Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Tokas:

Köper man via Benify så blir det ca 500kr billigare än dessa priser. Gäller andra telefoner med.
Jag själv köpte tex Samsung Galaxy Note 10 Plus för 8 430 kr.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5165330

Nu är det andra eller tredje gången Benify nämns i Dagens Fynd -tråden...
Men nu behöver jag nog få klarhet i detta...

  • Vad är Benify?

  • Kan alla / vem som helst ha det ?

Jag laddade ner Appen för att testa... kunde dock inte logga in. (Provade med mobilt BankID men mitt personnummer var inte upplagt som användare fick jag i en engelsk fel-kod...)

Det är ganska generösa rabatter som erbjuds på vissa marknader (några utav ÅF’arna där är dessutom stora och välkända)

Detta får ju mig att undra hur det fungerar egentligen...
Hur tjänar Benify pengar på det här när marginalerna på elektronik/teknik är såpass låga som de är?
Varningsklockorna börjar skimmra lite lätt eftersom man allt som oftast blir påmind om den gyllene regeln ”Är det för bra för att vara sant, är det ofta det...”

Vad säger alla andra ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Nu är det andra eller tredje gången Benify nämns i Dagens Fynd -tråden...
Men nu behöver jag nog få klarhet i detta...

  • Vad är Benify?

  • Kan alla / vem som helst ha det ?

Jag laddade ner Appen för att testa... kunde dock inte logga in. (Provade med mobilt BankID men mitt personnummer var inte upplagt som användare fick jag i en engelsk fel-kod...)

Det är ganska generösa rabatter som erbjuds på vissa marknader (några utav ÅF’arna där är dessutom stora och välkända)

Detta får ju mig att undra hur det fungerar egentligen...
Hur tjänar Benify pengar på det här när marginalerna på elektronik/teknik är såpass låga som de är?
Varningsklockorna börjar skimmra lite lätt eftersom man allt som oftast blir påmind om den gyllene regeln ”Är det för bra för att vara sant, är det ofta det...”

Vad säger alla andra ?

Benify är en löneförmån som visa arbetsgivare erbjuder så det är inte öppet för alla.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leffe2000:

Benify är en löneförmån som visa arbetsgivare erbjuder så det är inte öppet för alla.

Finns väl privat också?

Permalänk
Medlem

Det är företag som betalar för benify, det är en plattform där företag kan kommunicera med sina anställda (lägga in lönespecar, meddelanden, friskvårds förmåner osv.) sen erbjuds också rabatter hos stora återförsäljare.
Det är väldigt lite på benify som säljs via deras egen shop utan det mesta är rabattkoder som nyttjas på tex adidas.se eller Åhléns.se osv.
Istället för att företagen ska ha en egen avdelning som förhandlar till sig bra rabatter som förmån till sina anställda låter man benify göra det.

Så i grunden är det företag som betalar för det. Sen kan privatpersoner få tillgång till rabatterna för 10kr via benify-privat.

Jag har det via jobbet och har nyttjat koderna en del. Mest för att köpa Bio-checkar till SF och kläder på adidas till 25% rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Finns väl privat också?

Ja, det finns. Det kostar 10kr. Benefy privat deals. Sök på det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Nu är det andra eller tredje gången Benify nämns i Dagens Fynd -tråden...
Men nu behöver jag nog få klarhet i detta...

  • Vad är Benify?

  • Kan alla / vem som helst ha det ?

Jag laddade ner Appen för att testa... kunde dock inte logga in. (Provade med mobilt BankID men mitt personnummer var inte upplagt som användare fick jag i en engelsk fel-kod...)

Det är ganska generösa rabatter som erbjuds på vissa marknader (några utav ÅF’arna där är dessutom stora och välkända)

Detta får ju mig att undra hur det fungerar egentligen...
Hur tjänar Benify pengar på det här när marginalerna på elektronik/teknik är såpass låga som de är?
Varningsklockorna börjar skimmra lite lätt eftersom man allt som oftast blir påmind om den gyllene regeln ”Är det för bra för att vara sant, är det ofta det...”

