Corsair H100i RGB Platinum SE / Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Vit

Permalänk

Corsair H100i RGB Platinum SE / Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Vit

Hej, säljer nu våde kylare samt RAM då jag gått över till vattenkylning samt snabbare minnen.

Kylaren är köpt från Webhallen 03/20 - 20

Minnena är köpta från inet 31/3 - 20

De är använda runt 10 timmar då dessa månader endast bestått av att vänta på delar samt felsökningar och hann under tiden hitta nya planer för bygget.

Jag tar bud för båda men har ingen brådska att sälja så blir jag inte nöjd blir det inget.

Edit: Jag insåg nu att jag hade råkat sätta in de fläktar som var i bäst skick på men nedersta radiator vilket betyder att jag måste plocka isär hela loopen för att få ut dem, fläktarna som ligger i lådan har en pin på RGB kontaket delvis lossnat och sitter med super lim, inga problem så länge man knte ryckera i kabeln, den har lossnat pga Corsair's värdelösa RGB kontakter som alltid fastnar i RGB hubben.

Jag tar självklart detta i åtanke prismässigt.

Edit #2: Ta bud i tråden så blir det lättare att hålla reda på samt rättvist för alla

Edit #3: Kan lägga till köp nu pris: 1100 för kylare samt 900 för minnena.

Edit #4: Har bytt ut fläkten med defekt RGB kontakt till en av de bättre.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

1000 båda

Permalänk
Medlem

600 plus frakt minnen

Permalänk
Medlem

Bjuder 500 för kylaren

Permalänk

1200:- hämtar

Permalänk
Medlem

1300:- + hämtning för båda

Permalänk

1400:- hämtning

Permalänk
Medlem

700 + frakt för minnen

Permalänk
Medlem

1450 + hämtning för kylare + minnen

Permalänk

Alla bud är noterade, börjar närma sig ett acceptabelt bud(enligt mig).

Har gjort en del edits så läs om och läs hela.

Permalänk

1500 :- hämtar

Permalänk
Medlem

@alexanderrr99:

Hur upplevde du ljudet på den AIO pumpen? Den brukar avge ett riktigt skumt väsen av sig när man kör "quiet mode" t.ex.

https://streamable.com/meh3c1

Fick ni bort ljudet när ni använde det under längre period ?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av draanexle:

@alexanderrr99:

Hur upplevde du ljudet på den AIO pumpen? Den brukar avge ett riktigt skumt väsen av sig när man kör "quiet mode" t.ex.

https://streamable.com/meh3c1

Fick ni bort ljudet när ni använde det under längre period ?

Jag körde på extreme mode, ljudet var lika högt men det var bekvämligare

Permalänk
Medlem

@alexanderrr99:

Ah, på extreme mode så hörde man inte det konstiga brbrbzrbrzbr ljudet men då hörde man istället höga pump rpmen istället. segt för mig som är ljudkänslig

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av draanexle:

@alexanderrr99:

Ah, på extreme mode så hörde man inte det konstiga brbrbzrbrzbr ljudet men då hörde man istället höga pump rpmen istället. segt för mig som är ljudkänslig

Jag hör endast pump ljudet på min, om man av någon anledning kör utan headset är det väl lite störande annars så lät både spel samt GPU fläktar mycket högre

Permalänk
Medlem

750:- + frakt för minnena

Permalänk
Medlem

1550:- för kylare + minnen. Hämtar.

Visa signatur

Fellan

Permalänk

Alla bud är noterade, låter den ligga uppe någon dag till, börjar komma väldigt nära ett godkänt bud.

Just nu leder Lasse62 på bud 750kr för minnena och Bose med 1550 för båda.

Riktpris är 800 för minnena och 1000 för kylaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexanderrr99:

Alla bud är noterade, låter den ligga uppe någon dag till, börjar komma väldigt nära ett godkänt bud.

Just nu leder Lasse62 på bud 750kr för minnena och Bose med 1550 för båda.

Riktpris är 800 för minnena och 1000 för kylaren.

Drar tyvärr tillbaka mitt bud då jag insett att luft är bättre än vatten för mig personligen.

Mvh

Visa signatur

Fellan

Permalänk

Kylaren är ej såld, efter att jag bestämde mig för att bygga en till dator tänkte jag behålla minnena men de passar inte alls in så säljer det för fast pris 700kr eller 1600kr i paket