Cyberpunk 2077 visas upp ikväll

Permalänk
Melding Plague

Cyberpunk 2077 visas upp ikväll

Klockan 18:00 ikväll visar CD Projekt RED upp nytt gameplay-innehåll från efterlängtade och försenade Cyberpunk 2077.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

OMFG!

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Avbokade mitt tandläkarbesök pga detta, så hoppas att dem visar något roligt och intressant så att det inte var helt onödigt.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Avstängd

Jag skippar att titta men önskar trevligt tittande för alla andra som inte kan hålla sig! ^_^

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Det är lite för mycket hype nu, speciellt när det försenat leveransen flera gånger... kan dom verkligen leverera ens hälften?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det är lite för mycket hype nu, speciellt när det försenat leveransen flera gånger... kan dom verkligen leverera ens hälften?

Leverera hälften av vad, det som lovats eller det folk har fått för sig att det kommer bli?

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Kommer helt klart titta! Inte för att jag kommer köpa spelet, utan mer för jag tycker om sci-fi i all dess form.
Tog hem Goodies Collection som @Bl4ckIce tipsade om i digitala spelfynd tråden Tack Bl4ckIce!

Skrivet av Bl4ckIce:

Få "Cyberpunk 2077 Goodies Collection" gratis via gog.com

https://www.gog.com/game/cyberpunk_2077_goodies_collection

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Leverera hälften av vad, det som lovats eller det folk har fått för sig att det kommer bli?

Exakt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Avbokade mitt tandläkarbesök pga detta, så hoppas att dem visar något roligt och intressant så att det inte var helt onödigt.

Det känns väl ändå lite extremt. Tänderna bör fixas/kollas på och videon kan ses i efterhand?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det känns väl ändå lite extremt. Tänderna bör fixas/kollas på och videon kan ses i efterhand?

Eller
Videon behöver kollas och tänderna kan kollas/fixas i efterhand!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Leverera hälften av vad, det som lovats eller det folk har fått för sig att det kommer bli?

Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Eller
Videon behöver kollas och tänderna kan kollas/fixas i efterhand!

Jag slutade vara hypad över spel för flera år sedan. Idag så kan jag kika nån video här o där. Jag kommer definitivt köpa Cyberpunk 2077 men att ändra mitt schema efter det gör jag inte.
Hellre ha en måttlig inställning och bli wowad precis som Witcher 3 gjorde för 5 år sedan än att vara överhypead och känna mig.. ja något annat än wowad.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Mycket spännande! Förhoppningsvis får vi en hel del ny info!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag slutade vara hypad över spel för flera år sedan. Idag så kan jag kika nån video här o där. Jag kommer definitivt köpa Cyberpunk 2077 men att ändra mitt schema efter det gör jag inte.
Hellre ha en måttlig inställning och bli wowad precis som Witcher 3 gjorde för 5 år sedan än att vara överhypead och känna mig.. ja något annat än wowad.

Hehe. Jag tyckte bara det var en för lätt mening att kasta om lite ord i ;).
Själv har jag aldrig köpt ett spel på releasedag, eller förbokat något sedan jag själv började köpa spelen i mitten på 90talet.
Så i tanken är jag med dig. Men jag blir nog lite glad över att folk går så all in ändå. Det är nå fint med det.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hehe. Jag tyckte bara det var en för lätt mening att kasta om lite ord i ;).
Själv har jag aldrig köpt ett spel på releasedag, eller förbokat något sedan jag själv började köpa spelen i mitten på 90talet.
Så i tanken är jag med dig. Men jag blir nog lite glad över att folk går så all in ändå. Det är nå fint med det.

Ja men absolut! Hype skapar en trevlig stämning (oftast) men det gäller ändå att ha lite realistiska förväntningar.

Sista spelet jag förbokade (och avbokade innan) var Fallout 76, innan dess var det ME Andromeda (spelar visserligen igenom det nu för första gången, snart klar med min 100% run)
Och innan dess var det nog nåt enstaka total war spel eller WoW expansion. Inga bra preorders hos mig inte...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Leverera hälften av vad, det som lovats eller det folk har fått för sig att det kommer bli?

Precis så jag tänker om Star Citizen.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Bara av nyfikenhet: Hur många av er känner till originalet eller var ens födda då?
Detta är ett spel jag personligen missat och har svårt att känna hype till.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Bara av nyfikenhet: Hur många av er känner till originalet eller var ens födda då?
Detta är ett spel jag personligen missat och har svårt att känna hype till.

Har aldrig haft något som helst intresse för table-top-rollspel, så jag kände inte till det. Född var jag, men var ju inte så gammal.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Hype level 10/10 helt klart. Inte för just detta event men spelet i sig

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

HYPE!

Drömmen att spela som en T E R M I N A T O R

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det är lite för mycket hype nu, speciellt när det försenat leveransen flera gånger... kan dom verkligen leverera ens hälften?

Alltså allt de sagt att man kommer kunna göra i deras videos kommer du kunna göra.. spelet är i princip klart och deras marknadsavdelning är riktigt noga med vilken information de går ut med.

Problemet är att folk fyller ut med egna "fantasier". Typ att världen kommer vara helt "öppen", du kan gå var du vill etc.
De har inte oändligt med resurser, men de har lagt energin på rätt ställe. Det kommer vara en riktigt tajt upplevelse med atmosfär, detaljerade miljöer och distrikt (och vi har inte ens sett staden nattetid). Bra voice acting, writing och "mogna" teman. Tajta RPG mechanics med meningsfulla val och olika factions. Alltså jag har svårt att se att de inte skulle kunna "leverera" på något.

Skrivet av AxxT:

HYPE!

Drömmen att spela som en T E R M I N A T O R

Tror lätt du kommer få kunna augmentera sönder din karaktär med massa olagligheter och kunna gå runt och spraya med en minigun eller två
Fast jag tror att man kommer straffas på något sätt om man augmenteras för mycket

Permalänk
Musikälskare

Förseningar är bra när det kommer till spel, ska bli skoj att se vad dom ska visa för något!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Najs! Många timmar i Night City i CP2020 (tärningsvarianten)

Visa signatur

Civ. Ing. D ( LTH )
Hi-Fi & Hemmabionörd - redaktör på Faktiskt - Sveriges främsta Hi-Fi-forum
Hemautomation med Homey & HUE m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det är lite för mycket hype nu, speciellt när det försenat leveransen flera gånger... kan dom verkligen leverera ens hälften?

Enligt deras uttalande så är spelet färdigt men man behöver mer tid att åtgärda buggar, de vill inte släppa något halvfärdigt. De e en av få speltillverkare som jag har hög respekt för, Witcher 3 var en klass för sig! Rockstar Games är den andra utvecklaren, riktigt imponerad av utrullningen av Read Dead Redemton 2. De som inte imponeras av detta har troligen aldrig programmerat något annat än tiden på sin väckarklocka.

Hype? Witcher 3 blev stort och är fortfarande en favorit så visst är man optimistisk, ser personligen inga problem med hype. Jag kan hantera mina förväntningar, skulle det blir skit så finns det andra spel.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Verkar måttligt överhypat.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Artikeln har fått trailern i ingressen nu. Min TL;DR: imponerande trailer, detektivarbetet Brain Dance är jag mer osäker på men tror ändå att det kan bli bra i spelet. Inte så bra som demo, men jag tror jag kommer gilla det. Och animén, åh vad jag ser fram emot den!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

"What a fuck?" "Fuck"...

Älskade första trailer av spelet. Hoppades på ett vuxet spel. Deus Ex blandat med Half-Life i öppen värld miljö.

Idag känns det mer som ett GTA spel för p12:or...med "coola" karaktärer och massa svordomar.

Hoppas jag har fel men hypen är låg iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det känns väl ändå lite extremt. Tänderna bör fixas/kollas på och videon kan ses i efterhand?

Tänderna överlever allt ett litet tag, värre om det gör ont och man inte kan äta 😅