Permalänk
Medlem

Jag funderar på att äntligen testa herald of agony

Permalänk
Medlem

Mindre än en timma kvar och jag har i vanlig ordning inte en aning om vad jag skall spela. Men än viktigare - vad jag skall ge min nya karaktär för namn!
Antaligen blir det någon Hierophant baserad på Archmage, och mer än så kommer jag antaligen inte bestämma mig för förrän en bra bit in i ligan

Spellistan är för övrigt laddad med skön metal som Obsequiae, Visigoth, Solstice och Atlantean Kodex.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Började med Spellslinger VD necro, känns riktigt stark än så länge.
Inga problem med launchen heller för min del iaf, värre är det för stackarna på andra sidan Atlanten.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

lvl 40 , sen blev det. ipa öl och youtube, förlora focus efter det.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Har växlat lite mellan en necro animate weapon och en Scion Kinetic bolt ballista blood magic-build (Chieftain och Deadeye förmodligen).

Necron är nog en mycket bättre karaktär men ack så tråkigt det är med att hålla på och summona vapnena hela tiden. Scion börjar dock skärpa till sig lite (49 nu) och blir nog bättre när jag väl gjort second lab där man får sin första "riktiga" poäng. Kör 100% fokus på fire damage så att det blir enkelt att gå över till Ele hit ballista om det skulle visa sig att detta fungerar dåligt längre fram.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Avstängd

Rätt kul so far, men känns som det är lite overtuned för rewardsen med league mechanic.

Stör mig sjukt på DW buggen också, hoppas den fixas fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Började med Spellslinger VD necro, känns riktigt stark än så länge.
Inga problem med launchen heller för min del iaf, värre är det för stackarna på andra sidan Atlanten.

kul och kraftig build, dock tankar fpsen fett när man spammar attack, sen league mechanicen på det, är nere på 50 fps ganska ofta med datorn i sig
blev att rerolla till ele hit wander för mig

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Hej,
Finns det någon svensk guild som ni känner till ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hesa80:

Hej,
Finns det någon svensk guild som ni känner till ?

Jag undrar också det. Nickar Ninjano med min nya main.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat i 7år, men aldrig annat än solo, vore kul med ett svenskt guild och ha några andra att snacka och spela med.

Permalänk
Medlem

@trwl: har spelat ungefär lika länge. Är inte medlem i någon svensk guild men du får gärna messa eller köra lite rota eller nått. Kör mestadels solo jag med. Nick fiskpetter

Permalänk
Medlem
Skrivet av hesa80:

Hej,
Finns det någon svensk guild som ni känner till ?

Skrivet av Tengilx:

Jag undrar också det. Nickar Ninjano med min nya main.

Skrivet av trwl:

Jag har spelat i 7år, men aldrig annat än solo, vore kul med ett svenskt guild och ha några andra att snacka och spela med.

Skrivet av kruJ:

@trwl: har spelat ungefär lika länge. Är inte medlem i någon svensk guild men du får gärna messa eller köra lite rota eller nått. Kör mestadels solo jag med. Nick fiskpetter

Jag är med i en Svensk Guild som mest troligt har rum för er. De är ett fåtal som lirar hardcore men majoriteten kör softcore. Kan skicka en länk till vår discord via PM om det finns intresse.

Om ni vill bara lägga till mig så är mitt accountname Vauxite.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem

en av dom tråkigaste ligan jag spelat än så länge.

Permalänk
Medlem

För min del är denna liga roligare än förra ligan. Jag kör en Spellslinger för tillfället

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Har själv märkt att jag tröttnat på PoE, blir lite för mycket ensamspel och samma lika varje liga. De flesta verkar inte spela party play speciellt mycket så typ allt spelande sker ensamt.

Så det känns som varje liga blir densamma, jag gör en gubbe och nöter lite och sen efter en vecka eller två när gearen börjar kännas rätt bra (förutom det eviga min/maxandet man kan göra) och man kan nöta alla maps relativt obehindrat så tappar jag intresset.

Tyvärr kanske jag får låta spelet ligga tills PoE 2 kommer.

Permalänk
Medlem

Du får leta reda på en aktiv guild med många spelare som grupperar.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Har själv märkt att jag tröttnat på PoE, blir lite för mycket ensamspel och samma lika varje liga. De flesta verkar inte spela party play speciellt mycket så typ allt spelande sker ensamt.

Så det känns som varje liga blir densamma, jag gör en gubbe och nöter lite och sen efter en vecka eller två när gearen börjar kännas rätt bra (förutom det eviga min/maxandet man kan göra) och man kan nöta alla maps relativt obehindrat så tappar jag intresset.

Tyvärr kanske jag får låta spelet ligga tills PoE 2 kommer.

Det är precis samma för mig. Intresset dör alltid ut vid ~clvl90, hyffsad gear för ett par exalts och kan köra i princip alla maps. De senaste ligorna har jag lagt av efter att ha dödad Sirus första gången.. denna liga känns tyvärr väldigt tråkig för mig då jag aldrig orkat sätta mig in i craftingen.

Jag håller med om att PoE känns väldigt ensamt. De flesta sitter ju i sitt hideout och kör sina maps..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Det är precis samma för mig. Intresset dör alltid ut vid ~clvl90, hyffsad gear för ett par exalts och kan köra i princip alla maps. De senaste ligorna har jag lagt av efter att ha dödad Sirus första gången.. denna liga känns tyvärr väldigt tråkig för mig då jag aldrig orkat sätta mig in i craftingen.

Jag håller med om att PoE känns väldigt ensamt. De flesta sitter ju i sitt hideout och kör sina maps..

Ja, nu har jag gått över till att slänga alla currency jag fått ihop på att crafta gear som egentligen inte är värd att crafta själv... Så när jag får slut på currency lär jag ge upp.

Permalänk
Medlem

Hej!

Vi är en trio som letar spelare för nästa liga.
Planen är att pusha för toppen, under Heist tog vi rank 12-14 utan trader eller annan hjälp.

Just nu söker vi trader och en utlity/bosskiller/solo progress. Vi tar då ledigt från jobben och kör hårt till 100.

Engelska är språket som gäller på voicechat.

PMa vid intresse.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Varför skapar vi inte en gemensam sweC guild? Jag kan ta på mig rollen att skapa om intresset finns bland medlemmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeG:

Varför skapar vi inte en gemensam sweC guild? Jag kan ta på mig rollen att skapa om intresset finns bland medlemmar?

Inkludera mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeG:

Varför skapar vi inte en gemensam sweC guild? Jag kan ta på mig rollen att skapa om intresset finns bland medlemmar?

Skrivet av Zidux:

Inkludera mig!

Jag skulle vara intresserad. Dock är jag med i en guild i dagsläget med några kompisar. Finns plats för er men skulle inte vara någon officiell swec-guild.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Claews:

Jag skulle vara intresserad. Dock är jag med i en guild i dagsläget med några kompisar. Finns plats för er men skulle inte vara någon officiell swec-guild.

För min del spelar det inte roll om det är SweC guild eller annan svensk guild..
Skicka ett PM eller lägg ut en namn att kontakta ingame.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidux:

För min del spelar det inte roll om det är SweC guild eller annan svensk guild..
Skicka ett PM eller lägg ut en namn att kontakta ingame.

Trevligt! Jag har skickat en länk till guildens discord via PM, övriga får kontakta mig på någon av följande sätt. Discord (Sweclockers) eller in game på character name "Tornadocats"/account name Vauxite.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem

Jag har skapat en Guild som heter SweClockers, har spelat path of exile sedan 2013 om det spelar något roll men adda mig "acc: MuffeG" eller skriv till mig in game: UBERdmg så försöker vi bygga en guild från forumets medlemmar.
Om någon annan aktiv vill ta på sig ledarrollen bara hojta till.
Har points för guildstashen.

Permalänk
Medlem

Några fler som kommer att joina?!

Permalänk
Medlem

Är så sugen på å lira igen. Har hållit mig ifrån knarket i 1 1/2 år hittills. Men mestadels för min dator som jag mestadels använder suger.

Håller på bygga nytt nu dock, så frestelsen är stor!

Ni som surra om guild, jag hakar på förutsatt att min gamla guild inte övergett mig ännu. Varit guild manager sedan 2013. De visste om att jag skulle sluta spela så, får se om man är kickad eller ej.

Har ju missat 1 1/2 års content så blir mycket nytt kul att lära sig, ser fram emot det!
Dock så måste jag ju säga att jag blev besviken när jag kikade nya atlas systemet. De är ju helt förstört :/ Inte för att de var bra från början heller iof. Men ändå.

Får se om jag får ihop bygget innan nya ligan, isf hör jag av mig.

Permalänk
Medlem

Söker folk för starten av nästa liga.

Vi tänker köra racet till 100, räknar vara klara senast måndag.

Söker främst en trader, någon som säljer och köper items åt oss. Sista som gjorde det hade kring 100ex på sig när vi vara klara på måndagen och vi kan ge allting åt tradern när vi är 100. Tradern behöver inte spela exakt lika mycket som oss, men räkna med 18h+ per dag iaf. Inga direkta krav på erfarenhet men ska ju veta hur man prissätter items.

Söker även discbot/mana guardian och en bosser/solo, här gäller det dock att du kan vad du gör.

Vi pratar engelska och kör på EU servers.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Ny trailer för Path of Exile 2

Gameplay från Path of Exile 2

Permalänk
Medlem

Ny liga på G som verkar rätt intressant må jag säga.

Själv har jag inte lirat sedan april ca, då jag tog ett välbehövligt break från PoE.

Samt så ville jag visa 2 otroligt roliga korta animeringar om PoE jag stött på.

Min favorit:

Det är ju så sjukt sant.

Samt:

De är ju så dråpligt. Man spenderar 2k fusings utan 6l. Sedan kommer streamers med sina under 100 fuse flera gånger om.