Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Ok. Nu har jag provat Piccolo Angelo som det tipsats om i tråden. Tog en gyrospizza, då gyrosen verkar vara det som gäller på stället. Den var okej. Lite för mesig sås, den smakade inte så mycket. Det kunde gärna få vara mer kött på. Kontentan; den ser godare ut än vad den är. Klart godkänd, men inte något exceptionellt.

Såg inte alls intressant ut dessvärre :/ ska gräva fram en bild från Kebab House på köpmangatan i Södertälje 👌
Åker någon igenom Tälje så kan jag rekommendera deras kebab pizza (gyros)

https://imgur.com/a/fswC4re

Permalänk
Medlem

Den här tråden borde ha en varningstext som hoppar upp innan man får se bilderna. Väldigt beroendeframkallande tråd med alla bilder och recept.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Jag blev jävligt förvånad när jag var i Stockholm under en vecka förra året. Var trött på hotellmat så tänkte jag vill fan ha en riktig Kebab Alexander, var till tre pizzerior i närheten av hotellet. Ingen visste vad kebab Alexander var. Har ni inte sånt i Stockholm?

Har besökt över 50% av alla städer i Sverige och har aldrig hört talas om det.

Iskander som någon nämnde har jag sett på menyer dock.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

En kebabpizza ska ha fläskkebab på.
Dom där avlånga remsorna av nöt smakar ju fasen blaha.

Då har du bara käkat kebab på sunkhak.
Sjukt gott om det är ett bra matställe.
Fast det gäller ju all mat

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Har besökt över 50% av alla städer i Sverige och har aldrig hört talas om det.

Iskander som någon nämnde har jag sett på menyer dock.

Då kan du aldrig ha varit i Värmland inte sett en Pizzeria här som inte har det, och då har jag besökt braaa många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Då kan du aldrig ha varit i Värmland inte sett en Pizzeria här som inte har det, och då har jag besökt braaa många.

Hur många städer har Värmland?

Attans, det var visst 6, jag trodde bara det var 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Om man inte kan ta sig till Jönköping, så får man istället ta Jönköping till Stockholm.

Kebabpizza av Jesper. Jobbade som pizzabagare för ca 15 år sedan
Ingen lång karriär men minns lite bra saker.

Sås (typ)
2 dl creme fraiche
1 dl gräddfil
½ dl spad från inlagd ananas
2 tsk tomatpuré
1 riven vitlöksklyfta
1 krm cayennepeppar
salt & vitpeppar

Orkade inte göra riktig pizzasallad. Måste ju stå i ett dygn för att bli god Även såsen blir godare och mer rosa i färgen om den får stå till sig.

https://imgur.com/T4O6Mnv.jpg

Intressant såsrecept! Spadet från ananasen känns autentiskt, det blir ju en slaggprodukt från alla skumma Hawaii-vurmare. Aldrig att man offrar en Fanta som man kan sälja för 4000:- till någon desperat turist

Jävla mycket spad dock. Blir inte såsen för söt och vattnig av så mycket?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av serdyllon:

Intressant såsrecept! Spadet från ananasen känns autentiskt, det blir ju en slaggprodukt från alla skumma Hawaii-vurmare. Aldrig att man offrar en Fanta som man kan sälja för 4000:- till någon desperat turist

Jävla mycket spad dock. Blir inte såsen för söt och vattnig av så mycket?

Höftade lite bara, kan tilläggas att jag brukade tillsätta det sist och röra om efter hand till önskad konsistens Vanligtvis gjordes såsen i stora hinkar och sedan hälldes det upp i typ stadiumflaskor.

Om man hade fanta på fat så blev det sådan, men oftast fanns de bara på burkar. Sånt fick man inte ta hur som helst för ägaren
Min erfarenhet var också att kolsyran även pajade konsistensen ytterligare så det var enklare att hitta rätt med spad.

Överkurs

Permalänk
Medlem

Jag ska inte kritisera lokala varianter i Sverige då vi kebabätare inte bör kannibalisera på varandra. Är fullt medveten om att det är en tillvand smak.

Apropå kebabsåser. Jag har ätit kebab i mellanöstern och de har beroende på land ganska trevliga såser. De jag kommer att tänka på i första hand är tahina (även kallad tahini, tchina etc.), hummus (även kallad chomos) samt amba.

Min favorit är nötshawarma i lafabröd med tahina och amba (amba finns bara i några länder, Irak, Israel och kanske något mer land).

Angående köttet. Finns ju lamm-, kyckling- och nöt med vissa skillnader mellan olika länder. Både kyckling och nöt kan gärna ha fett från lamm.

Kebaben i Spanien var tyvärr inte bättre än den i Sverige. Blev faktiskt inte så imponerad av kebab i Turkiet heller. Har aldrig ätit äkta döner kebab.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

Kebaben i Spanien var tyvärr inte bättre än den i Sverige. Blev faktiskt inte så imponerad av kebab i Turkiet heller. Har aldrig ätit äkta döner kebab.

