Deliddad 3570K (trasig?), Moderkort, Minne

Permalänk

Deliddad 3570K (trasig?), Moderkort, Minne

Deliddade med rakblad för länge sen och så startade inte datorn. Troligen CPUn som är trasig men då borde moderkortet och minnena i alla fall funka.

Skänks till den som har lust att hämta på Telefonplan idag eller imorgon!

P.S Hittar inte heatspreadern

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tar gärna om du kan tänka dig skicka mot fraktkostnaden 🙂

Permalänk
Skrivet av jensvo:

Tar gärna om du kan tänka dig skicka mot fraktkostnaden 🙂

Om ingen annan vill ha så fixar jag det när jag får tid om ett par veckor

Permalänk

Jag kan hämta förmodligen under dagen, vad är det för minnen?

Permalänk
Vive la liberté!

Köar för hämtning, kan imorgon kväll.

Permalänk
Medlem

Kan hämta idag

Permalänk
Skrivet av spelarn1995:

Jag kan hämta förmodligen under dagen, vad är det för minnen?

Perfekt! Det är Patriot PV38G186C9K 2x4GB 1866 9-10-9-27 DDR3

Permalänk
Medlem

kan hämta idag ställer mig i kö

Permalänk

Ställer mig i kö! Kan hämta idag!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@GrandNagus: Utan heatspreader lär du inte få tillräckligt bra tryck mot moderkortets sockel vilket kan förklara varför datorn inte startar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

@GrandNagus: Utan heatspreader lär du inte få tillräckligt bra tryck mot moderkortets sockel vilket kan förklara varför datorn inte startar.

Heatspreadern var där + dom startar ändå. Väntar på att första intresserade (som kunde hämta) ska höra av sig, efter det blir det näste man på tur

Permalänk

Ställer mig på kö kan hämta nu på en gång👌

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Den som tar sig ann projektet eller om du kan ta en närmare bild på CPU vore jag nyfiken. Jag deliddade min 3770k och visade sig att jag hade skärt i PCBn snarare än i limmet. Såg inget sådant på din bild men Kan ju vara under de lim rester som är kvar. Jag lyckades korsluta min då minnst vid två tillfällen. Heatspreadern låg kanske emot området där flera ledningsbanor var synliga. Sen som isolering la jag på nagelhärdare. (genomskinligt lagenag, typ) Som jag hade glömt hade AZ i sig. Aluminium kanske inte är den bästa isolatorn. Jag har sparat min som minne av hur fel det kan gå. Tänkte göra göra den till en nyckelring. Men vart inte av.
Hoppas man får höra om någon lyckas få den att vakna. Resterande utrustning tror jag på. Bra initiativ @GrandNagus.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Jag kan komma om 1 timme om det passar

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

Den som tar sig ann projektet eller om du kan ta en närmare bild på CPU vore jag nyfiken. Jag deliddade min 3770k och visade sig att jag hade skärt i PCBn snarare än i limmet. Såg inget sådant på din bild men Kan ju vara under de lim rester som är kvar. Jag lyckades korsluta min då minnst vid två tillfällen. Heatspreadern låg kanske emot området där flera ledningsbanor var synliga. Sen som isolering la jag på nagelhärdare. (genomskinligt lagenag, typ) Som jag hade glömt hade AZ i sig. Aluminium kanske inte är den bästa isolatorn. Jag har sparat min som minne av hur fel det kan gå. Tänkte göra göra den till en nyckelring. Men vart inte av.
Hoppas man får höra om någon lyckas få den att vakna. Resterande utrustning tror jag på. Bra initiativ @GrandNagus.

Jag tror inte det var nån repa på den faktiskt men det verkade helt uppenbart att det var processorn som gått sönder med tanke på hur hårdhänt man fick vara. Nu är det upp till @spelar1995 att se om den funkar för han har hämtat den

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@GrandNagus: Går fint att avsluta annonsen om den nu är avklarad.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin