Får det lov att vara en kaka?

Permalänk
Melding Plague

Får det lov att vara en kaka?

Inom kort får du bättre kontroll över vilka kakor vi placerar hos dig och också insikt i hur de används på sajten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta har jag redan problem med på min android, för varje sida även om jag klickat ja tidigare så får jag svara på samma fråga igen... Do you like cookies?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Varför kommer jag osökt att tänka på Eddie Izzard's "Cake or Death?" (länk)

Permalänk
Medlem

@serdyllon: hahaha, exakt vad jag tänkte på!!!!!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Detta har jag redan problem med på min android, för varje sida även om jag klickat ja tidigare så får jag svara på samma fråga igen... Do you like cookies?

Ah, bara att tacka EU skulle jag tro.

På pc går det att blockera med t ex listor för adblockers och liknande. Går även att köra adblock i telefonen med t ex Brave eller om du rootar.

Permalänk

Ändra så cookies heter kanelbullar på SweC, det vore smarrigare.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ah, bara att tacka EU skulle jag tro.

På pc går det att blockera med t ex listor för adblockers och liknande. Går även att köra adblock i telefonen med t ex Brave eller om du rootar.

Går finfint att använda addons i Firefox på Android. Enkelt att installera "I don't care about cookies" t.ex då.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hoppas att en följdeffekt inte blir att jag ska svara på kak-frågor varenda gång jag besöker Sweclockers.

Tyvärr är det något som många sidor verkar dras med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scepticer:

Hoppas att en följdeffekt inte blir att jag ska svara på kak-frågor varenda gång jag besöker Sweclockers.

Tyvärr är det något som många sidor verkar dras med.

Om man har att alla kakor ska tas bort när webläsaren stängs ner, så måste man välja varje gång man öppnar webläsaren igen och går till en sida där man måste välja.
Eftersom de val man gör sparas mig veterligen i just en kaka

Det går i de flesta webläsare att lägga till undantag för websidor man vill ska få lov att spara kakor även om man har ställt in att kakor ska tas bort när webläsaren stängs ner.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@NodCommander: Kan du rekomendera någon addon för detta? Tycker att Firefox på mobilen inte fungerar lika bra som på pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Detta har jag redan problem med på min android, för varje sida även om jag klickat ja tidigare så får jag svara på samma fråga igen... Do you like cookies?

Samma på min iTelefon. Känns som att det nollas någon gång mellan varje vecka eller varannan vecka.

Misär är det.

Känns för övrigt som att jag loggas ut från Swec ibland också. Kan ni lösa detta med en riktigt permanent kaka så man åtminstone kan slippa detta elände om man är inloggad?

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

Bra med förslag och frågor, men dåligt som vanligt att sälja information om slutanvändare

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Zandros:

Samma på min iTelefon. Känns som att det nollas någon gång mellan varje vecka eller varannan vecka.

Misär är det.

Känns för övrigt som att jag loggas ut från Swec ibland också. Kan ni lösa detta med en riktigt permanent kaka så man åtminstone kan slippa detta elände om man är inloggad?

Vi ska kolla på en sådan lösning. Jag vågar inte lova att vi kan lösa det på kort sikt så hur det än blir lär det inte hända förrän absolut tidigast i höst.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Bra med förslag och frågor, men dåligt som vanligt att sälja information om slutanvändare

Ja för att förtydliga så säljer vi ju inte information om våra användare. Oavsett vad man ställer in sina cookies på.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Hedersmedlem

Irriterande dynga, vill ha en http header för ”sätt era kakor och låt mig vara”.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Scepticer:

Hoppas att en följdeffekt inte blir att jag ska svara på kak-frågor varenda gång jag besöker Sweclockers.

Tyvärr är det något som många sidor verkar dras med.

Om du använder samma webbläsare, på samma enhet, inte blockerar eller rensar bort cookien som sparar dina inställningar så ska det inte bli så.

Med undantag för in-app browsers.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Ändra så cookies heter kanelbullar på SweC, det vore smarrigare.

Glutenfria?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Glutenfria?

Veganska också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Ja för att förtydliga så säljer vi ju inte information om våra användare. Oavsett vad man ställer in sina cookies på.

Så länge siten fortsätter fungera fint utan tredjepart-cookies och att man fortsatt kan lita på det ovanstående så är allt fine med mig

Permalänk
Medlem

Tjatandet på kakor i varje sida är störigt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Får se om sidan accepterar ett nej bara. Hatar sidor som ska fråga tills man säger ja.

Och jo, Firefox för Android fungerar fint med plugins.

Permalänk
Medlem

The cake is a lie!

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Cooling23:

Tjatandet på kakor i varje sida är störigt.

Decenniets underdrift? Webbens själ dog i samma sekund det oförlåtliga sveket till lag klubbades.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Decenniets underdrift? Webbens själ dog i samma sekund det oförlåtliga sveket till lag klubbades.

Vet inte om lagen är själva problemet... men men. Hela situationen är ju beklaglig iaf.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Decenniets underdrift? Webbens själ dog i samma sekund det oförlåtliga sveket till lag klubbades.

Mja.... man är ju inte *tvungen* att skapa cookies på en sida.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon5930:

Får se om sidan accepterar ett nej bara. Hatar sidor som ska fråga tills man säger ja.

Och jo, Firefox för Android fungerar fint med plugins.

Dilemmat är dock, hur ska dock sidan komma ihåg att du sagt nej utan att lagra en kaka på din dator? Vilket du ju inte tillåter.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av henkiii:

Mja.... man är ju inte *tvungen* att skapa cookies på en sida.

Vad menar du? (I synnerhet: Vad betyder det att "skapa cookies" och vem är inte tvungen att göra det?)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Ja för att förtydliga så säljer vi ju inte information om våra användare. Oavsett vad man ställer in sina cookies på.

Hmm.. vad i h****te använder ni informationen om mig till då om inte att tjäna pengar? Ger ni "bättre upplevelse" och typ sådan dynga, eller är ni bara allmänt intresserade av oss...
F'låt tonen, men är verkligen trött på fenomenet. Ingen vill veta något om oss besökare i syfte med att tjäna bengar på informationen - det görs bara för att erbjuda besökaren bättre upplevelser. Hoho-jaa.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Bra skit! Använder ju inte adblock på Sweclockers så att få välja kakor är kanon, tack och bock

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Kakfrågorna är en av de mest störande irritationsmomenten när man surfar runt på sidor man normalt sett inte brukar besöka... Hit med era kakor men sluta fråga nån gång!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||