Fredagspanelen 197: AMD Ryzen 3000XT-serien och Intel tabbar sig igen

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 197: AMD Ryzen 3000XT-serien och Intel tabbar sig igen

Jonas och Kenneth sätter sig i studion för en sista fredagspanel innan det är dags att ge sig ut i sommarvärmen för semester.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Musikälskare

Börjar bli less på hur Intel håller på -_-

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Haha, jag trodde min dator frös på riktigt där i avbrottet

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Ang AC. Skaffade en Electrolux ChillFlex Pro EXP35U538CW
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4675345

Bästa köpet hitintills i år. Från 30+ i rummet till 16 grader.

Permalänk
Medlem

Bitskit

Jag rekommenderar det här billigt och komplett

https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/bits/bitssatser/bi...

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

Håller med

@flashen: fast kompatibilitets / chipset grejen är värre... Att några muppar på marknadsavdelningen skarvar är ju more or less default, men att man ändrar standard för att sälja några fler chips-set - riktigt illa. Då genomsyrar det hela bolaget.

Apanx har gjort ett finfint inlägg idag här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1599711-i9-9900k-och-o...

Permalänk
Medlem

Ni kan faktiskt skaffa en/flera portabel AC.
Ingen raketforskning

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Tror inte vi setts @JonasT
Inte varit på någon meet and geek. Men finns säkert någon gammal bild på mig själv här på forumet. Om inte annat så i min avatar.

Permalänk
Medlem

3000XT-serien...meh! Men AMD:s kommande grafikkort ska bli intressanta liksom Nvidia:s självklart, blir en spännande höst iallafall.

Skaffa AC!

Verktygskittet har jag införskaffat

Trodde också datorn frös när strömmen gick där fast jag var förberedd

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd