Facebook, kan inte lägga upp säljannons i varken grupper eller marketplace?

Permalänk
Medlem

Facebook, kan inte lägga upp säljannons i varken grupper eller marketplace?

Hej kära clockers! Är det någon här som har råkat ut för att inte kunna lägga upp en annons på Facebook och blir nekad av deras ''granskare'' inom loppet av de första minuterna efter inlägget har lagts upp? Vet inte var jag skulle lägga tråden, så moderator får lägga den någon annanstans om det passar bättre än konsumenträtt.

Detta är annonstexten jag försöker lägga upp:

''Hej! Detta blir sista rensningen inför flytt nästa helg. Nu är varje låda och vrå utrensad. Sakerna måste alltså bort innan lördagen den 4:e Juli.

Allting finns tillgängligt i Uppsala men kan självfallet skickas mot förskottsbetalning och fraktkostnad (bortsett från de större grejerna som gigbag, stärkare och barstol)

Köp flera prylar så ordnar vi ett paketpris eller lägg ett bud på enskild pryl om du anser priset för högt, men tycker redan priserna är rätt pressade!

Från vänster:

1: Laney LG35R. Schysst stärkare med eq och reverb. Bra skick. Något är fel på den dock då Overdrive-kanalen inte vill fungera som den ska, lampan lyser som den ska, men inget ljud kommer. Den vanliga kanalen fungerar utmärkt! Kanske lättfixat för någon händig? Därav priset. Nypris ligger runt 2000kr. Strömkabel ingår.

Mitt pris: 600kr

2: Ukulele. (Bild i kommentarsfältet). Köptes för ca 300kr och caset köptes för ca 200kr. Följer med ett litet instrumentställ från K&M som syns på bilden.

Mitt pris: 250kr

3: Blue Woodpecker Active Ribbon Microphone. Riktigt fin och bra bandmikrofon som drivs med +48v. Tålig och låter riktigt fint på akustiskt gitarr och röst. Nypris ca 10-11.000kr. Är i princip ny, har använts på 2 inspelningar och sedan bara legat i sitt case.

Mitt pris: 6000kr

4: Kurzweil KS-40A, bra instegshögtalare för studio eller som högtalare för digitalpianot. Bra skick. Nypris ca 1200kr. Alla kablar följer med förutom ljudkabel (räcker med en rca-kabel till valfritt i andra änden).

Mitt pris: 600kr

5: Fiol. (Bild i kommentarsfältet). Storlek 4/4. Köptes i hopp om att lära mig spela, men det blev aldrig något av det. Följer med lite tillbehör, case och två stråkar. Nypris ca 4000kr + 500kr för den extra stråken som köptes till. Följer med ett litet instrumentställ från K&M på köpet som syns på bilden.

Mitt pris: 2000kr

6: Röde Stereo Videomic Pro. Nyskick och aldrig använd. Nypris ca 1900kr.

Mitt pris: 1200kr

7: M-Audio Air Hub. Schysst liten kontroller för ett par monitorer som kopplas in via usb-c eller vanlig usb i datorn. Har en inbyggd usb-hub med 3st portar och hörlursutgång. Riktigt smidigt om man bara vill ha monitorer inkopplade och inte användning av inputs. Nypris ca 850kr. Köptes för några månader sedan från Thomann, digitalt kvitto finns för garanti. Samtliga kablar ingår.

Mitt pris: 500kr

8: Adam Hall Gravity GHPHTC01B Hörlurshållare för bord. Fint skick.

Mitt Pris: 50kr

9: LP-shakers. Riktigt fint mjukt ljud.

Mitt Pris: 50kr

10: En liten drös XLR-kablar. 4st totalt blandade längder från typ 20cm till 1m. Samtliga med neutrik-kontakter och Cordial cmk222-kabel.

Mitt pris: 50kr

11: Meinl Spark Shaker SH16. Mycket trevlig shaker med ett riktigt vasst sound. Nypris ca 200kr

Mitt pris: 100kr

12: Tronical Tune Type H Gold. Fint självstämmande kit anpassat för Taylor-gitarrer. Mycket bra skick och knappt använt. Nypris ca 2-3000kr. Alla tillbehör, laddare och dylikt ingår. Riktigt kul grej och smidigt om man lirar mycket live.

Mitt pris: 800kr

13: Vogel’s VLB-200. Bra skick. Högtalarfästen för vägg. Nypris ca 600kr för paret. Allting ingår som hängde med, förutom skruvar till väggen.

Mitt pris: 200kr

14: Taylor Guitars Bar Stool 30”. Riktigt fin barstol i nyskick. Nypris ca 1500kr.

Mitt pris: 500kr

15: Taylor Hard Bag. Schysst halvhårt case för Taylors Grand Auditorium- och Dreadnought-modeller. Har även ordentligt vadderade bärremmar för ryggen och ordentligt tilltagen ytterficka för småprylar. Nypris ca 1500kr hos Thomann. Nyskick.

Mitt pris: 500kr

Hojta till om det finns några frågar så återkommer jag snarast med ett svar!''

Facebook anser att det strider mot deras handelsriktlinjer att jag skulle göra ett ''Intrång i tredje parts rättigheter''

Länk: https://www.facebook.com/policies/commerce/prohibited_content...

Är det någon som kan se var i texten detta intrång skulle ske? Jag har självfallet överklagat beslutet, men det står att det tar upp till 48 timmar för de att granska det, och jag har gått igenom detta förut med samma inlägg, men de hanterar ju aldrig supportärendet...

Någon som har varit med om samma sak??

Permalänk
Hedersmedlem

Prova dela upp på två annonser. Då vet du vilken "halva" problemet ligger i.

Och om båda annonserna kommer upp så har du ju "löst" problemet så...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Prova dela upp på två annonser. Då vet du vilken "halva" problemet ligger i.

Och om båda annonserna kommer upp så har du ju "löst" problemet så...

Tack för tips, får testa detta. Har dock aldrig haft problem med detta förut (har säkert lagt upp ett 15-tal annonser nu inför flytt med olika teknikrensningar, möbler, och musikprylar, ingen av dessa har blivit flaggade, men just den här blir det om och om igen...

Skrivet av henkiii:

1 pryl 1 annons.

Tror tyvärr inte det, har lagt upp massvis med ''rensnings''-annonser med diverse prylar (möbler, teknikprylar, musiksaker, osv) utan att de har blivit flaggade eller dylikt. Detta är första gången det har hänt och har kämpat med annonsen i en vecka nu utan framgång, blir tokig hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Tack för tips, får testa detta. Har dock aldrig haft problem med detta förut (har säkert lagt upp ett 15-tal annonser nu inför flytt med olika teknikrensningar, möbler, och musikprylar, ingen av dessa har blivit flaggade, men just den här blir det om och om igen...

Tror tyvärr inte det, har lagt upp massvis med ''rensnings''-annonser med diverse prylar (möbler, teknikprylar, musiksaker, osv) utan att de har blivit flaggade eller dylikt. Detta är första gången det har hänt och har kämpat med annonsen i en vecka nu utan framgång, blir tokig hehe.

Ja men alltså varför en mega annons istället för att dela upp det så det blir tydligt sökbart?
När det ändå är gratis att skapa flera annonser är det väl bättre att göra det.

Det måste ju en mastig diskussionstråd med 20talet prylar i annonsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Ja men alltså varför en mega annons istället för att dela upp det så det blir tydligt sökbart?
När det ändå är gratis att skapa flera annonser är det väl bättre att göra det.

Det måste ju en mastig diskussionstråd med 20talet prylar i annonsen.

Tycker det blir mer överskådligt, när något blir sålt redigerar jag priset i annonsen för den varan till ''SÅLD!'' och kan således hålla koll på vilka saker som faktiskt är sålda och inte. Plus att jag lägger upp annonsen på flera sidor (vend.se exempelvis) och även i andra facebookgrupper, så det sparar otroligt mycket tid att bara göra en annons med en samlingsbild istället för 15 olika, särskilt nu när man är upptagen med andra grejer under sista veckan innan flytt

Permalänk
Medlem

UPPDATERING:

Lyckades fixa det, det verkar som att deras filter kollar explicit på engelska ord. Ändrade således om de sista annonsprylarna till exempelvis barstol istället för ''bar stool'' och ''Taylor Hard Bag'' till ''Taylor gitarrcase''. Så tipset är väl egentligen att undvik engelska ord i era annonser. Helt sjukt egentligen, menmen, nu är det löst iallafall.

Tack för hjälpen hörni!