kunde leverera, ingen som ringt, vare sig på min mobil eller på porttelefonen. Fett irriterad, upphämtingsstället är skitlång bort och jag har ingen bil. Inte så jag tar ett paket på 23kg under armen och åker kommunalt direkt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag upplevde exakt samma sak idag, fast med PostNord. Hemleverans 17-22, 20:21 får jag ett sms att de inte kunde leverera, ingen som ringt, vare sig på min mobil eller på porttelefonen. Fett irriterad, upphämtingsstället är skitlång bort och jag har ingen bil. Inte så jag tar ett paket på 23kg under armen och åker kommunalt direkt.

Sjukt! Ger mig fan på att de inte ens kommer till ens adress utan bara bestämmer sig för att säga att "det inte gick att nå mottagaren" så får det gå som det går helt enkelt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Sjukt! Ger mig fan på att de inte ens kommer till ens adress utan bara bestämmer sig för att säga att "det inte gick att nå mottagaren" så får det gå som det går helt enkelt...

Hände mig idag med posten. De skulle lämna paketet vid dörren. Hade gett dem portkod och allt men ändå påstår de att de inte kom in genom dörren. Så får åka till posten imorgon och hämta vad det nu var jag beställt. Grr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En nätbokhandel erbjuder leveransalternativet "Snabbfrakt, 1-2 dagar" och dum som jag var så betalade jag extra för detta för att få försändelsen innan vi skulle resa bort över helgen. Paket går iväg i tid men spårningsinfo säger att beräknad leveranstid är efter helgen, totalt 6 dagar senare.

Nätbokhandelns kundtjänst hävdar bestämt att paket ska vara framme idag och länkar till spårningsinfo d.v.s. samma spårningsinfo som säger att leveransen sker först på tisdag.

Vid samtal med fraktbolaget framkommer att de inte har något snabbare fraktalternativ till privatpersoner så frågan är vad man betalar extra för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

En nätbokhandel erbjuder leveransalternativet "Snabbfrakt, 1-2 dagar" och dum som jag var så betalade jag extra för detta för att få försändelsen innan vi skulle resa bort över helgen. Paket går iväg i tid men spårningsinfo säger att beräknad leveranstid är efter helgen, totalt 6 dagar senare.

Nätbokhandelns kundtjänst hävdar bestämt att paket ska vara framme idag och länkar till spårningsinfo d.v.s. samma spårningsinfo som säger att leveransen sker först på tisdag.

Vid samtal med fraktbolaget framkommer att de inte har något snabbare fraktalternativ till privatpersoner så frågan är vad man betalar extra för?

Usch, det bör du få pengarna tillbaka för isf...

Själv sitter jag och väntar på en stor drös med brädspel från Kickstarter som dyker upp lite då och då. Vissa rimliga summor, vissa dyra och vissa extremt dyra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

En nätbokhandel erbjuder leveransalternativet "Snabbfrakt, 1-2 dagar" och dum som jag var så betalade jag extra för detta för att få försändelsen innan vi skulle resa bort över helgen. Paket går iväg i tid men spårningsinfo säger att beräknad leveranstid är efter helgen, totalt 6 dagar senare.

Nätbokhandelns kundtjänst hävdar bestämt att paket ska vara framme idag och länkar till spårningsinfo d.v.s. samma spårningsinfo som säger att leveransen sker först på tisdag.

Vid samtal med fraktbolaget framkommer att de inte har något snabbare fraktalternativ till privatpersoner så frågan är vad man betalar extra för?

Om det är samma butik vi tänker på (Adlibris) så kan man se att det verkar vara vardag numera på Prisjakt. Första butiken som ryker när Amazon kommer till Sverige?

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2559

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Väntar på en monitorarm från tyska ebay, skönt slippa fula foten till min monitor.

https://www.ebay.de/itm/333564765475

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Om det är samma butik vi tänker på (Adlibris) så kan man se att det verkar vara vardag numera på Prisjakt. Första butiken som ryker när Amazon kommer till Sverige?

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2559

I mitt fall börjar nätbokhandeln på B och de fick iväg varorna på tre dagar när tidsramen var just 1-3 dagar så där har jag inget att klaga på.

Tycker dock det är fult att sälja på kunden något de kallar "Snabbfrakt, 1-2 dagar" när Schenker själva säger att de inte erbjuder något snabbare leveranssätt.

Har nu i efterhand läst på om deras olika fraktalternativ och tydligen är det så att "Snabbfrakt, 1-2 dagar" skickas med Postnord för utdelning direkt i brevlådan. Mitt paket har dock ansetts för stort och går därför med Schenker. Man erbjuds alltså att köpa till en snabbare frakt trots att paketet i slutändan anses för stort och går med normal frakt i alla fall.

Ger förmodligen bra med extra klirr i kassan för alla som betalar extra för snabbare frakt men erhåller standardfrakt i alla fall.

Edit:
Ville bara tillägga att min försändelse ligger långt under den övre viktgräns som anges så måhända var volymen på paketet för stort. Dock omöjligt för mig som kund att veta på förhand när jag betalar extra för något som man sedan inte erhåller.

Permalänk
Medlem

Efter många år gick till slut sladden till min Xbox 360 kontroll sönder. Beställde en Trust GXT 545 från NetOnNet (behöver inget märkvärdigt, spelar mest Farming Simulator med den...).

Tänkte jag skulle prova att betala en femtiolapp extra för Expressleverans för ovanlighetens skull, men det känns väl sådär lagom värt det

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Någon mer som beställde MK62 mesh-router på Elgiganten förra veckan? Beställde i onsdags. Står fortfarande som reserverad. Eventuellt skulle dom skickas imorgon säger Elgiganten. Kasst!

Permalänk
Medlem

Köpte ett samlarkort för 500kr från usa häromveckan. Nu har det kommit till Sverige och tullen tycker jag ska betala 140 spänn för att kunna hämta ut det.

Känns som de slår tärning för att bestämma belopp som man ska straffas med...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pepsin:

Efter många år gick till slut sladden till min Xbox 360 kontroll sönder. Beställde en Trust GXT 545 från NetOnNet (behöver inget märkvärdigt, spelar mest Farming Simulator med den...).

Tänkte jag skulle prova att betala en femtiolapp extra för Expressleverans för ovanlighetens skull, men det känns väl sådär lagom värt det
https://roughlyit.hopto.org/lychee/uploads/big/d63db99e31c86fa496693345de57667a.jpg

@Pepsin
Du får frakten om det tar längre än ett dygn hos netonnet

"Leveransgaranti
Om du har valt Expresshantering och vi av någon anledning misslyckas med att leverera dina varor inom utsatt tid så får du fraktkostnaden tillbaka."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Harbls:

Köpte ett samlarkort för 500kr från usa häromveckan. Nu har det kommit till Sverige och tullen tycker jag ska betala 140 spänn för att kunna hämta ut det.

Känns som de slår tärning för att bestämma belopp som man ska straffas med...

Låter inte orimligt. Tull (?) och moms på kort + frakt. Sedan tillkommer väl postens expeditionsavgift? Om inte så har nog kortet deklarerats med ganska lågt värde.

Permalänk
Lego Master

Väntar sedan ungefär en månad på mitt dbrand teardown-skin från USA;

https://dbrand.com/shop/special-edition/teardown
Dvs ett skin till mobilen som är en fotoscan av hur telefonen ser ut med bakstycket avtaget.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Låter inte orimligt. Tull (?) och moms på kort + frakt. Sedan tillkommer väl postens expeditionsavgift? Om inte så har nog kortet deklarerats med ganska lågt värde.

Rimligt eller ej. Det jag syftade på var att ibland är det inga avgifter och ibland högre. På samma sorters paket.
Fick ett paket till idag. Exakt samma produkt som förra. Denna gången blev det bara 105kr....
Därav "slå tärning för att komma fram till avgift" och det låter fan inte rimligt i min värld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Harbls:

Rimligt eller ej. Det jag syftade på var att ibland är det inga avgifter och ibland högre. På samma sorters paket.
Fick ett paket till idag. Exakt samma produkt som förra. Denna gången blev det bara 105kr....
Därav "slå tärning för att komma fram till avgift" och det låter fan inte rimligt i min värld

Om ett paket slinker genom utan att förtullas må väl vara sin sak. Dock borde det bli samma summa om det är deklarerat med samma belopp från den som skickat. Är det verkligen det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Om ett paket slinker genom utan att förtullas må väl vara sin sak. Dock borde det bli samma summa om det är deklarerat med samma belopp från den som skickat. Är det verkligen det?

En av mina hobbies (är det rätt böjning på svenska?) är att köpa och sälja Garbage Pail Kids-samlarkort.
Köper och säljer en hel del kort från samma person och ett kort i plastskydd som packas i samma kuvert varje gång väger exakt like mycket varje gång. Ibland "slinker det genom" och ibland hittar de mina paket och värdena brukar ligga kring exakt samma värde. (med enbar några 10tals kronors skillnad)

De sex senaste gångerna jag blivit "tullad" har korten haft exakt samma värde men avgiften har varierat kraftigt. Allt från 50 till 150 kronor.
Jag finner det otroligt ologiskt då kortets värde står på paketet. Har fått 105 och 150 på samma värde på korten t ex...

Därför blir jag bitter. Kanske det är olika tulltjänstemän som bestämmer och utgår ifrån olika mallar eller så är det något jävla värde de höftar med för att avgöra vad jag ska betala. Det är därför jag drog till med "slår tärning om straffavgift" för att det är tydligen ingen bestämd kostnad utan någon de själv avgör vid varje enskilt tillfälle. Det är i min bok INTE okej!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Harbls:

En av mina hobbies (är det rätt böjning på svenska?) är att köpa och sälja Garbage Pail Kids-samlarkort.
Köper och säljer en hel del kort från samma person och ett kort i plastskydd som packas i samma kuvert varje gång väger exakt like mycket varje gång. Ibland "slinker det genom" och ibland hittar de mina paket och värdena brukar ligga kring exakt samma värde. (med enbar några 10tals kronors skillnad)

De sex senaste gångerna jag blivit "tullad" har korten haft exakt samma värde men avgiften har varierat kraftigt. Allt från 50 till 150 kronor.
Jag finner det otroligt ologiskt då kortets värde står på paketet. Har fått 105 och 150 på samma värde på korten t ex...

Därför blir jag bitter. Kanske det är olika tulltjänstemän som bestämmer och utgår ifrån olika mallar eller så är det något jävla värde de höftar med för att avgöra vad jag ska betala. Det är därför jag drog till med "slår tärning om straffavgift" för att det är tydligen ingen bestämd kostnad utan någon de själv avgör vid varje enskilt tillfälle. Det är i min bok INTE okej!

Det verkar ju underligt, det må man säga. Får du med specifikation på summan (har jag för mig att jag brukar få) så kan du ju lätt se vad de baserat sina avgifter på. Vore intressant att få några sådana exempel

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Får du med specifikation på summan

Nopes! Det står bara "Ditt paket har kommit till Sverige... Därför behöver du betala X"

Deras "importmoms" varierar men deras deklarationsavgift är alltid 90 spänn...

Man får aldrig veta vad deras "importmoms" är baserad på av någon jävla anledning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Nopes! Det står bara "Ditt paket har kommit till Sverige... Därför behöver du betala X"

Deras "importmoms" varierar men deras deklarationsavgift är alltid 90 spänn...

Man får aldrig veta vad deras "importmoms" är baserad på av någon jävla anledning...

Varför inte bara ringa dom och fråga ?

Permalänk
Medlem

Postnord

17Track

Sommarjobbarna på Postnord i år är det värsta jag varit med om. Posten i min trappuppgång har aldrig hamnat fel så mycket som den senaste månaden. Finns säkert mer de är skydliga för.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Postnord
https://i.imgur.com/TpHKhnF.png

17Track
https://i.imgur.com/kAId14G.png

Sommarjobbarna på Postnord i år är det värsta jag varit med om. Posten i min trappuppgång har aldrig hamnat fel så mycket som den senaste månaden. Finns säkert mer de är skydliga för.

Varför gnälla på sommarjobbarna ?
Du har beställt ifrån Nederländerna och paketet måste ligga i karantän både där och i Sverige.Därav tiden.

Permalänk
Medlem

@micke7406: postnord sa att de troligen hade slarvat bort paketet.
Varför gnälla på sommarjobbarna? För att de verkar inte kunna göra skillnad på efternamn? Det klarar min vanliga brevbärare ganska bra.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535