Problem att montera nzxt kraken x53 på asus z490-i

Permalänk
Medlem

Problem att montera nzxt kraken x53 på asus z490-i

Har problem att montera pumphuvudet på moderkortet, testat alla vinklar osv men slangkopplingarna stöter i överallt. Hittar inga bilder på byggen med denna kombinationen, eller nån kompatibilitetslista. Sett att x53 funkar med gigabytes z490 itx moderkort.

Kraken x52 funkar ju ihop med asus z390-i t.ex. Vad är skillnaden nu? Har de minskat avståndet mellan hålen på moderkortet och minnena? Väldigt frustrerande. Har vanliga Corsair low profile minnen

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av 173445a:

Har problem att montera pumphuvudet på moderkortet, testat alla vinklar osv men slangkopplingarna stöter i överallt. Hittar inga bilder på byggen med denna kombinationen, eller nån kompatibilitetslista. Sett att x53 funkar med gigabytes z490 itx moderkort.

Kraken x52 funkar ju ihop med asus z390-i t.ex. Vad är skillnaden nu? Har de minskat avståndet mellan hålen på moderkortet och minnena? Väldigt frustrerande. Har vanliga Corsair low profile minnen

Du kan ju snurra fästplattan i alla riktningar så du borde kunna ha möjlighet att hitta någon vinkel som funkar.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Du kan ju snurra fästplattan i alla riktningar så du borde kunna ha möjlighet att hitta någon vinkel som funkar.

Jo jag vet, men hittar ingen vinkel :/ tycker att det borde funkat med slangarna mot minnena fast i nästa hack så att slangarna går snett ner mot minnena.. men nej

Verkar inte va nån annan som köpt samma kombo?

Permalänk
Medlem

Efter lång efterforskning så verkar det endast gå att montera kylarblocket med slangarna uppåt, vilket antagligen stöter i min radiatorfläkt. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av 173445a:

Efter lång efterforskning så verkar det endast gå att montera kylarblocket med slangarna uppåt, vilket antagligen stöter i min radiatorfläkt. :/

Fick plocka bort radiatorfläkten och då gick den montera. Kör nu med en 15mm tjock fläkt istället för nzxt fläkten som är 26mm. Verkar inte påverka temperaturen dock med 2 fläktar