Cyberpunk 2077 visas upp ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

"What a fuck?" "Fuck"...

Älskade första trailer av spelet. Hoppades på ett vuxet spel. Deus Ex blandat med Half-Life i öppen värld miljö.

Idag känns det mer som ett GTA spel för p12:or...med "coola" karaktärer och massa svordomar.

Hoppas jag har fel men hypen är låg iaf.

Nu missade jag spelbiten, så har inte hunnit kika på hur det är,så rätta mig om jag har fel. Jag antar att det utspelar sig en hel del i undre världen/bakgator och dylikt?

Jag har tidigare jobbat lite med kriminella och missbrukare. Många av dem är "coola" på det sättet att de beter sig som de häftiga killarna i högstadiet. Och de tycker själva att de är häftiga. Den kriminella världen framställs alldeles för intelligent i filmer och serier. Oftast.

Om man tycker det känns pinsamt, blandat med tragiskt och obehagligt är det förmodligen ganska trovärdigt.

Edit: Kollade på trailern och nu förstår jag vad du menade. Känns mer för tonåringar än för vuxna. Hmm. Jag kommer vänta rätt länge innan jag köper det för att se vad omdömena blir efter ett lite längre tag.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt var det inte mycket som imponerade.
Synd, hade gärna velat fastna, tycker konceptet är coolt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Artikeln har fått trailern i ingressen nu. Min TL;DR: imponerande trailer, detektivarbetet Brain Dance är jag mer osäker på men tror ändå att det kan bli bra i spelet. Inte så bra som demo, men jag tror jag kommer gilla det. Och animén, åh vad jag ser fram emot den!

Brain Dance ser ut som konceptet bakom Witcher 3:s Detective Mode och hela spelidén bakom Lucas Popes hyllade Return of the Obra Dinn.

Mycket av produktionsaspekten man visade var lite "Oj, oj, oj vad man försöker vara tuff." Det var vibbar från tonårstiden då man försökte agera likt det coola gänget, och helt enkelt såg rätt fånig ut för många. Manus var på vissa ställen riktigt ostigt, och särskilt den manliga röstskådisen var jäääkligt krystad ibland. Nästan som att man halkat tillbaka mot 90- eller tidiga 2000-talets actionfilmer eller dåliga thrillers.

Det ser på stora hela intressant ut, men likt många andra spel med ofantliga ambitioner är det svårt att greppa från så korta snuttar.

Permalänk
Musikälskare

Klyschiga repliker och lite cringe men det förväntade jag mig tyvärr, ugh men hade förhoppningar att dom skippade det

Nä jag är faktiskt tveksam just nu, får se hur det är vid release så klart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klarspråkarn:

Nu missade jag spelbiten, så har inte hunnit kika på hur det är,så rätta mig om jag har fel. Jag antar att det utspelar sig en hel del i undre världen/bakgator och dylikt?

Jag har tidigare jobbat lite med kriminella och missbrukare. Många av dem är "coola" på det sättet att de beter sig som de häftiga killarna i högstadiet. Och de tycker själva att de är häftiga. Den kriminella världen framställs alldeles för intelligent i filmer och serier. Oftast.

Om man tycker det känns pinsamt, blandat med tragiskt och obehagligt är det förmodligen ganska trovärdigt.

Edit: Kollade på trailern och nu förstår jag vad du menade. Känns mer för tonåringar än för vuxna. Hmm. Jag kommer vänta rätt länge innan jag köper det för att se vad omdömena blir efter ett lite längre tag.

GTA 5 är ett skämt på många sätt, usla bank och juvelrån, konversationen mellan karaktärerna för det mesta under all kritik. GTA 5 kan man kalla GTA för tonåringar. Däremot var denna trailer helt okej. Lite svordomar men under den korta tiden hinner dom inte med mycket, spelet skall inte vara krångligt, inget pusslande, givetvis skall det inte vara lätt, men viktigaste är att det inte tar sig själv på för stort allvar utan man har roligt när man spelar.

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem

Öl va?? Vad ska jag vara imponerade av ? Ser inget unikt alls med spelet.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

ser jävligt coolt ut, dock inte lika snygg grafik som jag hade hoppats men på PC lär de kommer dröser med moddar.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleD:

GTA 5 är ett skämt på många sätt, usla bank och juvelrån, konversationen mellan karaktärerna för det mesta under all kritik. GTA 5 kan man kalla GTA för tonåringar. Däremot var denna trailer helt okej. Lite svordomar men under den korta tiden hinner dom inte med mycket, spelet skall inte vara krångligt, inget pusslande, givetvis skall det inte vara lätt, men viktigaste är att det inte tar sig själv på för stort allvar utan man har roligt när man spelar.

Ja, vi får ju vänta och se hur det blir först förstås. Min förhoppning är att trailern inte är representativ för spelet i stort vad gäller tonen. Inte min smak alls, tyvärr. Jag föredrar antingen meet seriöst, eller mer over the top. Ja ja, vi får se, som sagt.

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Hehe. Jag tyckte bara det var en för lätt mening att kasta om lite ord i ;).
Själv har jag aldrig köpt ett spel på releasedag, eller förbokat något sedan jag själv började köpa spelen i mitten på 90talet.
Så i tanken är jag med dig. Men jag blir nog lite glad över att folk går så all in ändå. Det är nå fint med det.

Är man smart förköper man aldrig men folk är tyvärr för godtrogna.

Och trailern säger mig ingenting. Den säger mig hur estetiken kommer vara men inget gameplay. Det är lite Assasins Creed Vikings över det hela med CGI inblandat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Artikeln har fått trailern i ingressen nu. Min TL;DR: imponerande trailer, detektivarbetet Brain Dance är jag mer osäker på men tror ändå att det kan bli bra i spelet. Inte så bra som demo, men jag tror jag kommer gilla det. Och animén, åh vad jag ser fram emot den!

https://youtu.be/ixl31324UxE

Alla interaktioner där kändes väldigt scriptade, lite som ’press F to pay respects’. Hoppas det inte känns så när man spelar det. Det skulle också troligen innebära att det kanske inte finns så mycket content, vilket jag tvivlar på. Bara det inte blir massa bowling med grannen igen och andra repetitiva uppdrag för att det ska kännas levande...

Permalänk
Inaktiv

Av det man sett känns det som det ultimata VR-spelet. Förståligt dock att det inte är utvecklat som sådant från scratch, får hoppas på mod-communityt eller om det säljer så bra att de överväger en VR-version.

Permalänk
Medlem

Syns verkligen att spelet har gimpats för konsolreleasen, popins och andra tekniska problem. Hoppas det blir ett bra spel, ser definitivt fram emot det.

Hoppas det inte blir som Rage2 med, som har en full spelvärld som helt och hållet saknar content. Bara en poänglös grind för att låsa upp skills för att lättare vinna mot slutbossen. Mycket meningsfull content så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Helt ärligt var det inte mycket som imponerade.
Synd, hade gärna velat fastna, tycker konceptet är coolt.

Jag satt och gäspade bara. Verkar inte ens intressant spel. Jag har redan Deus Ex

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Nu är det bara en trailer. Men är inte spelet ganska grafiskt fult?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Syns verkligen att spelet har gimpats för konsolreleasen, popins och andra tekniska problem. Hoppas det blir ett bra spel, ser definitivt fram emot det.

Hoppas det inte blir som Rage2 med, som har en full spelvärld som helt och hållet saknar content. Bara en poänglös grind för att låsa upp skills för att lättare vinna mot slutbossen. Mycket meningsfull content så!

Dom flesta open world spel oavsett plattform har popins idag, och då spel som inte har i närheten av denna detaljrikedom. Troligtvis en naturlig effekt av dagens lagringslösningar.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är man smart förköper man aldrig men folk är tyvärr för godtrogna.

Och trailern säger mig ingenting. Den säger mig hur estetiken kommer vara men inget gameplay. Det är lite Assasins Creed Vikings över det hela med CGI inblandat.

Tyckte inte jag såg någon CGI?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag satt och gäspade bara. Verkar inte ens intressant spel. Jag har redan Deus Ex

Känner samma, deus ex ser 100 ggr bättre ut än det här. Cyberpunk känns som ett sci fi saints row (ska inte jämföras med rockstars mästerverk), blir säkert underhållande men hypen känns lite väl överdriven...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Nu är det bara en trailer. Men är inte spelet ganska grafiskt fult?

Det tycker jag absolut inte. Det ser bra ut.
Däremot efter att ha lirat Last of Us 2 så ser detta spel helt klart sämre ut. Främst karaktärer och animationer.
Men man får komma ihåg att Cyperpunk är betydligt större och mer öppen värld. I en storstad dessutom. Det ska vara spelbart också.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av hakro807:

Nu är det bara en trailer. Men är inte spelet ganska grafiskt fult?

Jag tänkte precis likadant när jag såg denna trailer. Jag tycker allt såg ganska fult ut, karaktärerna rörde sig som om de var gjorda av betong. Och när någon skulle "bläddra" med pengar, så såg pengarna ut som en bunt grova papper inte som lövtunna sedlar.

Skrivet av femkantig:

Känner samma, deus ex ser 100 ggr bättre ut än det här. Cyberpunk känns som ett sci fi saints row (ska inte jämföras med rockstars mästerverk), blir säkert underhållande men hypen känns lite väl överdriven...

Det håller jag med om, tänkte på Saints row när jag såg det här.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Förseningar är bra när det kommer till spel, ska bli skoj att se vad dom ska visa för något!

Ja ju mer desto bättre, kolla bara duke nukem forever.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleD:

GTA 5 är ett skämt på många sätt, usla bank och juvelrån, konversationen mellan karaktärerna för det mesta under all kritik. GTA 5 kan man kalla GTA för tonåringar. Däremot var denna trailer helt okej. Lite svordomar men under den korta tiden hinner dom inte med mycket, spelet skall inte vara krångligt, inget pusslande, givetvis skall det inte vara lätt, men viktigaste är att det inte tar sig själv på för stort allvar utan man har roligt när man spelar.

Oj, skämt säger du? Slog de inte massa rekord när det kom? Ex mest sålda digitala spel på 24 timmar? Det ligger dessutom fortfarande efter 7 år väldigt högt på Twitch?

Det är inte många spel som imponerar på mig längre, troligen har jag börjat bli gammal men GTA V och Witcher 3 har varit minnesvärda spel.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Chibariku:

Ja ju mer desto bättre, kolla bara duke nukem forever.

Finns alltid undantag så klart, som med allt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Cyberpunk för mig = Filmen Bladrunner eller Shadowrun till snes. Alltså där det finns en atmosfär att ta på. Det här ser ut att bli lika överhajpat och "forgettable" som Rage 2?! Typ en glamorös version av mad max. Om ett spel av den här kalibern ska bli bra måste det finnas en atmosfär som andas cyberpunk. Inte punkmusik och "cyber". Det här känns mer som en film i raden collageparty eller ghettopartyaction som råkar vara ett spel. Kanske funkar på tolvåringar... vad vet jag.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

påminde mig om ett gta spel med en gnutta batman arkham, spec när man fick se bilen åka genom stan.

Den dära brain verkade lite ball, typ som om det skulle vara slags uppdrag där man får spela olika karaktärer, men så ska man spela detektiv istället? nä

Man märker att man vuxit ifrån spel när det mest hypade spelet verkar som vilket annat free roam spel som helst...

stort meh, enda jag hoppas på att det kommer vara ett nice benchmark.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

YongYea sammanfattade gårdagens embargolift väldigt bra!
https://www.youtube.com/watch?v=uDSQvmlZQ3g

Efter att kolla på denna så är hypen tillbaka, så se på egen risk

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det här ser ut att bli lika överhajpat och "forgettable" som Rage 2?!

RAGE 2 var väl ändå inte så hypat? Var typ 3k medlemmar på Subredditen vid launch och i princip ingen jag känner hade hört talas om det. Mer än så har jag dock inte att gå på, men det känns som att det föll under radarn för väldigt många. Vilket är tråkigt, då jag idag anser att det är en av de bättre Single-player skjutar spelen på marknaden.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

påminde mig om ett gta spel med en gnutta batman arkham, spec när man fick se bilen åka genom stan.

Den dära brain verkade lite ball, typ som om det skulle vara slags uppdrag där man får spela olika karaktärer, men så ska man spela detektiv istället? nä

Man märker att man vuxit ifrån spel när det mest hypade spelet verkar som vilket annat free roam spel som helst...

stort meh, enda jag hoppas på att det kommer vara ett nice benchmark.

Lite inne på samma som dig, väldigt mycket framtidskänsla av GTA. Batman har jag inte spelat så det låter jag vara osagt. Känns som mycket hype för detta spel men föll lite pladask efter denna video. Blir till att hålla utkik efter reviews i november för jag lär inte förboka det, så sugen blev jag inte.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Ska unna mig både ett nytt grafikkort(Nvidia 3000 serie) samt en ny process (Intel) får maxmiala fps med inklusiver strålar då detta släpps.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Cyberpunk för mig = Filmen Bladrunner eller Shadowrun till snes. Alltså där det finns en atmosfär att ta på. Det här ser ut att bli lika överhajpat och "forgettable" som Rage 2?! Typ en glamorös version av mad max. Om ett spel av den här kalibern ska bli bra måste det finnas en atmosfär som andas cyberpunk. Inte punkmusik och "cyber". Det här känns mer som en film i raden collageparty eller ghettopartyaction som råkar vara ett spel. Kanske funkar på tolvåringar... vad vet jag.

Hmm. Witcher 3 har väl främst blivit uppmärksammat för att det är bra storytelling i spelet och man blir inbjuden i spelvärlden på ett bra sätt. Ett gäng timmar in var känslan liksom bättre i witcher 3 än för många andra titlar.
Det här var väl ganska svårt att få med i ett demo.
Med tanke på att det är samma utvecklare bakom båda spelen så är det kanske inte helt otänkbart att det här kan göras bra även i cyberpunk 2077? Alltså även om den känslan är svår att förmedla i kortare trailers?

Eller?

Tänker att det kanske är lite tidigt att säga både bu och bä här

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Ytterligare något som kan tänkas göra vissa arga över spelet...