Permalänk
Avstängd

Bring app?

Om jag inte minns helt fel så ska det finnas en Bring app där man kan följa sin försändelse mer noga och även se vart i "utkörningskön" man ligger när paketet väl skall köras ut? Såg nyss att min AC-pryl är i Sundsvall nu och kanske körs ut redan imorgon istället för på torsdag.

Måste man skaffa konto med Bring-appen eller är det bara att installera och tuta och köra med spårningsnummer?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

mina paket appen, funkar med schenker, bring och dhl

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGorgo:

mina paket appen, funkar med schenker, bring och dhl

Nja, en sanning med modifikation. "Mina Paket" är en app framtagen av Unifaun och låter dig tracka alla försändelser som är bokad genom just Unifaun (oavsett transportör). Så det kan funka med allt från Postnord till UPS och Budbee. Men en DHL-sändning som är bokad genom ett annat TA-system kommer alltså inte dyka upp i "Mina Paket".

Nu är dock Unifaun marknadsledande i exempelvis Sverige, så med stor sannolikhet fångas den upp där, men det är alltså inte givet.

För övrigt så är jag tveksam till att den visar så detaljerad information som TS efterfrågar.

Permalänk
Medlem

Jag har just börjat använda appen själv och fått paket från bland annat Bring, där ser jag sju händelser allt från att Bring mottagit varan och olika transport incheckningar.

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGorgo:

Jag har just börjat använda appen själv och fått paket från bland annat Bring, där ser jag sju händelser allt från att Bring mottagit varan och olika transport incheckningar.

Absolut. Det är ganska standard att man ser vilka terminaler paketet passerar och eventuellt en "lastad för utkörning". Men det som TS efterfrågade var en mer "live update", där man kan se hur många som är före en i utkörningskön och därmed planera sin dig lite bättre än standard "vi kommer mellan 8 och 17".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Absolut. Det är ganska standard att man ser vilka terminaler paketet passerar och eventuellt en "lastad för utkörning". Men det som TS efterfrågade var en mer "live update", där man kan se hur många som är före en i utkörningskön och därmed planera sin dig lite bättre än standard "vi kommer mellan 8 och 17".

/OT
Det där hade vart guld om typ samtliga kunde införskaffa... Fick en leverans från Ikea för ett tag sedan, de skulle höra av sig ca 1 timme innan ankomst för att ge oss tid till att förbereda m.m. (stor möbel). Fick ett samtal där de berättade att de kommer om mindre än 15 minuter 👌

TS:
Appen som Bring använder heter just Bring tracking app
Läser man på Bring:s hemsida så står följande: [länk]

Skrivet av Bring.com:

About Bring´s tracking app
This is a tracking app for you as a private customers and your deliveries. When you register your mobile telephone number and email, we will automatically find deliveries that are on their way to you. In order to achieve this, we need the sender to have registered your mobile telephone number or your email address. We continuously check if there are any deliveries being sent to you and update their tatus in your tracking app.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Jag har beställt hemleverans från IKEA några gånger, som använde sig av Bring.
På leveransdagens morgon, så fick jag ett SMS med en länk till en sida som visar en karta i realtid, vilken plats man har och ett tidsspann när dom beräknar leverera.

Det har funkat bra dom gånger jag fått leverans av Bring.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero