Köpa Pixel 3a och Pixel 3a XL i Sverige

Permalänk
Medlem

Känns väl som as usual när det gäller Google och Sverige, eller Pixel serien framförallt. Dom prioriterar inte den här marknaden, har svårt att se att dom skulle ändrat sig sen sist. Blir väl gråimport igen om man är ute efter en telefon med garanterat långa uppdateringar och patchar. Är ju den delen som är Pixel seriens styrka känner jag, även om dom även där är långt ifrån Apple på att uppdatera osv. Är en punkt som jag verkligen saknar på Android sidan, och där borde Google föregå med gott exempel kan man tycka.
2 systemuppdateringar och 1 års extra säkerhetspatchar, är väl det gäller även för Googles telefoner? Vet att Samsung är duktiga förvisso på att skicka ut uppdateringar till sina telefoner, men överlag är det en haltande punkt där Apple har vida övertaget. Skulle vilja se att google satte standarden och erbjöd åtminstone nåt års extra på sina telefoner.
• 3 systemuppdateringar
• 4 års säkerhetspatchar
är vad jag skulle vilja se, det är bra telefoner Pixel. Men det finns inte någonting som riktigt sticker ut med dom, särskiljer dom från övriga tillverkare. Detta bör vara the best of the best, det som visar vad Android står för. När dom uppfyller dessa kriterier....då kan jag eventuellt tänka mig att prova på Android igen. Tills dess så får det vara.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

För få köpte väll nexus, då blir de ju så, man säljer där man tjänar.

Permalänk
Medlem

@JexxitS: www.androidauthority.com/google-pixel-4a-1047299/amp/

Den här länken samlar det mesta som nu mer eller mindre verkar vara sanning då diverse olika läckor pekar på samma sak. 3080 mAh batteri men rätt effektiv SoC. IP-klassning törs jag lova att den inte har, det hade kannibaliserat alldeles för mycket på Pixel 4 isåfall.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Känns väl som as usual när det gäller Google och Sverige, eller Pixel serien framförallt. Dom prioriterar inte den här marknaden, har svårt att se att dom skulle ändrat sig sen sist. Blir väl gråimport igen om man är ute efter en telefon med garanterat långa uppdateringar och patchar. Är ju den delen som är Pixel seriens styrka känner jag, även om dom även där är långt ifrån Apple på att uppdatera osv. Är en punkt som jag verkligen saknar på Android sidan, och där borde Google föregå med gott exempel kan man tycka.
2 systemuppdateringar och 1 års extra säkerhetspatchar, är väl det gäller även för Googles telefoner? Vet att Samsung är duktiga förvisso på att skicka ut uppdateringar till sina telefoner, men överlag är det en haltande punkt där Apple har vida övertaget. Skulle vilja se att google satte standarden och erbjöd åtminstone nåt års extra på sina telefoner.
• 3 systemuppdateringar
• 4 års säkerhetspatchar
är vad jag skulle vilja se, det är bra telefoner Pixel. Men det finns inte någonting som riktigt sticker ut med dom, särskiljer dom från övriga tillverkare. Detta bör vara the best of the best, det som visar vad Android står för. När dom uppfyller dessa kriterier....då kan jag eventuellt tänka mig att prova på Android igen. Tills dess så får det vara.

Det är 3 års systemuppdateringar med Pixel serien. Pixel 1 och Pixel 1 XL har t.ex fått Android 10 och slutar där. Det är 3 år från lanseringsdatumet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det är 3 års systemuppdateringar med Pixel serien. Pixel 1 och Pixel 1 XL har t.ex fått Android 10 och slutar där. Det är 3 år från lanseringsdatumet

OK, bättre än jag trodde då. Skulle helst vilja se längre men.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Krossade min XL förra helgen så att skärmen dog.

Så utan att behöva krångla beställde jag en ny med detta knepet.

Fungerar fortfarande utmärkt och fick den onsdagen efter att ha lagt ordern sent söndag (skickades tisdagen).

Permalänk
Medlem

Någon som vet när det kommer officiell info om en Pixel 4a?
Allt har ju blivit förskjutet i och med Covid-19.
Senaste jag hörde var nån gång i Juli, men mest ett rykte.

Pixel 3a XL är ju den absolut bästa telefon jag haft så 4a skulle ju vara superintressant, med tanke på prisskategorin. Vägrar köpa en telefon för runt 9-11 lax, när jag knappt behöver dom topp specsen för mitt användande.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av JexxitS:

Någon som vet när det kommer officiell info om en Pixel 4a?
Allt har ju blivit förskjutet i och med Covid-19.
Senaste jag hörde var nån gång i Juli, men mest ett rykte.

Pixel 3a XL är ju den absolut bästa telefon jag haft så 4a skulle ju vara superintressant, med tanke på prisskategorin. Vägrar köpa en telefon för runt 9-11 lax, när jag knappt behöver dom topp specsen för mitt användande.

Sitter i precis samma sits. Senaste jag hörde var också juli, så vi får hoppas på det. Precis allt har ju läckt, så luren existerar uppenbarligen i alla fall..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@emilakered: din gamla pixel-pushare

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Om man jämför specifikationerna för Pixel 3a och Pixel 4a verkar det inte bli många skillnader.
Den är lite snabbare och har lite större skärm, men verkar annars få samma kamera, minne, batteri, etc.
Jag tror därför inte att det skulle vara värt att uppgradera från den ena till den andra, om ens gamla 3a inte är trasig eller om lagringsutrymmet är för lite då 128GB-versionen skulle passa bättre.
Jag skulle vänta till nästa generation.

Dessutom tycker jag att Pixel 4a är ful.
Någon Pixel 4a XL verkar inte komma, även om det finns läckta bilder på delar från en prototyp.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Om man jämför specifikationerna för Pixel 3a och Pixel 4a verkar det inte bli många skillnader.
Den är lite snabbare och har lite större skärm, men verkar annars få samma kamera, minne, batteri, etc.
Jag tror därför inte att det skulle vara värt att uppgradera från den ena till den andra, om ens gamla 3a inte är trasig eller om lagringsutrymmet är för lite då 128GB-versionen skulle passa bättre.
Jag skulle vänta till nästa generation.

Dessutom tycker jag att Pixel 4a är ful.
Någon Pixel 4a XL verkar inte komma, även om det finns läckta bilder på delar från en prototyp.

Ja om det blir en sådan Pixel 4a så är det inte mycket att hänga i granen, då väntar jag på en eventuell 5a istället.
Och som du säger, den är inte snygg. Där tycker jag ju den vita 3a XL som jag har är otroligt fin utan något skal Kameran där bak på 4a och 4 är extremt ful.

Det två saker som jag är någorlunda missnöjd med skulle nog vara ljusstyrkan i soligt väder, man ser typ ingenting om den inte är på maxstyrka och även då kan det finnas situationer där skärmen inte syns jättebra. Det andra är att den saknar IP-68 klassning vilket jag gärna föredrar, annars har den allt jag söker.

En grymt bra kamera är nog den viktigaste aspekten för min del då jag fotar en del.
Sen är det bra att den har 3,5 mm hörlursingång då jag bara har trpdade hörlurar just nu och trivs med det, sen att ljudet är ganska bra är ju nice. Och att det är stock android är fantastiskt, med Google där man får uppdateringar först av alla.

Permalänk
Medlem

Fick hem min nya Pixel 3a för några dagar sedan, fy fasen vad bra kamera!
Kommer från en iPhone XR och den har inte en suck alltså!

Permalänk
Inaktiv

Hej hej, jag postade en fråga om problem med tråd-headset med Pixel 3a i en ny tråd men kanske skulle jag skrivit frågan i denna tråd istället då det verkar vara här Pixel 3a användarna hänger Tacksam om ni kan hjälpa mig!

Jag har en Google Pixel 3a och har problem när jag pratar i tråd-headset med att mikrofonen 'plockar upp' bakgrundsljud och ljudet från att mikrofonen rör vid mina kläder så pass att jag hör det högre än vad personen jag pratar med säger.

Jag har testat med två olika tråd-headset med samma resultat.
Jag har testat bägge tråd-headseten med min gamla Nexus 5x och då funkar det finfint.
Jag har testat med wireless headset och då upplever jag inte detta problem, så det borde ju inte vara en brusreduseringsinställning i telefonen jag missat.

När jag var på väg att skicka in telefonen för reparation plockade jag fram kartongen som telefonen kom i och insåg att det kom med ett tråd-headset när jag köpte telefonen. Det är Googles egna headsetmärke. Testade dessa och med dem upplever jag inget problem med ljudet.

Jag har sett ett inlägg om detta från en användare på Googles supportforum men den personen fick inget svar.

Vad är detta? Ska Google Pixel 3a bara funka med Googels egna lurar?

Tack på förhand för lite återkoppling om hur erat ljud funkar när ni pratar i tråd-headset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon323063:

Hej hej, jag postade en fråga om problem med tråd-headset med Pixel 3a i en ny tråd men kanske skulle jag skrivit frågan i denna tråd istället då det verkar vara här Pixel 3a användarna hänger Tacksam om ni kan hjälpa mig!

Jag har en Google Pixel 3a och har problem när jag pratar i tråd-headset med att mikrofonen 'plockar upp' bakgrundsljud och ljudet från att mikrofonen rör vid mina kläder så pass att jag hör det högre än vad personen jag pratar med säger.

Jag har testat med två olika tråd-headset med samma resultat.
Jag har testat bägge tråd-headseten med min gamla Nexus 5x och då funkar det finfint.
Jag har testat med wireless headset och då upplever jag inte detta problem, så det borde ju inte vara en brusreduseringsinställning i telefonen jag missat.

När jag var på väg att skicka in telefonen för reparation plockade jag fram kartongen som telefonen kom i och insåg att det kom med ett tråd-headset när jag köpte telefonen. Det är Googles egna headsetmärke. Testade dessa och med dem upplever jag inget problem med ljudet.

Jag har sett ett inlägg om detta från en användare på Googles supportforum men den personen fick inget svar.

Vad är detta? Ska Google Pixel 3a bara funka med Googels egna lurar?

Tack på förhand för lite återkoppling om hur erat ljud funkar när ni pratar i tråd-headset!

Inte använt någon annan tråd-headset, förutom när jag lyssnat på lite podd hemma. Och då märker jag att bara sladden rör något så hörs det i öronen. Men har som du säger inte märkt lika mkt när jag använt Googles egna. Som förövrigt är ganska bra ljud i, tycker jag som inte är sååå kräsen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JexxitS:

Inte använt någon annan tråd-headset, förutom när jag lyssnat på lite podd hemma. Och då märker jag att bara sladden rör något så hörs det i öronen. Men har som du säger inte märkt lika mkt när jag använt Googles egna. Som förövrigt är ganska bra ljud i, tycker jag som inte är sååå kräsen.

Tack! Då e det alltså inte fel på telefonen, bra att veta 👍 men lurigt av Google! Håller med, gillar ljudet i lurarna man fick med, blir ju bara jobbigt den dag de går sönder 😣 Älskar min tfn i övrigt!

Permalänk
Medlem

@anon323063: Ja min Pixel 3a XL är den bästa telefon jag haft. Passar mig perfekt för det jag använder en telefon för. SUPERNÖJD!!

Även om man i en drömvärld hade önskat IP68 och bättre ljusstyrka soliga dagar. Men hade den haft det så hade den ju varit dyrare så.