Sommarrensning: Entusiastbygge anno 2000-talet, Chassi SilverStone Fortress FT02 m.m.

Permalänk
Medlem

Sommarrensning: Entusiastbygge anno 2000-talet, Chassi SilverStone Fortress FT02 m.m.

Har rensat ur diverse grejer ur kattvinden hemma som bara tar plats. Först till kvarn, prioriterar någon som kan ta allt, tar gärna mot någon kul gåva i utbyte om ni kommer på något lämpligt. Är det inte borta till mitten av nästa vecka åker det till tippen.

Listar så mycket jag kan men se även bilder i annonsen.

1. Komplett fungerande dator, Entusiastbygge anno 2000-talet:

CPU: Intel P4 3.20E GHz
MoBo: Asus P4C800-E Deluxe med tillhörande WiFi-b kort
CPU-kylare: Zalman 7700-AlCu
RAM: 4x1GB DDR PC3200 400MHz
Grafikkort: BFG GeForce 7800 GS 256MB
Ljudkort: SoundBlaster Audigy 2 ZS
HDD: 2xWD Raptor WD360ADFD 36GB 10000 RPM i RAID 0, plus en extra Hitachi Deskstar 7K160 160GB SATA-300 7200 RPM
Optisk enhet: Optiarc AD-7173A DVD±RW SATA
Diskettstation: Floppy Disk Drive (Black) 1.44 MB 3.5-inch
Chassi: Chieftec BX-02 / 03, Svart/Silver ljuddämpat med Noise Control Magic Fleece, finns även extra chassi utan ljuddämpning
PSU: Zalman 300W
OS: Windows 7 Ultimate SP1 Eng, nyinstallerat med alla uppdateringar

2. Chassi SilverStone Fortress FT02: Skänkts av en användare här på SweClockers tidigare så tänkte ge det en chans att leva vidare hos någon annan.

3. Komponenter och extra delar:

  • MSI 875P Neo med Intel P4 3.0E eller 3.2E GHz, minns inte riktigt vilken som sitter på, med Zalman 7700-AlCu

  • Komplett Intel Intel P4 3.00E GHz i låda med originalkylare, etxra Zalman 7700-AlCu

  • Äkta Windows 7 Ultimate Eng, retail på skiva med produktnyckel

  • 2 st. GeForce 7800 GS AGP grafikkort

  • 3 st. GeForce 9600 GT varav ett med passiv kylning

  • 1 st. BGF GeForce 8800 GTS OC

  • 2 st. SoundBlaster Live! ljudkort

  • Extern Creative mic

  • 3 st. Gigabit nätverkskort, två PCI och ett PCI-X

  • TV-kort PCI

  • Adaptec USB2.0 PCI kort med fem USB2.0 portar

  • Promise SATA300 TX2plus SATA PCI kontrollerkort

  • Promise Ultra 100 TX2 IDE PCI kontrollerkort

  • Adaptec Serial ATA RAID 1210SA PCI kontrollerkort

  • 6 st. olika DVD±RW och DVD-ROM IDE

  • Sony Floppy Disk Drive (Black) 1.44 MB 3.5-inch

  • En hög med IDE/Ultra ATA/Floppy kablar

  • En WD Raptor WD360ADFD 36GB 10000 RPM HDD

  • En Hitachi Deskstar 7K160 160GB SATA-300 7200 RPM HDD (Ej med på bild)

  • Massor med DDR och DDR2 minnesmoduler i olika storlekar och hastigheter

Det enda som funktionstestats nyligen är den kompletta fungerande datorn, Entusiastbygge anno 2000-talet.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hämtar otroligt gärna datorn. Har letat efter ett mycket likt system. Kan göra det idag efter jobbet. Skänker gärna något i utbyte om jag har något du är intresserad av. Letar du efter något speciellt?

Permalänk
Medlem

@AlpAne: Är väldigt intresserad av ddr2 stickorna om du skulle få för dig att kunna frakta dom! Betalar givetvis frakt isåfall!

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

@lhugo: PM skickat!

Permalänk
Medlem

@morronrost: Noterat, skickar helst inte men om ingen kommer och hämtar dem kan vi lösa det.

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag skulle gärna ta Entusiastbygget, chassit, och Rubbet.. dvs ALLT!!! (chassit till polare för pay it forward) för att ge mamma en nyare dator (fråga in vad hon har för gamhärke) där hon kan spela sitt Mahjong titans och andra patienser... Det duger den finfint till !
Har en polare som kan hämta det. Låt mig veta..

Permalänk
Medlem

@AlpAne: kollade inte att du hade så många DDR2 så @morronrost får nog bättre minnen av dig än vad jag kan skaka fram.

Permalänk
Medlem

@Tacobobo: Noterat, har ju en som redan sagt att han vill ha datorn och kan hämta den idag. Återkommer med besked när jag vet hur det blir. PM skickat.

Permalänk
Medlem

Har du 4x1 GB DDR så är jag intresserad.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

@Calle2003: Noterat, ska se vad som blir över när de andra intressenterna bestämt sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlpAne:

@Calle2003: Noterat, ska se vad som blir över när de andra intressenterna bestämt sig.

Funderat fram och tillbaka och tycker att nedanstående verkar ha bättre användning av gtejorna än jag så jag låter lotten gå över på nästföljabde i kön! Fint initiativ @AlpAne!

Permalänk
Entusiast

Jag kan lugnt säga att jag är intresserad av båda 7800GS grafikkorten.
Jag bor dock i Halmstad så hämtning är ett bekymmer

Permalänk
Medlem

@Necrodude: Noterat, får se vad som blir över när några dagar har gått, eventuellt kan vi lösa det mot fraktkostnaden.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av AlpAne:

@Necrodude: Noterat, får se vad som blir över när några dagar har gått, eventuellt kan vi lösa det mot fraktkostnaden.

Det låter toppen!

Permalänk
Medlem

Är helt klart intresserad av ett PCI GbE-NIC, en Zalman 7700-AlCu (om det är med Socket 478-monteringsclips), samt minst en IDE DVDRW. Bor i Göteborg så har inga problem att lösa hämtning.

För rätt pris kan även MSI-kortet m. CPU vara av intresse. Hade inte skadat att piffa upp min Athlon XP-rigg lite, oklart hur länge de kondensatorerna lever till. Hur ser kondensatorerna ut på ditt kort? Lite svårt att se på bilden.

Eventuellt ett AGP-kort (om du har något kvar) plus ett SB Live! utöver det, men det är inget måste.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

DDR2 minne om du har till laptop? Betalar isåfall frakten.

Permalänk
Medlem

@Slangfil: Har tyvärr inga DDR2 SO-DIMM stickor.