Permalänk

Dela ps plus

Hej jag har köpt två ps4 undra om man kan dela ps plus?

Tacksam för svar😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonym100:

Hej jag har köpt två ps4 undra om man kan dela ps plus?

Tacksam för svar😃

Ja det kan du typ. men para på den konsollen vars plus användare valt som primär konsoll.

Tillexempel. Jag har min prmära konsoll hos min syster så då kan hon/alla användare på den konsolen använda mitt PS plus även om jag inte är inloggad. På min konsol (som då inte är min prmera) fungera bara plus för mig. även om hon har sin användare även på den.

https://manuals.playstation.net/document/sw/ps4/settings/acti...
Står lite bättre om det i manualen

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Ja det kan du typ. men para på den konsollen vars plus användare valt som primär konsoll.

Tillexempel. Jag har min prmära konsoll hos min syster så då kan hon/alla användare på den konsolen använda mitt PS plus även om jag inte är inloggad. På min konsol (som då inte är min prmera) fungera bara plus för mig. även om hon har sin användare även på den.

https://manuals.playstation.net/document/sw/ps4/settings/acti...
Står lite bättre om det i manualen

Hos mig har vi två PS4, där jag har PS Plus på den ena primära. Min dotter har en konsol i sitt rum, där hon nu vill ha lite expansions till sims, kan jag logga in och köpa de på hennes konsol med min användare? Som hon sedan kan använda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackheim:

Hos mig har vi två PS4, där jag har PS Plus på den ena primära. Min dotter har en konsol i sitt rum, där hon nu vill ha lite expansions till sims, kan jag logga in och köpa de på hennes konsol med min användare? Som hon sedan kan använda?

Du kan ha spel från en användare på två konsoler på detta sätt:

Konsol 1 (din): Gör till icke-primär konsol. Du måste vara inloggad på ditt eget konto (samt ha internetanslutning) för att spela dina egna spel.

Konsol 2 (dotterns): Gör till ditt kontos primära konsol, då kan ditt kontos nedladdade spel spelas från vilket konto som helst på konsolen. Din dotter loggar alltså in på sin egen användare, men kan ändå spela dina spel då det är din primära konsol.

Permalänk
Skrivet av Hazelberg:

Du kan ha spel från en användare på två konsoler på detta sätt:

Konsol 1 (din): Gör till icke-primär konsol. Du måste vara inloggad på ditt eget konto (samt ha internetanslutning) för att spela dina egna spel.

Konsol 2 (dotterns): Gör till ditt kontos primära konsol, då kan ditt kontos nedladdade spel spelas från vilket konto som helst på konsolen. Din dotter loggar alltså in på sin egen användare, men kan ändå spela dina spel då det är din primära konsol.

Tack för svaret. Jag testade och det fungerade att ladda ner mina spel på min dotters konsol. Däremot fungerade det inte att kolla på netflix för henne, då behövde hon logga in själv.

Jag undrar också om det kommer att funka med expansions till sims? Eller behöver hon vara inloggad på min användare då?

Edit: Installerade Fortnite från min användare på hennes konsol, men hon kan ändå inte starta det utan att logga in på PS Plus. Vad har jag gjort för fel?