Söker ett nytt strategi spel!

Permalänk
Medlem

Söker ett nytt strategi spel!

Hej!

Jag har inte spelat mycket stratergispel alls, Men när epic store delade ut civilization 6 gratis så passade jag på att ladda ner det och jag har fått mersmak!

Jag tycker civ 6 är riktigt kul, men det är för komplicerat och invecklat så jag skulle gärna ta emot tips på andra stratergispel som inte är lika invecklade. Det jag gillar med civ 6 är statdsbyggandet och att bygga upp en arme för att senare gå ut i krig.

Vilka andra spel finns det där det är mer fokus på att bygga upp en stad, en stor arme och ta över områden likt civ 6? men mindre utav det politiska spelet.

Jag har alltid varit en grafik junky, så om spelet desutom är snygg så är det ett stort plus!

Tack på förhand

Permalänk
Avstängd

@jri87:

Testa Dota: Underlords

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem

Du verkar både gilla och ogilla det komplicerade, så jag nämner Paradoxtitlarna Europa Universalis IV, Crusader Kings II, Stellaris och Hearts of Iron IV, så kan du kolla om de verkar vara något du gillar.

Annars kanske du kan avvakta Age of Empires IV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Du verkar både gilla och ogilla det komplicerade, så jag nämner Paradoxtitlarna Europa Universalis IV, Crusader Kings II, Stellaris och Hearts of Iron IV, så kan du kolla om de verkar vara något du gillar.

Annars kanske du kan avvakta Age of Empires IV.

Tack för ditt svar! ska kolla in alla spelen du tipsade om.
Nu när du säger det så är det precis så! :´D Jag både gillar och ogillar det komplicerade:P Är lite för mycket av det i civ 6 bara

tack igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Måttband:

@jri87:

Testa Dota: Underlords

Tack ska kolla!

Permalänk
Medlem

Age Of Empires 2 Definitive Edition.
Solklar favorit hos mig.

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Paradox-spel är iofs oerhört komplexa. Civ 6 är rena arkadspelet i jämförelse...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Sins of a solar empire och Stellaris om du gillar rymd-strategi.

Sins är lite simplare och Stellaris är komplext och sandbox

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av P.E:

Age Of Empires 2 Definitive Edition.
Solklart favorit hos mig.

Age Of Empires 2 är faktiskt det enda stratergi spelet som jag spelat riktigt mycket. Jag kollade lite gameplay på Definitive Edition, Men jag känner mig lite färdig med Aoe 2.

tack endå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Paradox-spel är iofs oerhört komplexa. Civ 6 är rena arkadspelet i jämförelse...

Åfan 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontooz:

Sins of a solar empire och Stellaris om du gillar rymd-strategi.

Sins är lite simplare och Stellaris är komplext och sandbox

Tack ska kolla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jri87:

Hej!

Jag har inte spelat mycket stratergispel alls, Men när epic store delade ut civilization 6 gratis så passade jag på att ladda ner det och jag har fått mersmak!

Jag tycker civ 6 är riktigt kul, men det är för komplicerat och invecklat så jag skulle gärna ta emot tips på andra stratergispel som inte är lika invecklade. Det jag gillar med civ 6 är statdsbyggandet och att bygga upp en arme för att senare gå ut i krig.

Vilka andra spel finns det där det är mer fokus på att bygga upp en stad, en stor arme och ta över områden likt civ 6? men mindre utav det politiska spelet.

Jag har alltid varit en grafik junky, så om spelet desutom är snygg så är det ett stort plus!

Tack på förhand

1. https://cdkey.se/command-conquer-the-ultimate-collection-orig... (finns billigare men jag har köpt här flera ggr utan problem)
2. Ladda ner Origin och aktivera nyckeln
3. Njut av 17 spel från strategivärldens ”mecka”

Min favorit - Command & Conquer Generals Zero Hour

Sen kom EA och dödade hela franchisen

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

frostpunk

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

1. https://cdkey.se/command-conquer-the-ultimate-collection-orig... (finns billigare men jag har köpt här flera ggr utan problem)
2. Ladda ner Origin och aktivera nyckeln
3. Njut av 17 spel från strategivärldens ”mecka”

Min favorit - Command & Conquer Generals Zero Hour

Sen kom EA och dödade hela franchisen

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

frostpunk

Ska kolla! Tack

Permalänk

EU4 är skitkul. Det är dock som @cyklonen säger att Paradox-spel är normalt riktigt komplicerade. Det krävs att man har intresset och viljan att lära sig spelet. Man behöver dock inte lära sig allt, jag har ca 190 timmar i spelet och kan absolut inte varenda grej. Jag har polare som har över 700 timmar i spelet och de är riktigt duktiga och kan absolut inte varenda grej i spelet.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Frostpunk
They are Billions

Permalänk
Medlem

Total War: Warhammer 2

66% rabatt på Steam just nu med.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.