Permalänk
Skrivet av kathkey:

HEj
Varför går det inte att få kontakt med chat eller telefon. urdåligt.
mvh, Kathkey

Håller med till 100%. Verkar vara en trend att det inte ska kunna gå och nå online butiker eller kedjor som CDON via telefon eller chat.
Har gjort två beställningar senaste månaden från två olika butiker via CDON och bägge har resulterat till dåliga erfarenheter för min del.
Första kom aldrig fram till mig och väntar fortfarande på återbetalning. Andra beställning kom rejält försenad samt att produkten lämnades utanför lägenheten hängandes i en påse trots att det gick att kasta in via brevinkastet.

Nej blir nog att man avstår från nya beställningar via CDON ett bra tag framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Håller med till 100%. Verkar vara en trend att det inte ska kunna gå och nå online butiker eller kedjor som CDON via telefon eller chat.
Har gjort två beställningar senaste månaden från två olika butiker via CDON och bägge har resulterat till dåliga erfarenheter för min del.
Första kom aldrig fram till mig och väntar fortfarande på återbetalning. Andra beställning kom rejält försenad samt att produkten lämnades utanför lägenheten hängandes i en påse trots att det gick att kasta in via brevinkastet.

Nej blir nog att man avstår från nya beställningar via CDON ett bra tag framöver.

Har inte handlat från CDON på länge, men gjorde det nyligen pga bra pris. Det postades efter två dagar, men har nu varit på väg i en vecka. Någonstans här upptäcker jag att CDON verkar ha blivit svenska Amazon med en stor CDON logga, men listar produkter från tredjepart.

Nej tack.

Faktura är kung.

Permalänk

CDON har blivit Wish, inget eget lager bara ett paraply för en massa småleverantörer, skitdåligt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

CDON har blivit Wish, inget eget lager bara ett paraply för en massa småleverantörer, skitdåligt.

ja bara det att man inte kan ringa dom är ju superdåligt... cdon har tappat sin charm sen länge fattar inte varför folk handlar där längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

CDON har blivit Wish, inget eget lager bara ett paraply för en massa småleverantörer, skitdåligt.

Cdon har lager i Ljungby.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Cdon har lager i Ljungby.

Visst med 4 artiklar

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Jag köpte tidigare ”allt” från CDON men handlar aldrig där längre nu när dom bara är en onödig mellanhand. Att dom dessutom har norra Europas rörigaste hemsida hjälper inte heller till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Visst med 4 artiklar

Ganska exakt 100 000 faktiskt.

https://b2c.cdon.se/catalog/merchant/cdon

Permalänk
Skrivet av ducedo:

Deras gamla sortiment 99% cd/dvd/br sen resten av deras artiklar är just Wish typ, billig skit från småimportörer.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk

Kommer inte att handla mer hos CDON. Djupt besviken på att det inte går att samtala med företaget. Blir bara sämre och sämre tyvärr. Verkar heller inte vara särskild aktiva här på SC , senaste inlägget eller svaret var ett halvår sen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flexiblus:

Kommer inte att handla mer hos CDON. Djupt besviken på att det inte går att samtala med företaget. Blir bara sämre och sämre tyvärr. Verkar heller inte vara särskild aktiva här på SC , senaste inlägget eller svaret var ett halvår sen.

Det som förvånar mig mest är att CDON har en ledning som säger sig inte vara oroliga för Amazon, trots att CDON ligger i exakt samma del av marknaden. När det nu är bekräftat att Amazon kommer till Sverige innan årets slut, så är det väldigt märkligt för mig att CDON verkar ha tappat bollen. Det är ju nu de borde gjort allt för att vara så bra som det öht är möjligt för att ha en chans att överleva när ångvälten kommer.

Amazon har ett väldigt attraktivt erbjudande och bra sida redan idag med .de.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Det som förvånar mig mest är att CDON har en ledning som säger sig inte vara oroliga för Amazon, trots att CDON ligger i exakt samma del av marknaden. När det nu är bekräftat att Amazon kommer till Sverige innan årets slut, så är det väldigt märkligt för mig att CDON verkar ha tappat bollen. Det är ju nu de borde gjort allt för att vara så bra som det öht är möjligt för att ha en chans att överleva när ångvälten kommer.

Amazon har ett väldigt attraktivt erbjudande och bra sida redan idag med .de.

CDON kommer klara sig 2-3 mån efter Amazon kommer, sen är det kört.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Hedersmedlem

Länk till en av artiklarna från 5 juni i år, om ni vill läsa: https://www.ehandel.se/cdons-vd-i-samtal-med-amazon-de-lanser...

Jag har stor respekt för dem men vi har förberett oss för detta och är rustade om de bestämmer sig för att lansera här. Vi har satsat mycket resurser på att vara det absolut bästa alternativet för handlare, där vi erbjuder en personlig kontakt till alla som säljer via oss, vi har en lokal kundservice som hanterar alla nordiska språk, vi delar data och våra system byggs kontinuerligt ut med mer insikter och verktyg för att hjälpa handlarna bli mer effektiva, säger Kristoffer Väliharju.

Vi har valt att satsa allt på att handlarna ska vara kraften som tar oss framåt, till skillnad mot till exempel Amazon som säljer mycket i egen regi. Vi vill att våra handlare ska lyckas med sin affär. Dessutom kan vi verkligen vår lokala marknad som vi har funnits på i 21 år.

***

Jag föredrar Amazons sätt, men framtiden får utvisa hur många kunder som tyckte CDON:s väg var den rätta. Sedan CDON blev marknadsplats på det sättet som det fungerar idag, nej tack från mig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha läst den här tråden innan jag beställde en processor från cdon.
Fick ett fedexnummer via sms förra torsdagen men på cdon:s hemsida är det ett annorlunda nummer. Betalningen ska va inne 31:a augusti och inget paket i sikte.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Dock inte CDON som säljer den. Kollar man under priset så står det:
Säljs och skickas av ComputerSalg A/S

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget paket i sikte.. det har inte blivit skickat trots att det står "postad" och jag kan inte avbeställa!

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Fortfarande inget paket i sikte.. det har inte blivit skickat trots att det står "postad" och jag kan inte avbeställa!

Kontakta företaget och ge dem en tilläggstid, om de efter den tiden inte har levererat produkt/er så kan du begära att få häva köpet.

(Sen leverans av vara)

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Kontakta företaget och ge dem en tilläggstid, om de efter den tiden inte har levererat produkt/er så kan du begära att få häva köpet.

(Sen leverans av vara)

Tack. Har redan kontaktat qliro som förlängt det med 30 dagar. Ordern var lagd 15:e augusti och det ser inte ut att hända något heller. Butiken sade att de skulle fått in en leverans senast igår.
Problemet är väl att jag beställer av cdon, men cdon går inte att kontakta utan hänvisar bara till den andra butiken.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Tack. Har redan kontaktat qliro som förlängt det med 30 dagar. Ordern var lagd 15:e augusti och det ser inte ut att hända något heller. Butiken sade att de skulle fått in en leverans senast igår.
Problemet är väl att jag beställer av cdon, men cdon går inte att kontakta utan hänvisar bara till den andra butiken.

Gissar det är ComputerSalg A/S. Jag hade två olika beställningar från CdOn som skulle skickas från dessa. De hade inte varan i lager tydligen av dessa två. Jag kunde avbeställa de två direkt på ComputerSalg A/S. gick bra. nu väntar jag på en snarliknande produkt från Komplett och den verkar ha fastnat i Örebro i några dagar. får se om även denna dag går utan att ha kommit fram.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Gissar det är ComputerSalg A/S. Jag hade två olika beställningar från CdOn som skulle skickas från dessa. De hade inte varan i lager tydligen av dessa två. Jag kunde avbeställa de två direkt på ComputerSalg A/S. gick bra. nu väntar jag på en snarliknande produkt från Komplett och den verkar ha fastnat i Örebro i några dagar. får se om även denna dag går utan att ha kommit fram.

Det var nån holländsk sida, xstra digital

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Det var nån holländsk sida, xstra digital

Det är mer eller mindre ett scam företag som lever på att få folk att betala för produkter de aldrig tänker leverera för att få ränta på pengarna.
Du kan läsa om det i Dagens fynd — Diskussionstråden Sida 1013

Så mitt råd är att kontakta dem omedelbart och häva ordern eftersom du kommer inte att få det du har beställt, de kommer inte att motsätta sig det enligt vad som har skrivits i ovan nämnda tråd.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Det är mer eller mindre ett scam företag som lever på att få folk att betala för produkter de aldrig tänker leverera för att få ränta på pengarna.
Du kan läsa om det i Dagens fynd — Diskussionstråden Sida 1013

Så mitt råd är att kontakta dem omedelbart och häva ordern eftersom du kommer inte att få det du har beställt, de kommer inte att motsätta sig det enligt vad som har skrivits i ovan nämnda tråd.

ajfan.. har iofs kontaktat dem redan om avbeställning

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Svarar inte @CDON.com längre?

Hur som helst, varför fortsätter ni låta ett blufföretag sälja via er? Xstra Digital Storage har bedrövliga omdömen och är inte annat än ett skumraskföretag. Agera!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Inaktiv

Ärende Nr: (953632)

Har ett grafikkort som har gått söner som vill reklamera som har gjort till er, men nu säger ni att är 2 år men enligt Svensk lag är det 3 år, frågar inte mej o bara skickar tillbaka mitt trasiga grafikkort utan en fråga / prata med mej, går inte ens ringa er längre är bara E-Mail & 24 timmar till svar .. .

Mvh tmbth .. .

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Svarar inte @CDON.com längre?

Senast aktiv 2020-03-13 13:18
Så nej, det går troligtvis inte att förvänta sig något svar.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Det är mer eller mindre ett scam företag som lever på att få folk att betala för produkter de aldrig tänker leverera för att få ränta på pengarna.
Du kan läsa om det i Dagens fynd — Diskussionstråden Sida 1013

Så mitt råd är att kontakta dem omedelbart och häva ordern eftersom du kommer inte att få det du har beställt, de kommer inte att motsätta sig det enligt vad som har skrivits i ovan nämnda tråd.

Beställde några hårddiskar från det företaget (via Cdon) den 10/10 som enligt dom skulle finnas i lager (2 st 6TB Toshiba och 1 st Seagate 8TB), det förhalades och bortförklarades vid åtskilliga kontakter, men i slutet på förra veckan dök Toshibadiskarna upp och idag kom Seagaten.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

hopplöst betalsystem

skulle köpa en ny skärm idag, eftersom jag sitter på en 5-6 år gammal TN 1080p skärm - dags att gå till IPS 1440p HDR 170hz goodness.

Eftersom jag har 300kr presentkort så hittar jag en skärm på Inet, men beställer via CDON eftersom de är med i deras marketplace - och eventuella kundservice hanteras direkt av Inet ändå. Vill betala med kort.

Går det? Nej! Blir bara okända fel varje gång. provar två olika kort, kommer max så långt att jag ska verifiera med Bank-ID en gång.

Det är som att de aktivt inte vill ha mina pengar!

Permalänk
Medlem

Har beställt en grill där då det var flera hundra kronor billigare än att köpa den direkt. Tyvärr läste jag inte på om Cdon före. Har handlat hos dem för några år sedan, och då var de bra så jag tänkte inte att så mycket hade ändrats där. Förhoppningsvis får jag min grill rätt snabbt ändå då underleverantören ligger i Stockholm och inte i Kina