LG 38GL950G - To buy, or not to buy, that's the question.

Permalänk
Medlem

@FL3JM: Har bara haft med inet support att göra och det var utmärkt. Får väl se i framtiden.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Nu finns ju denna också:

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5335022

I lager på bland annat Inet!

Någon som har testat den? Lite billigare, och så slipper man fläkten på Gsync-chippet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Nu finns ju denna också:

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5335022

I lager på bland annat Inet!

Någon som har testat den? Lite billigare, och så slipper man fläkten på Gsync-chippet.

Jag är jättenöjd med 38GN950. Väntade tills GN kom då jag var orolig för att fläkten skulle vara störande på GL.

Innan hade jag 34GK950f vilket var en fin skärm, men jag saknade lite höjd i förhållande till hur bred den var. 38" känns behagligare i proportionerna.

Permalänk
Medlem

Jag har bokat en Samsung Odyssey G9, vågar inte köpa en LG till på ett tag nu känner jag.
Tycker dock formatet på LG'n är bättre, Odysseyn är ju 3 cm lägre men mycket bredare, hade hellre velat ha högre och inte lika bred, men alla andra specs är bättre plus att den är ett par tusen billigare så det får bli en sån nu. Hoppas jag slipper döda pixlar och sånt nu bara.

Permalänk
Medlem

@FL3JM:

Lycka till, sugen på en g7 32", synd bara att det inte var högre upplösning på den modellen

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk

@FL3JM: Kanske är lite sent med sådana här frågor såhär sent men jag funderar på att skaffa denna skärmen nu när den kostar 18990 på Inet. Den enda funderingen jag har är kontrasten. Det jag har hört är att dålig kontrast när man spelar i mörkret är en dålig grej och undrar bara om det är något du lade märke till? Eller om kontrasten på skärmen är tillräckligt bra så det inte är ett problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

@FL3JM: Kanske är lite sent med sådana här frågor såhär sent men jag funderar på att skaffa denna skärmen nu när den kostar 18990 på Inet. Den enda funderingen jag har är kontrasten. Det jag har hört är att dålig kontrast när man spelar i mörkret är en dålig grej och undrar bara om det är något du lade märke till? Eller om kontrasten på skärmen är tillräckligt bra så det inte är ett problem?

Jag hade en rätt sugig skärm innan så jag tyckte ju skärmen var tillräckligt bra. Men visst, HDR400 är ju egentligen inget att skryta om, vill man ha riktigt bra detaljrikedom i mörka partier ska man ha en HDR600 minst.
Så det beror lite på vilka krav man har.
Jag har som sagt beställt en Samsung Odyssey G9, den har HDR1000 och kostar 16 papp, kan vara ett alternativ om du verkligen behöver just hög detaljrikedom i mörka spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

@FL3JM: Kanske är lite sent med sådana här frågor såhär sent men jag funderar på att skaffa denna skärmen nu när den kostar 18990 på Inet. Den enda funderingen jag har är kontrasten. Det jag har hört är att dålig kontrast när man spelar i mörkret är en dålig grej och undrar bara om det är något du lade märke till? Eller om kontrasten på skärmen är tillräckligt bra så det inte är ett problem?

Är också sugen, slog du till ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tabac79:

Jag är jättenöjd med 38GN950. Väntade tills GN kom då jag var orolig för att fläkten skulle vara störande på GL.

Innan hade jag 34GK950f vilket var en fin skärm, men jag saknade lite höjd i förhållande till hur bred den var. 38" känns behagligare i proportionerna.

Hur funkar g-sync med den tycker du?

Permalänk
Skrivet av Eyeless1983:

Är också sugen, slog du till ?

Tyvärr inte.. Jag tror att jag måste skaffa ett biffigare grafikkort först. Misstänker att min stackars lilla RTX 2060 skulle falla pladask om jag skulle koppla upp den skärmen hahah

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Tyvärr inte.. Jag tror att jag måste skaffa ett biffigare grafikkort först. Misstänker att min stackars lilla RTX 2060 skulle falla pladask om jag skulle koppla upp den skärmen hahah

Sitter i samma sits med mitt GTX 1080Ti
Får vänta tills 3080Ti/3090 släpps först.Vill gärna ha minst 160FPS.

Sedan stödjer den bara 10 Bit upp till 120Hz,för det priset borde den stödja 10 Bit upp till 160Hz.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

Hur funkar g-sync med den tycker du?

Jag vet tyvärr inte. Kör freesync med radeon vii. Det fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Sitter i samma sits med mitt GTX 1080Ti
Får vänta tills 3080Ti/3090 släpps först.Vill gärna ha minst 160FPS.

Sedan stödjer den bara 10 Bit upp till 120Hz,för det priset borde den stödja 10 Bit upp till 160Hz.

Då får du nog vänta till ny DP standard. Inte skärmens fel i sig.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

hah, really thanks for your story... Thankfully I turned to Odyssey C32G75 instead of this one...

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck