Spel hackar och crashar efter några mintuer av spelande

Permalänk

Spel hackar och crashar efter några mintuer av spelande

Hej

Jag va nyligen tvungen att byta ut några delar i min dator då moderkort och nätaggregat gick sönder. Jag har inte haft några problem med att spel crashar eller att dom hackar men idag så testade jag att spela assassin's creed syndicate, origins och hunt showdown och alla spel crashade efter några minuter. Det jag har gjort är att jag uppdaterade till senaste drivrutinerna för mitt grafikkort och jag installerade också några drivrutiner från ARMOURY CRATE. Versionen på drivrutinerna till mitt grafikkort är 451.48 och drivrutinerna som jag installerade via ARMOURY CRATE är AMD Chipset Driver 2.04.09.131, Intel I225 LAN Driver 1.0.1.4 och Realtek Audio driver 6.0.8899.1. Jag misstänker att det är grafikdrivrutinerna som spökar, men jag är lite osäker på hur jag ska installera dom gamla. Är det bara att köra exe för dom gamla drivrutinerna eller måste jag ta bort dom med DDU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AFishyTeddyBear:

Hej

Jag va nyligen tvungen att byta ut några delar i min dator då moderkort och nätaggregat gick sönder. Jag har inte haft några problem med att spel crashar eller att dom hackar men idag så testade jag att spela assassin's creed syndicate, origins och hunt showdown och alla spel crashade efter några minuter. Det jag har gjort är att jag uppdaterade till senaste drivrutinerna för mitt grafikkort och jag installerade också några drivrutiner från ARMOURY CRATE. Versionen på drivrutinerna till mitt grafikkort är 451.48 och drivrutinerna som jag installerade via ARMOURY CRATE är AMD Chipset Driver 2.04.09.131, Intel I225 LAN Driver 1.0.1.4 och Realtek Audio driver 6.0.8899.1. Jag misstänker att det är grafikdrivrutinerna som spökar, men jag är lite osäker på hur jag ska installera dom gamla. Är det bara att köra exe för dom gamla drivrutinerna eller måste jag ta bort dom med DDU?

DDU har varit bäst än så länge för avinstallation, men det är inget krav.

Vilka temperaturer på CPU och GPU. Kör gärna MSI Afterburner med OSD och visa oss OSD data ifrån CPU och GPU(temp + % ifrån bägge) när det lirar och när det går hackar.

Varför gick både moderkort och nätaggregat itu? Låter som mycket på en gång.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Grafikkortsdrivrutinen du använder verkar många ha problem med. Jag själv fick backa tillbaks till 445.87 för att slippa ungefär det du beskriver med andra spel. Det räcker med att bocka i "clean install" när du kör installationen.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/game-ready-driver...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Skrivet av Sw_V:

Grafikkortsdrivrutinen du använder verkar många ha problem med. Jag själv fick backa tillbaks till 445.87 för att slippa ungefär det du beskriver med andra spel. Det räcker med att bocka i "clean install" när du kör installationen.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/game-ready-driver...

Jag läste också väldigt många som hade problem med den senaste nvidia uppdateringen men nu efter att jag backat till 446.14 och ominstallerat min dator så har jag inte haft några problem.

Permalänk
Skrivet av Veni:

DDU har varit bäst än så länge för avinstallation, men det är inget krav.

Vilka temperaturer på CPU och GPU. Kör gärna MSI Afterburner med OSD och visa oss OSD data ifrån CPU och GPU(temp + % ifrån bägge) när det lirar och när det går hackar.

Varför gick både moderkort och nätaggregat itu? Låter som mycket på en gång.

Som tur är så har jag inga problem med att det crashar längre Ominstallerade datorn och installerade 446.14 drivrutinerna till nvidia istället för dom senaste, uppdaterade också till senaste bios versionen.

Jag satt och kollade på Youtube när datorn bara dog och efter det gick det inte att starta den. Gjorde en mängd felsökning som folk tipsade om på forumet. Vi misstänkte att något hade gått snett med nätaggregatet vilket slog ut moderkortet. Eftersom det inte säljs några moderkort som funkar med i7 7700k längre så var jag tvungen att köpa ny processor också.