Kebabvagnarna i Berlin som kör äkta döner är så populära på småtimmarna att man oavsett promillehalt hinner nyktra till i kön innan man kommer fram. Överdriver inte när jag säger att de ofta sträcker sig till nästa kvarter.

Tyvärr tycker jag de är överskattade, men smaken är som röven, klöven.

Hummus och tahini kan man ganska enkelt göra själv, finns rätt bra hummus att köpa också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serdyllon:

Kebabvagnarna i Berlin som kör äkta döner är så populära på småtimmarna att man oavsett promillehalt hinner nyktra till i kön innan man kommer fram. Överdriver inte när jag säger att de ofta sträcker sig till nästa kvarter.

Tyvärr tycker jag de är överskattade, men smaken är som röven, klöven.

Hummus och tahini kan man ganska enkelt göra själv, finns rätt bra hummus att köpa också.

Tahini är ju inte så mycket en sås som en sesam-pasta (dock rätt lös för att vara en pasta). Innehållet är normalt bara malda sesamfrön liksom. Så att ha det som sås ger en rätt skarp smak, men såser baserade på Tahini är ju ofta riktigt bra. Hummus ska ju också ha en del Tahini i sig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av aToria:

Ja men det skulle jag vilja påstå, om man har smaklökar så hittar man anledningen till att thai-turk fusion inte är den senaste trenden inom resturangbranschen.

Då är det smaken, inte vart ingrediensen kommer ifrån.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Så där ska en kebabtallrik se ut innan man lägger på såsen. Snyggt och fräscht.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

Svensk(/Västkust)Kebab (Vitlökssås på båda iirc)

Värö Pizza och Kebab (Halland), Bra grejor (speciellt med tanke på hålans invånarantal)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Svensk(/Västkust)Kebab (Vitlökssås på båda iirc)
Värö Pizza och Kebab (Halland), Bra grejor (speciellt med tanke på hålans invånarantal)

Haha, har på sju år aldrig hört någon prata gott om det sunk-haket!

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Svensk(/Västkust)Kebab (Vitlökssås på båda iirc)
http://i.imgur.com/3nw6Miu.jpg?1
Värö Pizza och Kebab (Halland), Bra grejor (speciellt med tanke på hålans invånarantal)

Ser ut som en riktigt sjysst gyrostallrik/pizza. Köttet ser riktigt bra ut! Synd man inte bor i närheten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Ser ut som en riktigt sjysst gyrostallrik/pizza. Köttet ser riktigt bra ut! Synd man inte bor i närheten!

Jag brukade käka en del på Lima som ligger mot södra cell

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Goood morgon KebabClockers!

Igår blev det kebabpizza med pommes till hos San Marino i Jönköping.
Den smakade utsökt!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Inaktiv

Lite fin mat idag

Permalänk
Medlem

Föredrar själv gyros framför slamsorna av nötkött. Alexander är en favorit och även pommes är gott. Kebab med ris har jag hört talas om men det låter vidrigt.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

Käkade en gyrostallrik från Meat the Greek, dock i låda och inte på tallrik. Detta är alltså en gyrostallrik, med pitabröd, pommes, grönsaker och kött, tsatsiki (bredvid i burk) och inte kebasås.

Permalänk
Avstängd

Tidaholm har nog bäst kebabpizza just för att det inte är kebab utan fläskkött med kebabkrydda. Antagligen det enda som ar bra med den hålan hehe

Permalänk
Medlem

Nu jäklar blir det karré på webern och rotiseri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

Goood morgon KebabClockers!

Igår blev det kebabpizza med pommes till hos San Marino i Jönköping.
Den smakade utsökt!

https://cdn.discordapp.com/attachments/677190474561355806/720333473499578398/IMG_20200610_184820.jpg

Fyfan, det där såg riktigt nice ut!

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@Keffmode:
Än så länge har de inte svikit mig så spring dit direkt om du har möjlighet!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

@Keffmode:
Än så länge har de inte svikit mig så spring dit direkt om du har möjlighet!

Ja tyvärr är det lite långt att springa från Örebro

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Bussović:

@Keffmode:
Än så länge har de inte svikit mig så spring dit direkt om du har möjlighet!

Kebabpizza ska ha sallad på ! FIT ME

Skrivet av Keffmode:

Ja tyvärr är det lite långt att springa från Örebro

Örebro är ju överlägset så vi behöver inte springa långt

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Kebabpizza ska ha sallad på ! FIT ME

Örebro är ju överlägset så vi behöver inte springa långt

Körde parken nu sist. Har planerat ett besök på Rulles för nästa gång

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@Andra94 du har ingen talan...

Visa signatur

Halo kompis!