Var inte som jag, byt kylpastan i tid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Detta är i brist på annat ord bullshit (inte illa menat alls), du kan bränna delar av gpu'n innan skyddstemp hinner slå till, kör absolut inte en gpu utan kylning, det är att be om problem, rejäla problem.

Klart att det inte är att rekommendera. Haha hallå. Men dom har sådan säkerhet.
Dom SKA slå av. Du får svart skärm när du startar datorn. Det hinner inte ens bli bild en kort stund.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Härlig diskussion, påminner om gamla goda tider

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Har du tänkt över trådens rubrik? Om inte, gör det.
Att ens insinuera att det är ett behov innan kortet blir rejält gammalt är helt enkelt inte riktigt rätt.

Bra att du nämner problemet med garanti, dock. Det ville jag dock poängtera lite extra.

Men allvarligt talat, om du inte klarar av att läsa mer än rubriken innan du måste skriva av dig så betackar jag mig input. Har i inlägg efter inlägg påpekat eventuella risker & vad man bör tänka på & att man bör kika på saker som går varmare helt plötsligt utan anledning och undersöka varför de gör det.

Vad mer tycker du att jag borde lägga till? Någonstans hamnar det i slutändan på individen själv, jag har inte ansvar för vad ni gör i stugorna, måste jag lägga till 40 a4 sidor med friskrivning för att det ska duga eller räker lite sunt förnuft kanske?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

@Json_81: Haha jaa.. Det var fan tider det. Helt otroligt att AMD var utan överhettningsskydd. 🤣

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Men allvarligt talat, om du inte klarar av att läsa mer än rubriken innan du måste skriva av dig så betackar jag mig input. Har i inlägg efter inlägg påpekat eventuella risker & vad man bör tänka på & att man bör kika på saker som går varmare helt plötsligt utan anledning och undersöka varför de gör det.

Vad mer tycker du att jag borde lägga till? Någonstans hamnar det i slutändan på individen själv, jag har inte ansvar för vad ni gör i stugorna, måste jag lägga till 40 a4 sidor med friskrivning för att det ska duga eller räker lite sunt förnuft kanske?

Men allvarligt talat, missade du de två tämligen starka citaten av dig jag nämnde? (De kommer nedan igen, i annat fall.) I så fall betackar jag mig din kritik.

"Var inte som jag, byt kylpastan i tid!"

"Skjut inte på det, byt pasta innan den rymmer från kislet..."

Jag tycker du borde ändra så att du inte försöker allmänt applicera din egen erfarenhet som något universellt. För så är det inte, jag är ledsen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Klart att det inte är att rekommendera. Haha hallå. Men dom har sådan säkerhet.
Dom SKA slå av. Du får svart skärm när du startar datorn. Det hinner inte ens bli bild en kort stund.

Och det är inte alltid skydden är snabba nog, du bränner delar av kisel mycket fort och beroende på del märker du det inte alltid direkt heller utan får börja fundera på varför det blivit ostabilt emellanåt. Det kan också inträffa om delar av die inte har kontakt med kylfläns och en lokal skada uppstår, det är inte säkert det orsakar en direkt död gpu utan det visar sig på andra sätt, det kanske inte blir mer än artefakter eller sämre prestanda.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

@ehsnils:
Ja du har rätt det ska vara 50mV inte mW. På Fermi gtx 460 och 560 som krasade i BF3 och 4.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Men allvarligt talat, missade du de två tämligen starka citaten av dig jag nämnde? (De kommer nedan igen, i annat fall.) I så fall betackar jag mig din kritik.

"Var inte som jag, byt kylpastan i tid!"

"Skjut inte på det, byt pasta innan den rymmer från kislet..."

Jag tycker du borde ändra så att du inte försöker allmänt applicera din egen erfarenhet som något universellt. För så är det inte, jag är ledsen.

Om du inte förstår det skämtsamma där kan jag inte hjälpa dig, du beter dig extra oförskämt på en nivå tidigare inte skådat & så undrar du varför jag kritiserar det, OK. Se tidigare inlägg och läs igen, att du cherrypickar delar och skiter i resten säger en del om din argumentation.

Vad sägs om at agree to disagree så slipper vi denna diskussion.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

@tellus82: Det är bara du som är oförskämd i denna tråden och cherrypickar gör du själv så.
Chilla.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Om du inte förstår det skämtsamma där kan jag inte hjälpa dig, du beter dig extra oförskämt på en nivå tidigare inte skådat & så undrar du varför jag kritiserar det, OK. Se tidigare inlägg och läs igen, att du cherrypickar delar och skiter i resten säger en del om din argumentation.

Vad sägs om at agree to disagree så slipper vi denna diskussion.

Visst, det är inget personligt - men rubriken osar klickbait så det känns över hela siten. Om det var raktigenom skämtsamt, fine, jag vill dock inte påstå att det var direkt uppenbart. (Men sen är det visserligen som vanligt, sarkasm, ironi och andra konversationstekniker funkar inte alltid lika bra i text.)

Att peka på detaljer i inlägg som är felaktiga eller inte stämmer överens med verkligheten och/eller andra erfarenheter/åsikter/synvinklar är för övrigt en tämligen sund och vedertagen argumentationsteknik. Om du inte vill att delar av dina inlägg ska bemötas, skriv dem inte. Alternativt var extra tydlig med att just dessa delar faktiskt inte är seriösa. Det går inte att vifta bort kritik mot det man säger eller skriver med "just där var jag inte seriös" eller "just den raden menade jag inte", om det inte faktiskt framgår.

Sen är det inte så svart och vitt, och jag ber om ursäkt för att jag var brysk i ditt inlägg - men ett foruminlägg med en såpass stark rubrik är svårt att undgå, och det hoppas jag att du förstår. (Sen behöver det givetvis inte varit din intention att skriva en klickbaitrubrik, och jag får väl erkänna att nappade för hårt oavsett.)

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Ganska oväntat att diskussionen har blivit så pass hetsig, vi kan alla ta och lugna ner oss några snäpp här.

Permalänk
Medlem

Har en 980 ti hybrid som jag för några månader sen bytte på. Pastan som satt innan hade torkat och efteråt gick jag från 76-80c i load ner till 55-60c. Så ja man bör byta pastan om man tycker tempsen har blivit högre med tiden.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600
Moderkort: Gigabyte B550
Minnen: G.Skill Trident Z 2x8gb 3600mhz
GPU: MSI RX6800XT GAMING X TRIO
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@tellus82: Det är bara du som är oförskämd i denna tråden och cherrypickar gör du själv så.
Chilla.

Hur cherrypickar jag? genuint nyfiken här. Och jag svarar som jag blir bemött, inte svårare än så (även om jag borde veta bättre)

Skrivet av Pettson88:

Visst, det är inget personligt - men rubriken osar klickbait så det känns över hela siten. Om det var raktigenom skämtsamt, fine, jag vill dock inte påstå att det var direkt uppenbart. (Men sen är det visserligen som vanligt, sarkasm, ironi och andra tekniker funkar inte alltid lika bra i text.)

Att peka på detaljer i inlägg som är felaktiga eller inte stämmer överens med verkligheten och/eller andra erfarenheter/åsikter/synvinklar är för övrigt en tämligen sund och vedertagen argumentationsteknik. Om du inte vill att delar av dina inlägg ska bemötas, skriv dem inte. Alternativt var extra tydlig med att just dessa delar faktiskt inte är seriösa. Det går inte att vifta bort kritik mot det man säger eller skriver med "just där var jag inte seriös" eller "just den raden menade jag inte", om det inte faktiskt framgår.

Sen är det inte så svart och vitt, och jag ber om ursäkt för att jag var brysk i ditt inlägg - men ett foruminlägg med en såpass stark rubrik är svårt att undgå, och det hoppas jag att du förstår. (Sen behöver det givetvis inte varit din intention att skriva en klickbaitrubrik.)

Nej det var genuint skämtsamt menat och jag förstår att det är lätt att missa, mängden med inlägg och förklaring gjort hitintills borde dock vara mycket mer än tillräckligt, räcker inte det som skrivits hitintills då blir det ärligt talat svårt att skriva något alls.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Nej det var genuint skämtsamt menat och jag förstår att det är lätt att missa, mängden med inlägg och förklaring gjort hitintills borde dock vara mycket mer än tillräckligt, räcker inte det som skrivits hitintills då blir det ärligt talat svårt att skriva något alls.

Okej, då tolkade jag det lite snett - det är som sagt inte alltid lika lätt att se nyanserna i text. Samtidigt är rubriken det första som alla ser (i sidebaren, forumbrowsern, högst upp i själva tråden o.s.v.), så den är såklart av vikt.

Och OnT så hoppas jag det å andra sidan var tydligt att jag inte försökte hävda att det är meningslöst att byta pasta, eller att det inte kan innebära skillnad. Vi behöver inte gräva ner oss i mer detaljer om exakt hur många timmar kylaren ska ha suttit monterad eller Wh den ska ha avlett innan det är dags att byta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Okej, då tolkade jag det lite snett - det är som sagt inte alltid lika lätt att se nyanserna i text.
Och OnT så hoppas jag det å andra sidan var tydligt att jag inte försökte hävda att det är meningslöst att byta pasta, eller att det kan innebära skillnad. Vi behöver inte gräva ner oss i mer detaljer om exakt hur många timmar kylaren ska ha suttit monterad eller kWh den ska ha avlett innan det är dags att byta.

Nej det är en flytande skala i fråga om tid, en del kan gå i 10 år utan strul & den del kan få problem inom ett år och min poäng genom tråden är att kolla upp pastan om komponenten börjat gå varmare än vanligt utan direkt uppenbar förklaring, man kan också kolla fläkt & fläns samtidigt så inget annat har gått snett. Har man däremot inga problem med spontant högre temp så då har man heller ingen jätteanledning att byta just pasta, har den däremot suttit i kanske 3-5 år så är det inte helt orimligt att byta i förebyggande syfte heller men det är min åsikt inte en generell rekommendation.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Nej det är en flytande skala i fråga om tid, en del kan gå i 10 år utan strul & den del kan få problem inom ett år och min poäng genom tråden är att kolla upp pastan om komponenten börjat gå varmare än vanligt utan direkt uppenbar förklaring, man kan också kolla fläkt & fläns samtidigt så inget annat har gått snett. Har man däremot inga problem med spontant högre temp så då har man heller ingen jätteanledning att byta just pasta, har den däremot suttit i kanske 3-5 år så är det inte helt orimligt att byta i förebyggande syfte heller men det är min åsikt inte en generell rekommendation.

Helt okej att mötas där. Mileage may vary.
Mer OnT hade det varit spännande att se hur olika kylpastor står sig över lång tid (5+ år med någorlunda tung belastning) i ett test med identiska belastningar, komponenter och konfigurationer i övrigt - från de billigaste padsen till conductonaut.

Blir nog ett lite för omfattande och ambitiöst test för att genomföra i praktiken dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Pettson88:
Off:
Du menar trådar som denna? Tandkräm som kylpasta.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/551400-tandkram-som-ky...
En bit ner har boniz länkat att mycket rekommenderat Youtube klipp att inte slänga upp på Facebook. Då gör säkert någon så. =(

On:
Nu vart jag lite sugen på att byta pasta på mitt gfx. För att kolla om jag kan få ner fläkten lite. Har ju pasta och tryckluft hemma, så varför inte göra en sen vårstädning.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Helt okej att mötas där. Mileage may vary.
Mer OnT hade det varit spännande att se hur olika kylpastor står sig över lång tid (5+ år med någorlunda tung belastning) i ett test med identiska belastningar, komponenter och konfigurationer i övrigt - från de billigaste padsen till conductonaut.

Blir nog ett lite för omfattande och ambitiöst test för att genomföra i praktiken dock.

Ja det hade faktiskt varit ett roligt och informativt test men jösses vad komplicerat att minimera extern påverkan på testet som lär pågå rätt länge, misstänker att det kan skilja rätt bra beroende på vid vilken arbetstemp det sker och hur det skiftar i belastning osv.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

@tellus82: Det finns en extrem mängd variabler som påverkar som gör ett sådant test nästintill omöjligt, såklart. ^^
Ambient temperatur, luftfuktighet, val av komponenter och hur mycket värme dessa utvecklar, monteringstryck av kylare, appliceringsteknik och -mängd av kylpasta, etc. etc.

Ett test som faktiskt hade visat resultat även över lång tid (bortåt ett antal år) och oberoende av dessa variabler hade varit intressant, men det blir ett jäkla mastodonttest. Och då ska vi inte ens prata om problemet i att nya kylare och pastor kommer under tiden.

@hACmAn: Jag tror personligen mer på majonnäs. ;P (Om sarkasmradarn inte ger utslag på den här raden är det dags att byta batterier.)

Visa signatur
Permalänk
Master of Overkill

Varje GPU byter jag på.
Har jag dom längre tid så byter jag nog 2-3 gånger över en 2-3 års period.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Nej det är en flytande skala i fråga om tid, en del kan gå i 10 år utan strul & den del kan få problem inom ett år och min poäng genom tråden är att kolla upp pastan om komponenten börjat gå varmare än vanligt utan direkt uppenbar förklaring, man kan också kolla fläkt & fläns samtidigt så inget annat har gått snett. Har man däremot inga problem med spontant högre temp så då har man heller ingen jätteanledning att byta just pasta, har den däremot suttit i kanske 3-5 år så är det inte helt orimligt att byta i förebyggande syfte heller men det är min åsikt inte en generell rekommendation.

Själv har jag aldrig varit med om att kylpasta blivit dålig. Men brukar byta ifall det är en burk med äldre prylar jag fixar/ger till någon i min närhet (Som vid problem frågar mig om hjälp) för att slippa eventuella problem med detta.

I vintras hällde jag på flytande metall på GPU/CPU på min laptop fick upp boost frekvensen på CPU nästan 1Ghz i RDR2 ska bli intressant att se hur länge det håller.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ja 2 gånger har jag monterat vattenblock på ett MSI 290X Lightning, och idag har jag ett EVGA 1080 FTW. Detta kortet va ju känt för att VRM? padsen satt dåligt. Inga problem jag har förstås.
Flytande metall dessutom på gpu-kärnan.

GPUn toppar 44-48C(beroende på lufttemp i rummet), och håller stabilt 2113mhz genom mitt spelande och benchmarkande.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Nice trådstart! Hade väntat mig svar som "jag bytte på min x år gamla y gpu, tempen gick ner med 6 grader". Men vad fan hände? Borde vara många med äldre AMD kort som skulle kunna tjäna några grader på att byta!

Permalänk
Medlem

bytta på mitt gamla 1080 TI FE, gick ner några grader men den där fläkten suger ju rätt hårt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Har bytt på flera kort och beroende på tillverkare så varierar den ursprungliga appliceringen både i mängd och kvalité

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jag har bytt kylpasta förut och det löste mina problem på MSI RX 480 8GB.

Problem: Vid vissa spel (t.ex doom 2016) så kom ett hack varje sekund, trots att temperaturerna var på endast 59C!
Varför? Det var endast en liten del av kortet som överhettades (en triangel i ett hörn). Vilket orsakade en nerklockning för att skydda kortet. Jag kunde begränsa FPS t.ex med Radeon Chill och undvika problemen. Jag märkte endast av det i DX12 och Vulkan titlar, och då jag laddat ner ner en massa verktyg för det så tänkte jag att det kanske hade att göra med det. Men nej, det var alltså kylpastan.

Hittade en tråd där flera hade problem med kort som var relaterade till kylpastan med bildexempel på hur det kan se ut. Känner ni igen problemen och kortet är gammalt så säger jag att det kan vara värt att testa. Annars så skulle jag förmodligen inte rekommendera att byta pasta. Min bror fick fler problem än innan när han bytte kylpasta, som t.ex högre temperatur och fläktar som kör för fullt när han stänger av datorn. Nu står han ut så länge och väntar på RDNA2. Så folk ska vara medvetna om att det kan finnas risker med processen och om du inte vet vad du gör kan du ha spenderat en del tid för att uppnå ingenting.

Permalänk
Medlem

Ja, några gånger men aldrig i syftet att "bara byta pasta" utan antingen för att se hur det ser ut eller för att montera en annan kylarlösning.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Bytte på ett gammalt MSI 760 som jag fick från en polare när jag behövde en gpu till min Plex server, tempen gick ner nästan 15 grader både Idle och load, pastan var helt stel över hela kylaren

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Härlig diskussion, påminner om gamla goda tider

https://www.youtube.com/watch?v=Xf0VuRG7MN4

Detta har jag provat i mina yngre dagar, bara på kul. Det luktade INTE blåbärsmuffins i mitt rum efter detta högst "vetenskapliga test".

Visa signatur

Ryzen 7 5800x / Fractal Design celsius s24 / asus rog crosshair 7 hero wifi / 32gb g.skill 3600mhz cl16 trident Z neo C / MSI Radeon RX5700XT Gaming X / samsung 970 EVO Plus 500gb nvme / Western Digital blue 500gb ssd.

Permalänk
Medlem

bytte på mitt 780 Ti efter 3 år, absolut noll problem efteråt och under demontering, bytte på båda mina GTX 680 också, inga problem där heller.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.