Asus och SweClockers livestreamar datorbygge på onsdag

Permalänk
Medlem

Jag minns ju själv när man var 18 och satt bromsljus I datorn.
Man tog vad man hade hemma för veckopengen var bara en femma.
Sen blev det inne med UV och jag blek knäpp i huve.
Innan jag hade sluta så satt det där en ruta.
Sen starta jag en blogg och vann en asus rog.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Poet som man är:

ASUS-fanboy sedan tjugohundra
får en att börja undra
En dator för 40 lax
bör prestera till max
4 år sedan jag byggde sist
Pengar är ju trots allt en brist
Om jag vinnare skulle bli
En ASUS-fanboy jag kommer förbli

Peace out!

Visa signatur

Fuck The World

Permalänk
Medlem

Tävlingsbidrag

Ett nördgäng på besök i från Stockholm.
Byggde ett monster med lax.
Datorn blev svart
Och i denna natt
Hoppas man på en rabatt

Men räddaren fanns bakom kameran
Han med finkommat hår
Kenneth han sprang
Tryckte och pang
Monstret blev prestandans spelkung

Permalänk

Hej, Har du någon gång vridit av SM komponenter när du byggt din dator, eller kanske böjt en pinne eller två? började du gråta?

Varför inte lägga det på hyllan en gång för alla och låta proffsen ta hand om det!

Edit: lite svårt att få fram idén i text så jag spelade in det och gjorde lite bakgrunds musik till det: https://soundcloud.com/swedenvirre/lat-proffsen-ta-hand-om-de...

Permalänk
Medlem

Tävlingsbidrag

"Hey du där vad bär du under armen?"
"Den här? Denna skönhet ROGar vara den mest maxade prylen på denna sidan Crysis."
"Ahhh wow jag ser.. " (Mannen Ryzen av välbehag.)
"Corsair i taket - det var något av det vackraste jag sett.." (Inte ett öga är torrt.)
"Ja, vann den faktiskt. Tror du mig eller ska du Asustera mig?"
"Vi gör processen kort - låt mig bara sätta upp en tunnel så ska jag RGB mig sedan."
Och därefter levde de lyckligt delandes på datorn i alla sina dagar..!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Bidrag

”Lucky Luke”

Fly sommarvärmen, eller värm upp omgivningen till vintern, betala räkningar snabbare än Lucky Luke och surfa på de högsta vågorna.

Ratata står bredvid dig, låt det smattra oavsett form av motstånd eller antal Järn i elden.

Bilden ger rysningar och ljudet smeker med mjuka vågor örsnibbarna, sålänge du styr kraften rätt kan du slappna av och det blir otroligt lätt.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk

Mitt tävlingsbidrag:

ROG Ryzen och RTX kan låta komplext
Men prestanda är ordet i klartext

RGB hjälper dig att se när du leder din armé
bygget skriker kvalité när du gör din entré

Både GB och TB har datorn att förse
Det lär dröja tills dessa är passé

Skärmen kräver inget trix eller fix, det är Strix
Det är polarnas ögon som sticks

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem

Corona hit och corona dit, det blir visst mycket hemmaslit. Men om rykten baseras i sanning så kommer du vara en lyckligt lottad galning. Vi skyndar som vanligt mot höst likt ett "wroom", men den här gången för att ta emot ett ordentligt babyboom. Med den här datorn har du sett på maken, du kan slappna av i väntan på nästa skri från vildmarken.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Tävlingsbidrag:
"Ge din spelupplevelse en präktig skjuts, med en ROG Strix Dator från Asus!"

särskrivning
Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Tävlingsbidrag

Är du trött på allt elände som händer i världen
Nu har du chansen att njuta av flärden

Stanna hemma och undvik Covid-19
Sätt dig i stolen och tryck på ON

Istället för att lyssna på en arg liten Greta
dra på dig ett par Asus ROG Theta

Lägg inte allt fokus på "BLM"
Köp istället med dig denna dator hem

Permalänk
Medlem

Nu har vi den stora äran att presentera ett paket med prestanda som hämtad ur grekisk mytologi. Det är dags att dominera dina fiender med kraft! Den theta prestandan kommer få dig att ryza av välbehag långt in på småtimmarna. Samtidigt som en fenomenal kylning håller både din dator och dig sval i sommarvärmen.

Så kasta dig in i spelens värld med kikarsikte och svärd för att ta den vinst som du är värd.

Välkommen till din nya republik, gamer!

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

Snart semester oj vad skönt, ligga ute och sola på en handduk.
Men vänta nu det går ju inte an för i år så blir man ju lungsjuk.
Varför inte då passa på att sitta inne och gamea på denna dator från Asus.
Processor från AMD och grafikkort från Nvidia, två rivaler,
men funkar så bra tillsammans att du kommer bli bäst på e-sport och vinna alla finaler.

Permalänk
Medlem

Tävlingsbidrag:

Bli Kung i gejmarnas republik med detta ultimata datorpaket från Asus! Från det blickfångande chassit och skärmen till den maxade hårdvaran inuti har du allt för att ta din plats både in-game och på lanet IRL. Gaming utan kompromisser - Asus ROG.

Visa signatur

i7-13700k / Asus Rog Strix Z790-F Gaming Wifi / 32Gb DDR5 5600 / Sapphire RX 5700 XT Nitro+ / Samsung G7 Odyssey 28" 4k

Apple Macbook Pro M1 512Gb / Apple Cinema Display LED 27"

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

Med noggranna komponenter utvalda i minsta detalj,
är vår maxade hårdvara perfekt för varje batalj.
När du i alla din spel kräver fullständig perfektion,
kan du alltid lita på våra datorers kraftiga specifikation.
Om dina motståndare överlistar dig med fula tricks,
ökar du dina vinstchanser med grejer från Strix.
Är du ute efter en imponerande killratio på plus,
ska du givetvis välja en ROG-dator från Asus!

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem

Detta måste vara den fjärde streamen/YT videon där man inte monterar ROG Aura Terminal i Helios Chassit på dess avsedda plats. :/ Varför ha en rgb terminal med RGB i ett chassi som är designat för att kunna visa upp sin RGB utan att visa/ha möjlighet att man har den.

Permalänk
Medlem

Vad sägs om en Strix Dominator med Force? Nej, detta är inget raffset inspirerat av Fifty Shades utan en riktigt fläskig dator även om vi kan lova att du "Ryzen" av välbehag när du slår på denna Super-pjäs. Nätaggregat på hela 750 Watt, vilken tur då att det medföljer sluten Wattenkylning. Och med RGB får du betydligt fler än femtio färgrika nyanser. Så, what's up dog? ROG! Det är ingen slump att denna pryl är så stämplad med Asus ROG, omskrivet blir det "Sagorus" (definitivt inte Sug Rosa, det är återigen den där boken du tänker på - sluta upp med det). Endast 40 lax, jag tror det är dax att du skruvar upp specifikationerna till max.

Permalänk
Medlem

"Super Ultra Gaming"

Med SUG skapar du lätt en verklighet att trivas i.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Snålat in på processorn ser jag!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

När du är trött på att bland datordelar vela och bara vill börja spela,
kommer här ett dunderpaket som knappast kommer gå bet!
Med kringutrustning som är vass, och en framerate allt annat än kass,
kan din K/D äntligen stiga, och n00bsen du pwnar får om din mamma tiga!

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem

Tävlingsbidrag:Vart du än i världen vänder står du med Asus produkter i dina händer!

Allt har en början och slut, att tro på evighet i former som acer, hp och msi är nog bäst att låta bli, i paketet från Asus är allt du behöver för att klara dig igenom en till pandemi.

Ja, Hur länge som helst Kan DU låta datorn stå på med sluten vattenkylning som ej kommer att förgå. Men värna gärna om både din kropp o din hjärna så stäng av den ibland och åk till en strand. Det är ju som sagt ganska fint på sommaren i detta avlånga land.

Permalänk
Medlem

Tung fotpall med fräna moderna ljuseffekter och häftigt brummande ljud! Med den här under fötterna känner man sig som en gud och imponerar oerhört på vänner, passar till vilken stol/soffa/fotölj som helst! Som en bonus funkar den tydligen för high end gaming också.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk

Tävlingsbidrag: "ROG - Riktigt Ordentlig Gamingdator"

Visa signatur

Civ. Ing. D ( LTH )
Hi-Fi & Hemmabionörd - redaktör på Faktiskt - Sveriges främsta Hi-Fi-forum
Hemautomation med Homey & HUE m.m.

Permalänk

Här kommer mitt bidrag

Nu har Asus tagit oss med bravur. När de delar ut en dator lika starkt som ett vilddjur. Allt du spelar må den klara, ty komponenterna ack dyrbara vara.
Med ett grafikkort starkt som ett djur, borde den egentligen sitta i en bur. Ett moderkort likt ett julkort och en processor smart som en professor. Kyld med vatten, tar den dig med säkerhet igenom hela natten. Byggt av Sture, dyr som en njure. Kommer nog inte vinna, men bättre än att låta den försvinna. Tack och hej, från SweClockers till mig.

Kom inte på något rim i slutet så man får ta det med en nypa salt.

Permalänk
Medlem

Asus ROG, paketet för den livsnjutande computer-loverN^. Generös svalka från vattenkylningen ger detta Taipeinesiska vidundret kyla som hade fått självaste Gordon Freeman att tappa hakan. Allt ackompanjerat i perfekt symBIOS, från öga till hand - tand för tand. Hohoho, här är det muskler som gäller! 5/5 solar "Det är bara att köpa".

Texten är inspirerad av Bengt Frithiofssons klassiska framträdande i Nyhetsmorgon.

Permalänk
Avstängd

Kanske någon nämnt redan, dåligt att för en stationär dator som kostar 40500kr inte ha med 2080ti, istället tog dom mediokra 2070 super.

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem

Bidrag "Överlever du att dricka 1000 liter monster? tänkte väl de, köp ett monster från ASUS istället."

När man ska förklara för en 13 åring att 40k är mycket pengar.

Antal Monster drycker
______________________________________________________
Asus ROG Strix LC RGB 360mm (3x120mm) 129 st
Asus ROG Strix Gold 750W 89 st
Asus ROG Strix X570-E Gaming 205 st
Asus ROG Strix Helios (Svart/Transparent) 190 st
Asus ROG Aura Terminal 41 st
Asus ROG Theta 7.1 146 st
Asus ROG Scabbard 17 st
Asus ROG Pugio II 52 st
Asus ROG Strix Scope TKL Deluxe MX Silent Red 75 st
Asus ROG Strix RTX 2070 Super 411 st
Asus ROG Strix XG32V 322 st
AMD Ryzen 7 3700X 204 st
Corsair Dominator Platinum 16 GB (×2) 104 st
Corsair Force MP600 1 TB 146 st
Corsair Force MP600 500 GB 88 st
_______________________________________________________
Liter: 1109.5 Totalt: 2219 st

Permalänk

Tävlingsbidrag

Tävlingsbidrag, men ack lite långt. Riktigt ballt bygge! Brukar läsa en del men har lyckats stänga ute mig från mitt gamla konto pga. En mailadress från svunnen tid.

Mitt bidrag:
Tired of biting the bullet because of a split second decision made wrong?

- Don't worry. We've got you covered with this powerhouse featuring all the goodies that'll turn every battlefield into your very own playground.

Float like a butterfly, sting like a bee has never been a more accurate metaphor. With a coolingsystem capable of turning the tide against global warming, this (almost) A.I driven piece of metal will make you ryze above anything else.

You've got enough light to make your dorm-room look like a landing-strip on Heathrow, and guess what. - You can pick the colours.

Your imaginary girlfriend can never complain about 'Noise' or 'it's so ugly' ever again. Just fine-tune the lights and enjoy some expensive chocolate together while letting a fresh breeze of cool air caress your bodies.

And BTW.. Your 'low-detail' combined with 'low fps' will most definitely not be the reason why you lose... Again..

ROG up and join the Republic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleD:

Kanske någon nämnt redan, dåligt att för en stationär dator som kostar 40500kr inte ha med 2080ti, istället tog dom mediokra 2070 super.

Längesen jag hörde att man kallar ett grafikkort för 7000kr mediokert...

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Mitt Tävlingsbidrag

Är du en streamare, en hängiven gamer eller en nybörjare som vill ha det bästa av bet bästa då är detta paket perfekt för dig som vill uppgradera sin trotjänare. En dator med RTX 2070 super grafik, en 16 trådad 8 kärnig amd processor samt 32gb minne garanterar dig en snabb pc som klarar allt även varma dagar. Med den med följande 144Hz 32" skärmen på 1440p ger dig mycket arbetsyta snabb respons på 4ms och garanterar att du ser motståndarna först i intensiva spel sessioner. headsetet ser till att du hör allt du vill höra även om du skulle vara på Dreamhack.
med musen över för du dina snabba reflexer utan problem in i detta system. Och med rgb kan du konfigurera systemet så som du vill ha det till och med till att ha ett hemma disko.

och desutom inget trix med strix

Permalänk
Medlem

ASUS ROG Em4nu3L är datorn med skrytfaktor. Allt ifrån det glada modermodemet till den responsiva RGB-belysningen är noga utvalda för att prestera i toppklass. Em4nu3L innehåller delar som är handplockade från de vidsträckta hyllorna av den ensamma duon Jonamuel L'Ntvåa.
Låt ett av de enda grafikkorten i sitt slag som kan kallas SUPER ge den hurtigt omslutande skärmen alla FPS den orkar visa! Med ASUS Em4nu3l i närheten går vattnet, alla dagar i veckan!

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]