T-pose skyrim special eddition

Permalänk

T-pose skyrim special eddition

tjena jag har under en lång periud nu under våren spellat skyrim special eddition och moddat med gämna mellanrum men för bara några dagar sedan när jag ladade ner några mod så förs krasha spelet när jag bara klicka på play men när jag stängde av några mods så kom jag in men då stod min och alla andra gubbar i spelet frysta i T-pose position och jag har testat med att andvända mig av FNIS SE men nu när jag skannar alla mods och går in på skyrim sen komer en skylt upp där det står följande i den här ordningen

FNIS PCEA2 stopped with error(s):
-FNIS version V0.0.0 older then required
-SKSE not started

fattar inte hur jag ska göra någon snälla hjälp!

Permalänk
Medlem

Vilken mod manager kör du med?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är ingen expert men körde igång skyrim SE med mods för ett tag sen, många rekommenderade LOOT för att fixa till mod orders. Kan vara värt att testa!

Permalänk
Medlem

När jag fått problem med mina mods brukar jag installera om alla "viktiga" som kan vara relaterade till problemet, så i detta fall hade jag installerat om skelett mod och sedan kört om FNIS för att se till att deras filer inte är överskrivna.

Permalänk
Medlem

Har du precis installerat skse? Man måste starta spelet med en speciell exe fil för att den ska fungera om jag minns rätt. Kolla i installations mappen för skyrim, har för mig att den ligger där.

Edit: tror även fnis har ett konfigurerings program man måste köra innan den funkar ordentligt. I installations mappen för skyrim där moddarna ligger, ska finns en mapp som heter heter tools i samma katalog, borde finnas något där.

Har inte pysslat mycket med skyrim men installerade dom där moddarna för skyrim vr förra veckan och Nexus/vortex fixade inget av ovanstående automatiskt för mig.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk

@bergla: tack så mkt jag provar

Permalänk

T-pse skyrim se helt fryst

tjenare nu har jag prövat en massa tips jag fått från mitt förra inägg men det funkade inte och nu är min gubbe i skyrim se fryst och står i T-poise och när jag klickar på continue i menyn så kommer jag in på skyrim men då står bara min gubbe där helt fryst i T-pose och jag kan inte komma in på varken mitt inventory eller settings eller consolen så jag kan inte ens stänga av spelet snälla behöver verkligen aktut hjälp med dehär

Permalänk
Medlem

Kör du med eller utan mods? Har du prövat att ominstallera spelet?

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk

@firstofmay: ja det har jag och jag kör med mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZedsDeadBaby:

@firstofmay: ja det har jag och jag kör med mods

Vore bra om du kunde lista din load order isåfall. Har själv stött på t-posen ett par gånger under mina timmar i Skyrim och det har då haft att göra med animationer och att jag helt enkelt glömt köra FNIS-generatorn, hade börjat nysta i den änden!

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@ZedsDeadBaby:
Ett ämne = en tråd.

Om du skapar flera trådar om samma sak så blir hjälpen du får sämre och forumet blir mer svårnavigerat.

/DavidtheDoom, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin