Bärbar dator för studier, runt 5k

Permalänk
Medlem

Bärbar dator för studier, runt 5k

Tjaba!

Sambon ska börja plugga nu till hösten och är ute efter en dator att sköta studierna med. Det handlar mest om inlämningar och annat simpelt, så antar att det inte är jättekrävande. Hon ska även kunna kolla på Netflix o andra streamingtjänster.

Hon vill inte ha en chromebook då det ska krångla med inlämningar enligt skolan.

Mvh

Permalänk

@Durdle:

Skulle säga att det generellt blir svårt att hitta en bärbar dator, som inte är en Chromebook, med en hyffsat bra användarupplevelse (läs snabb, responsiv och någorlunda schysst byggkvalité).

Först skulle jag verkligen kolla upp påståendet om att det skulle bli problem med inlämningar då det inte är några som helst konstigheter att använda sig av Office Online, eller ännu mindre Google Docs på en Chromebook, så länge man är en flitig användare av Google Drive. Nu utgår jag dock lite från att det inte är några mer avancerade program än så hon kommer använda sig av.

Är ni dock bombsäkra på att det verkligen inte går att använda en Chromebook och om man kan tänka sig att landa strax över 5 000 eller precis på gränsen skulle jag sikta på att pricka in någon pågående kampanj. I skrivande stund kanske det skulle vara en HP 15s-eq alternativt något ur Lenovos V-serie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durdle:

Tjaba!

Sambon ska börja plugga nu till hösten och är ute efter en dator att sköta studierna med. Det handlar mest om inlämningar och annat simpelt, så antar att det inte är jättekrävande. Hon ska även kunna kolla på Netflix o andra streamingtjänster.

Hon vill inte ha en chromebook då det ska krångla med inlämningar enligt skolan.

Mvh

Hittade denna dator MSI MODERN 15 A10RAS-065NE för 5K tror priset är felaktigt men svårt att hitta bättre ifall priset stämmer.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB