Oneplus avtäcker Nord – en mer prisvänlig telefonfamilj

Permalänk

tänkte förbeställa, men var tydligen någon 10/dels sekund för sen xD
klickade direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Starkare cpu är en av de främsta sakerna jag saknar i telefoner just nu.
Stör mig på att man köper en telefon för 10k nu och den duger knappt till att ladda en hemsida
Hoppas vi en dag kommer till punkten där telefoner duger för att surfa.

Va?
Vad kör du med mobil? Har inga problem att ladda en hemsida, eller var du ironisk ?
Tycker allt laddas snabbt på min 8Pro, men kanske är andra sorts sidor du tittar op...

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AxxT:

Va?
Vad kör du med mobil? Har inga problem att ladda en hemsida, eller var du ironisk ?
Tycker allt laddas snabbt på min 8Pro, men kanske är andra sorts sidor du tittar op...

Förstår inte heller /Huawei P30 Pro (som antagligen är långsammare än en Oneplus 8 Pro)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Va?
Vad kör du med mobil? Har inga problem att ladda en hemsida, eller var du ironisk ?
Tycker allt laddas snabbt på min 8Pro, men kanske är andra sorts sidor du tittar op...

Provat alla större mer kända telefoner från senaste fem åren. Till vardags kör jag dock en oneplus3, har inte känt det värt att byta när samma problem finns på nyare telefoner plus att man tappar 3.5mm på många.

Bara ladda vanliga sidor, t.ex HM, elgiganten, Stadium osv. Kan lätt sitta 10+ sekunder och vänta på att den ska ladda in en sida på 250Mbit wifi. Har en ny samsung på jobbet också, att t.ex öppna hitta.se och söka på ett namn kan ta 2-3min och man förväntar ju sig att det ska gå på <10 sekunder (inräknat tiden att skriva adress och namn).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Provat alla större mer kända telefoner från senaste fem åren. Till vardags kör jag dock en oneplus3, har inte känt det värt att byta när samma problem finns på nyare telefoner plus att man tappar 3.5mm på många.

Bara ladda vanliga sidor, t.ex HM, elgiganten, Stadium osv. Kan lätt sitta 10+ sekunder och vänta på att den ska ladda in en sida på 250Mbit wifi. Har en ny samsung på jobbet också, att t.ex öppna hitta.se och söka på ett namn kan ta 2-3min och man förväntar ju sig att det ska gå på <10 sekunder (inräknat tiden att skriva adress och namn).

10sek?! 2-3min!? Sitter du på en iPhone 4?!
Skulle jag behöva räkna sek , minuter för ladda en hemsida skulle jag skickat tillbaka mobilen direkt.

Testade nyss att ladda HM, Hitta plus söka efter ett random namn, Elgiganten etc. Det tar inga 10 sek för mig, tar ca 2-4 sek tex att ladda kläder, komponenter, hitta.
Känner inte att jag behöver vänta i 10 sek. Kör med Chrome, utan några tillägg.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Provat alla större mer kända telefoner från senaste fem åren. Till vardags kör jag dock en oneplus3, har inte känt det värt att byta när samma problem finns på nyare telefoner plus att man tappar 3.5mm på många.

Bara ladda vanliga sidor, t.ex HM, elgiganten, Stadium osv. Kan lätt sitta 10+ sekunder och vänta på att den ska ladda in en sida på 250Mbit wifi. Har en ny samsung på jobbet också, att t.ex öppna hitta.se och söka på ett namn kan ta 2-3min och man förväntar ju sig att det ska gå på <10 sekunder (inräknat tiden att skriva adress och namn).

Provade på min Op8 och laddtiderna på Elgiganten och HM handlar om sekunder.
Går det fortare om du växlar över till mobildata, kanske är det ditt wifi som strular.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Provat alla större mer kända telefoner från senaste fem åren. Till vardags kör jag dock en oneplus3, har inte känt det värt att byta när samma problem finns på nyare telefoner plus att man tappar 3.5mm på många.

Bara ladda vanliga sidor, t.ex HM, elgiganten, Stadium osv. Kan lätt sitta 10+ sekunder och vänta på att den ska ladda in en sida på 250Mbit wifi. Har en ny samsung på jobbet också, att t.ex öppna hitta.se och söka på ett namn kan ta 2-3min och man förväntar ju sig att det ska gå på <10 sekunder (inräknat tiden att skriva adress och namn).

Jag fick lov att testa för att se om det är något speciellt just med hitta.se men jag öppnade sidan (ca 0,2 - 0,3 sekunder) och skrev in sökningen på namn coh fick vänta obetydlig tid (ca 0,1-0,2) sekunder på resultat. Huawei p30 pro. Jag har t.ex. haft en Oneplus 3 tidigare och även om den förstå var märkbart segare på alla sätt så tog det inga 10+ sekunder någonsin. Däremot är den inte direkt ny och det kunde ta någon enstaka sekund ofta, vilket kändes helt okej. Något är allvarligt fel om det tar 10+ sekunder. Om det tar 2-3 minuter är det helt åt skogen felaktigt. Hårdvaran pallar mer sökning på någon enstaka sekund i en Oneplus3.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Alltid tyckt det var konstigt att OnePlus övergav mellansegmentet. Hoppas på en fin comeback

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT