Permalänk
Medlem

Fabriken skickar alltså ut trasiga produkter?
Låter konstigt

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Fabriken skickar alltså ut trasiga produkter?
Låter konstigt

Det är ju precis det nästan hela tråden handlar om, att det var konstigt. Tydligen flera här i tråden som har haft samma problem.

Men när jag fick tvn var alla tillbehör och lådan helt fabriks förslutna, inplastade och allt.

Om det skulle vara en returnerade vara vilket jag har svårt att tro rörde köparen inget i lådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CtrlAltTheSwed:

Det är ju precis det nästan hela tråden handlar om, att det var konstigt. Tydligen flera här i tråden som har haft samma problem.

Men när jag fick tvn var alla tillbehör och lådan helt fabriks förslutna, inplastade och allt.

Om det skulle vara en returnerade vara vilket jag har svårt att tro rörde köparen inget i lådan.

Byter dom verkligen ut saker när kartongen är oskadd?
Låter mer som att personen som packat upp har tabbat sig.

Därför jag inte vågar beställa en skärm för 19000kr från Inet.
Tänk om den är skadad i kartongen och dom säger att det måste vara jag som har gjort sönder den.

Jag frågade om jag fick packa upp den i butik,men det ville dom inte.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Fabriken skickar alltså ut trasiga produkter?
Låter konstigt

Varför låter det konstigt att en TV anländer trasig? Jag fick byta min senaste TV två gånger innan jag fick en utan defekt.

Första hade troligtvis en trasig kondensator eller liknande så den tjöt och den andra hade ett streck i mitten av skärmen.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Varför låter det konstigt att en TV anländer trasig? Jag fick byta min senaste TV två gånger innan jag fick en utan defekt.

Första hade troligtvis en trasig kondensator eller liknande så den tjöt och den andra hade ett streck i mitten av skärmen.

Jag menar synliga skador.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Byter dom verkligen ut saker när kartongen är oskadd?
Låter mer som att personen som packat upp har tabbat sig.

Därför jag inte vågar beställa en skärm för 19000kr från Inet.
Tänk om den är skadad i kartongen och dom säger att det måste vara jag som har gjort sönder den.

Jag frågade om jag fick packa upp den i butik,men det ville dom inte.

Fick en ny skickad till mig på fredagen, den trasiga tvn kom på torsdagen dagen innan.

Fick ta bilder och skicka till komplett på tv och emballaget, för att dokumentera dold skada.
LG själva startade ett ärende om en dold skada.

Tvn vidrörde aldrig någonting, jag flyttade tvn från kartong till en säng med bärhjälp.
Skadan som är på tvn är riktigt stor och måste åkt på sig en rejäl smäll.
Och som sagt har flera haft precis samma problem här i tråden, med samma tillverkarna och samma försäljare Känns lite som att du insinuerar att jag ljuger. Och det uppskattas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CtrlAltTheSwed:

Fick en ny skickad till mig på fredagen, den trasiga tvn kom på torsdagen dagen innan.

Fick ta bilder och skicka till komplett på tv och emballaget, för att dokumentera dold skada.
LG själva startade ett ärende om en dold skada.

Tvn vidrörde aldrig någonting, jag flyttade tvn från kartong till en säng med bärhjälp.
Skadan som är på tvn är riktigt stor och måste åkt på sig en rejäl smäll.
Och som sagt har flera haft precis samma problem här i tråden, med samma tillverkarna och samma försäljare Känns lite som att du insinuerar att jag ljuger. Och det uppskattas inte.

Troligen någon i fabriken som tappat TVn i golvet och sedan packat som inget hänt.
Verkar vara ett lotteri med deras produkter.

Är skadan där med intakt kartong så har skadan skett innan packning.

Nej.Jag har inte påstått att du ljuger.
Bra att veta hur jag ska gå tillväga om det händer mig.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Troligen någon i fabriken som tappat TVn i golvet och sedan packat som inget hänt.
Verkar vara ett lotteri med deras produkter.

Är skadan där med intakt kartong så har skadan skett innan packning.

Nej.Jag har inte påstått att du ljuger.
Bra att veta hur jag ska gå tillväga om det händer mig.

Yes, detta var nog det första vi kom fram till i tråden.

Och kommer hädanefter alltid filma när jag packar upp prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CtrlAltTheSwed:

Fick en ny, komplett fixade en ny dagen efter utan några problem alls.

Sålde den trasiga för reservdelar för 500 kr också.

Skönt att det löste sig på ett smidigt sätt

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition