Ny HP OMEN Gaming Laptop (Knakar i plasten/chassi) - normalt?

Permalänk

Ny HP OMEN Gaming Laptop (Knakar i plasten/chassi) - normalt?

Hej! köpte nyss en HP omen Intel Core i5-8300H GeForce RTX 2060-grafik från mediamarkt.

Till problem - när man trycker på sidorna och på datorn så knakar/gnisslar det i plasten över allt som om det inte sitter fast riktigt trots att det verkar sitta fast över allt, gäller då inte skärmen, samma sak händer när jag ska lyfta upp datorn.

Vet ni om detta är normalt eller ska man lämna tillbaka datorn?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av kalibervit:

Hej! köpte nyss en HP omen Intel Core i5-8300H GeForce RTX 2060-grafik från mediamarkt.

Till problem - när man trycker på sidorna och på datorn så knakar/gnisslar det i plasten över allt som om det inte sitter fast riktigt trots att det verkar sitta fast över allt, gäller då inte skärmen, samma sak händer när jag ska lyfta upp datorn.

Vet ni om detta är normalt eller ska man lämna tillbaka datorn?

Jag har enbart testat en bärbar Omen-dator. Den knakade inte någonstans. Väldigt stabilt byggd.

https://www.sweclockers.com/testpilot/25307-testpilot-omen-x-...

Det finns ett par Testpiloter som haft Omen X-datorer hos sig och ingen har klagat på att det skulle knaka, så vitt jag vet. Min pilot har du ovan.

Är du missnöjd så lämna tillbaka den medan du har ångerrätt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Det är tyvär helt normalt. Brukar i regel vara så att man, byggkvalitetsmässigt, får vad man betalar för när det kommer till gaminglaptops.
Gissar att du betalade ca 10.000 för datorn eller så. Är byggkvaliteten viktig så ska du upp ett antal tusen till för samma GPU.