Vad säger alla andra ?

Flera har redan tagit upp det men det är normalt en tjänst som företag köper in för att hantera vissa saker i kontakt med medarbetarna, och det innefattar också ett "Personalkort" som ger rabatter och så. Men man kan köpa det som privatperson för 10 kr, men bara rabatter förstås, inga HR-funktioner, och vad jag förstår är det inte per år eller så utan en engångskostnad.

Det är absolut värt 10 kr i mina ögon. Samsungs rabatter brukar vara bland de bästa och en del andra är inte så imponerande, men det finns väldigt många så de flesta kan nog hitta något som de kan spara en del med. 5% på presentkort på webbhallen exempelvis är ganska trevligt eftersom ett presentkort förstås gäller även för redan nedsatta produkter och så. Annars är det mycket rabatter om man köper i tillverkarnas egna butiker, Samsung hör dit men också exempelvis Apple och Panasonic, men tillverkarnas egna butiker har ofta inte så bra grundpriser så det är absolut inte alltid det är billigare än om man kollar prisjakt, å andra sidan så har ju även tillverkarna kampanjer på BF eller liknande och då kan det bli riktigt bra priser. Förra BF exempelvis kollade jag på på en ganska fet TV-modell från Samsung som låg typ 8000 under billigaste på prisjakt (trots BF-priser), och dessutom ingick en S10E.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Nu är det andra eller tredje gången Benify nämns i Dagens Fynd -tråden...
Men nu behöver jag nog få klarhet i detta...

  • Vad är Benify?

  • Kan alla / vem som helst ha det ?

Jag laddade ner Appen för att testa... kunde dock inte logga in. (Provade med mobilt BankID men mitt personnummer var inte upplagt som användare fick jag i en engelsk fel-kod...)

Det är ganska generösa rabatter som erbjuds på vissa marknader (några utav ÅF’arna där är dessutom stora och välkända)

Detta får ju mig att undra hur det fungerar egentligen...
Hur tjänar Benify pengar på det här när marginalerna på elektronik/teknik är såpass låga som de är?
Varningsklockorna börjar skimmra lite lätt eftersom man allt som oftast blir påmind om den gyllene regeln ”Är det för bra för att vara sant, är det ofta det...”

Vad säger alla andra ?

https://www.benifydealsprivat.se/#dinbestllning

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrackN:

Nej, det gäller endast för S10 och Note 10-serien. Det jag länkade till var ett erbjudande för S20-serien.

Postar här då det börjar bli en diskussion..
Men det gäller i allra högsta grad S20-serien. Här är en bild som visar priserna på S20-serien via Benify.
Ett annat stort plus för min del är att man kan ta det på en räntefri avbetalning via Klarna på 12 månader, 0% ränta, ingen uppläggningsavgift, inga aviavgifter. Alltså 0% effektiv ränta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Nu är det andra eller tredje gången Benify nämns i Dagens Fynd -tråden...
Men nu behöver jag nog få klarhet i detta...

  • Vad är Benify?

  • Kan alla / vem som helst ha det ?

Jag laddade ner Appen för att testa... kunde dock inte logga in. (Provade med mobilt BankID men mitt personnummer var inte upplagt som användare fick jag i en engelsk fel-kod...)

Det är ganska generösa rabatter som erbjuds på vissa marknader (några utav ÅF’arna där är dessutom stora och välkända)

Detta får ju mig att undra hur det fungerar egentligen...
Hur tjänar Benify pengar på det här när marginalerna på elektronik/teknik är såpass låga som de är?
Varningsklockorna börjar skimmra lite lätt eftersom man allt som oftast blir påmind om den gyllene regeln ”Är det för bra för att vara sant, är det ofta det...”

Vad säger alla andra ?

Finns en del info på Swedroid
https://swedroid.se/forum/threads/benify-se-benify-deals.1725...

Visa signatur

Life without knowledge is death in disguise

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Nu är det andra eller tredje gången Benify nämns i Dagens Fynd -tråden...
Men nu behöver jag nog få klarhet i detta...

  • Vad är Benify?

  • Kan alla / vem som helst ha det ?

Jag laddade ner Appen för att testa... kunde dock inte logga in. (Provade med mobilt BankID men mitt personnummer var inte upplagt som användare fick jag i en engelsk fel-kod...)

Det är ganska generösa rabatter som erbjuds på vissa marknader (några utav ÅF’arna där är dessutom stora och välkända)

Detta får ju mig att undra hur det fungerar egentligen...
Hur tjänar Benify pengar på det här när marginalerna på elektronik/teknik är såpass låga som de är?
Varningsklockorna börjar skimmra lite lätt eftersom man allt som oftast blir påmind om den gyllene regeln ”Är det för bra för att vara sant, är det ofta det...”

Vad säger alla andra ?

Att Benify finns för privatpersoner är troligtvis för att det inte ska bli en löneförmån för de som har det via företaget. Inget de aktivt marknadsför utan bara en följd av de skatteregler som finns. Jag har skaffat och använt det, köpte en Weber 57cm-grill för 995 kr för ett par år sedan.

Permalänk

Någon som har en aning om någon fyndvara inom ljudsystem...? Skulle behöva lite tips då min soundbar till tvn lade av för två dagar sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Produkt: Hopfällbar elcykel 20" 2 växlar
Länk: https://www.biltema.se/fritid/cyklar/elcyklar/hopfallbar-elcy...
Kategori: Övrigt
Pris: 1224 kr
Butik: Biltema
Vanliga Pris: 4899 kr

Får inte nåt av cyklarna att fungera. utgången vara och finns inte i lager vad jag kan sen. Snabb åtgärd från deras webshop tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Får inte nåt av cyklarna att fungera. utgången vara och finns inte i lager vad jag kan sen. Snabb åtgärd från deras webshop tro?

Samma här. Finns inte i Örebro. Hade varit grymt att ha med på bussen och cykla med till skolan, då kommunikationen med bussar är sådär ut dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Får inte nåt av cyklarna att fungera. utgången vara och finns inte i lager vad jag kan sen. Snabb åtgärd från deras webshop tro?

Verkar slut såld, man kan välja varuhus längst upp på sidan, jag testade att gå igenom alla men verkar inte finnas kvar någon längre.

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ingulf:

Får inte nåt av cyklarna att fungera. utgången vara och finns inte i lager vad jag kan sen. Snabb åtgärd från deras webshop tro?

Biltema brukar alltid dumpa de sista exen av en vara som ska utgå så det är nog inget fel utan det är helt enkelt så de gör lagerrensningar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Billig cpu cooler på elgiganten.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...
Vattenkyld. 299kr.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Billig 5700xt om det inte var för asus strix modellen som man får mecka med själv. 3990 kr

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Billig 5700xt om det inte var för asus strix modellen som man får mecka med själv. 3990 kr

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Får man inte med de längre skruvarna tro? Renq vansinnet annars, då kan man ju råka bränna hela kortet på fem röda..

Förövrigt verkat 75tums TV vara slutsåld.
Sällan man kan fynda en sådan bra och prisvärd TV för under 10.000. Grattis till alla er som ha nn nypa en, jag var för sen.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Får man inte med de längre skruvarna tro? Renq vansinnet annars, då kan man ju råka bränna hela kortet på fem röda..

Förövrigt verkat 75tums TV vara slutsåld.
Sällan man kan fynda en sådan bra och prisvärd TV för under 10.000. Grattis till alla er som ha nn nypa en, jag var för sen.

Hej.
Verkar som att asus har åtgärdat problemet efter januari 2020. Om kortet har tillverkats efter det dvs.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Nån som har fått uppdatering om dammsugaren? Påbörjad leverans?

Ni som lagt beställningar på Roborock - har ngt mer hänt annat än att fakturan har ploppat upp?
Är nyfiken jag med!

Permalänk
Medlem

3900x för 4,790:- på Elgig.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Ni som lagt beställningar på Roborock - har ngt mer hänt annat än att fakturan har ploppat upp?
Är nyfiken jag med!

Nop bara fakturan

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Produkt: Asus Strix RX 5700 XT
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5169565
Pris: 3990:-

Jag har ett PowerColor Radeon RX 5600 XT 6GB OC som jag ska hämta ut på posten idag. Jag betalade 3299 för det. Är det värt att returnera och köra på ovanstående kort? Är temperaturerna fortfarande ett problem? Tänker främst på att grafikkortet ska in i ett MITX-chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Jag har ett PowerColor Radeon RX 5600 XT 6GB OC som jag ska hämta ut på posten idag. Jag betalade 3299 för det. Är det värt att returnera och köra på ovanstående kort? Är temperaturerna fortfarande ett problem? Tänker främst på att grafikkortet ska in i ett MITX-chassi.

Om det får plats i chassit skulle jag definitivt köra på detta kort för 700:- extra så är det absolut värt!

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Produkt: Asus Strix RX 5700 XT
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5169565
Pris: 3990:-

Hmm, snabbkoll med Swec:s expertis här: har det inte varit några problem med Asuskorten för RX-serien?
Jag har för mig det varit strul med VRM-kylning eller liknande, men jag kanske blandar ihop serierna nu...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Produkt: MP510 2TB Refurbished
Länk: https://www.scan.co.uk/products/19tb-corsair-mp510-m2-2280-pc...
Kategori: SSD
Pris: £149.99 (med UK VAT, <2K SEK med svensk moms om jag räknat rätt)

Någon tipsade tidigare om Webhallen som sålde samma disk för runt 2,7k också refurbad, här är alltså samma disk till betydligt bättre pris. Scan skickar till Sverige och jag har själv aldrig haft problem med leveranser eller liknande själv när jag handlat där.

Webhallen: https://www.webhallen.com/se/product/318888-Corsair-MP510-192...
Ett års garanti

Trist med frakt på £21.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, snabbkoll med Swec:s expertis här: har det inte varit några problem med Asuskorten för RX-serien?
Jag har för mig det varit strul med VRM-kylning eller liknande, men jag kanske blandar ihop serierna nu...

Nja, det var bara rage över hela internet. Vill minnas att det var fel längd på skruvar till kylaren varpå den efter en tid glappade och kortet klockade ned sig pga värme. Asus skyllde på AMD. Borde vara åtgärdat vid det här laget, om inte får du väl det åtgärdat på garanti.

Men addera blackscreens ovanpå det pga knasiga drivrutiner och/eller wattman.

Bortsett från dessa fadäser är kortet "bäst" i klassen.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Nop bara fakturan

Samma här, någon hade ju mailat och fått svar att de skickas från baltikum någonstans så det kan ju ta lite extra tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

Samma här, någon hade ju mailat och fått svar att de skickas från baltikum någonstans så det kan ju ta lite extra tid.

Dom har krediterat min faktura på MyPay. Vet inte om det är pga. att varan inte är skickad än eller om de har makulerad min order.
Lika bra det då någon dammsugare lär man inte se röken av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, snabbkoll med Swec:s expertis här: har det inte varit några problem med Asuskorten för RX-serien?
Jag har för mig det varit strul med VRM-kylning eller liknande, men jag kanske blandar ihop serierna nu...

Asus TUF RX 5700 XT hade en bedrövlig kylning på kortets minnen som gjorde att de snabbt gick upp i över 100C i mer krävande spel, det har dock åtgärdats på den nya generationen Asus TUF RX 5700 XT EVO. Vad gäller det här kortet som är i Strix-serien så hade de till en början för korta skruvar vilket gjorde att kylningen blev dålig, det är dock åtgärdat. Huruvida dessa kort från Elgiganten kommer med rätt längd på skruvarna är dock oklart, är det dom med något för korta skruvar så kan man få nya hemskickade från Asus och byta ut dom själv om man så önskar (utan att garantin hävs naturligtvis).

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.