Oneplus VD bekräftar att nya budgettelefoner är på väg

Permalänk
Melding Plague

Oneplus VD bekräftar att nya budgettelefoner är på väg

Den billigare telefonen, som enligt rapporter kallas Oneplus Z eller Oneplus Nord, bekräftas nu av företagets VD Pete Lau.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar vad som räknas som budget nu för tiden? 7000kr?

Permalänk

Om man läser artikeln och andra spekulationer så tyder allt på ett pris runt 300+ dollar.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när första OnePlus telefonen skulle komma, herregud vilket liv det var.

"Käftsmällen som alla andra telefonskapare förtjänar!"
"Nu kommer priserna på telefoner att crasha!"
"En high end telefon som inte kompromissar men ändå håller prislappen nere!"

Spola fram tills nu och en OnePlus ligger på 10 lök... Hahaha xD

Permalänk
Medlem

För stor mobil och min 6:a är nog den sista från dem som gick att hantera. Jag får öppna plånboken och satsa på överprisade iPhone 12 som kommer i en 5.4 variant om ryktena stämmer.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Gjorde rätt beslut när jag beslöt att plocka upp en Galaxy S10e före de fasas ut, synd att de inte kan ge åtminstone något kompakt alternativ längre från någondera mera kända tillverkare. Tycker fysiskt sett är S10e precis lagom för min smak, fysiskt sett är den ju nästan exakt samma storlek som S7an jag hade förut men skärmen är förstås betydligt större. Är iallafall tacksam för Samsung att de kom ut med S10e, prickar rätt på så många punkter för mig.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Kommer ihåg när första OnePlus telefonen skulle komma, herregud vilket liv det var.

"Käftsmällen som alla andra telefonskapare förtjänar!"
"Nu kommer priserna på telefoner att crasha!"
"En high end telefon som inte kompromissar men ändå håller prislappen nere!"

Spola fram tills nu och en OnePlus ligger på 10 lök... Hahaha xD

Är rätt vanligt sätt att slå sig in på marknader. Först ger man mycket för pengarna sedan när man har en hyfsat trogen kundbas börjar man med lite mer premium produkter (som också ger högre vinst per såld enhet)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Gjorde rätt beslut när jag beslöt att plocka upp en Galaxy S10e före de fasas ut, synd att de inte kan ge åtminstone något kompakt alternativ längre från någondera mera kända tillverkare. Tycker fysiskt sett är S10e precis lagom för min smak, fysiskt sett är den ju nästan exakt samma storlek som S7an jag hade förut men skärmen är förstås betydligt större. Är iallafall tacksam för Samsung att de kom ut med S10e, prickar rätt på så många punkter för mig.

Just s10e har många på jobbet strul med blåtand på, du med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är rätt vanligt sätt att slå sig in på marknader. Först ger man mycket för pengarna sedan när man har en hyfsat trogen kundbas börjar man med lite mer premium produkter (som också ger högre vinst per såld enhet)

Suck, känns som dom ändå tappat sin vision totalt.
Men jag förstår vad du menar.

Permalänk
Medlem

dom gör detta bara för deras telefoner har blivit på tok för dyra o dom har fått mycket kritik.

ryktas priset kommer ligga runt 330$.

Permalänk
Medlem

Hur står sig 765 mot t.ex 855 eller 865?

Tror ni den får OIS (på mainkameran)?

Permalänk
Medlem

3800kr inkl moms lär betyda runt 5000kr med alla extra påslag vi har.

Permalänk
Medlem

Gick inte bra sist med X som de lovade uppdatera och underhålla minst 2 år.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Hur står sig 765 mot t.ex 855 eller 865?

Tror ni den får OIS (på mainkameran)?

765g ska tydligen vara rätt bra.
Om jag fattat rätt så ska G vara en överklockad variant.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napster91:

Gick inte bra sist med X som de lovade uppdatera och underhålla minst 2 år.

I värsta fall finns ju tredjepart, t.ex LineageOS. Men jag håller med att det inte ska behövas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Just s10e har många på jobbet strul med blåtand på, du med?

Har inte använt blåtand förutom bara snabbt testat ljudet en gång. Vad för sorts problem? Kan nämna i samma veva har vi igen på vårt jobb haft problem med 3st Samsung A40 att de tappar simkortet på random och kräver att man slår in pinkoden pånytt för att få det att fungera igen, började ganska nyligen efter 1.5GB uppdatering och allt pekar mot en mjukvarubug av något slag men är svårt att felsöka, får se hur det går med RMA.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Detta kan bli min nästa telefon, jag rockar en gammal Oneplus5T som fortfarande är topnotch och fungerar klockrent, har installerat nya android OS 10 på den det är allt, förutom det så är jag så jääääklar nöjd med oneplus.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

765g ska tydligen vara rätt bra.
Om jag fattat rätt så ska G vara en överklockad variant.

Sökte lite på det hittade detta

Lite sammanfattat

G versionen ska vara binnad.
Ger runt 20% högre GPU prestanda.
Typ 100mhz extra på snabbaste CPU kärnan.
Verkar även som G varianten tillåter 120hz i fullHD+.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Detta kan bli min nästa telefon, jag rockar en gammal Oneplus5T som fortfarande är topnotch och fungerar klockrent, har installerat nya android OS 10 på den det är allt, förutom det så är jag så jääääklar nöjd med oneplus.

Har en likadan, och är lika nöjd som du, men den har inte uppdaterat sig till 10:an än.? Något du gjort extra?

Visa signatur

Det är farligt att leva... man kan dö!

Permalänk
Medlem

765G ser ut att hamna rätt högt upp: https://www.techcenturion.com/snapdragon-processors-ranking-a...

Nu är det väl svårt att jämföra eftersom man inte kan testa alla processorer under samma förutsättningar, men det ger väl en bild av hur bra den kan prestera.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av JooJ:

Har en likadan, och är lika nöjd som du, men den har inte uppdaterat sig till 10:an än.? Något du gjort extra?

Testa att bara söka efter uppdatering som vanligt.
Fungerade för mig för någon vecka sen.

Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Sökte lite på det hittade detta

Lite sammanfattat

G versionen ska vara binnad.
Ger runt 20% högre GPU prestanda.
Typ 100mhz extra på snabbaste CPU kärnan.
Verkar även som G varianten tillåter 120hz i fullHD+.

Jo det är ju som sagt en överklockad SD 765.
Dock vet vi väl inte vilken av dessa som kommer sitta i Oneplus?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Oneplus som släppte flagskepp för en spottstyver kommer nog aldrig tillbaka. Hoppas bara att de kan börja göra topptelefoner med 3.5 uttag igen.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Har en 6a just nu och tveksamt om det blir en till då bluetoothen inte kommer överens så bra med bilen och android auto har också börjat kärva. Kanske går tillbaka till Samsung men är inte så pepp på deras bloatware, är det nån större tillverkare som inte fyller sina telefoner med skit? Google?

Permalänk
Skrivet av Pirazy:

Har en 6a just nu och tveksamt om det blir en till då bluetoothen inte kommer överens så bra med bilen och android auto har också börjat kärva. Kanske går tillbaka till Samsung men är inte så pepp på deras bloatware, är det nån större tillverkare som inte fyller sina telefoner med skit? Google?

Samsung har betydligt mindre bloat numera.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Gjorde rätt beslut när jag beslöt att plocka upp en Galaxy S10e före de fasas ut, synd att de inte kan ge åtminstone något kompakt alternativ längre från någondera mera kända tillverkare. Tycker fysiskt sett är S10e precis lagom för min smak, fysiskt sett är den ju nästan exakt samma storlek som S7an jag hade förut men skärmen är förstås betydligt större. Är iallafall tacksam för Samsung att de kom ut med S10e, prickar rätt på så många punkter för mig.

5,5 mm (ca 0.5 cm) mindre på bredden och 13,5 mm (1,35 cm) mindre på längden än min OnePlus 6 som jag tycker är för stor så överväger att beställa en S10e från: https://www.hdewcameras.co.uk/samsung-galaxy-s10e-dual-g970fd... men om iPhone kommer med en 5.4 tums mobil med OLED så biter jag hellre i det sura äpplet och köper en sådan i höst.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Sitter på en OP5 ännu, sugen på en ny lur snart men den fungerar lite för bra ännu för att rättfärdiga ett köp.

Visa signatur

[Asus ROG Strix B550-F Gaming][Ryzen 5 5600X][16 GB 3200 MHZ CL16][MSI RTX 2070 Super Gaming X Trio][Asus ROG Strix 750W][Samsung 1TB 970 EVO Plus][Fractal Design Define 7 Compact][Noctua NH-U12S chromax.black]

Permalänk
Medlem

Har varit sugen på att köpa en OP igen men tycker att det är lite dyrt. Kanske denna då, men vill inte gå större än vad jag har nu. Det vill säga en S9a.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vad OP har att erbjuda med denna budgetvariant Varit en supporter länge och köpte OP7 när den släpptes. Supernöjd! Om specsen är nog bra på OP Z så kommer det bli en hit!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av JooJ:

Har en likadan, och är lika nöjd som du, men den har inte uppdaterat sig till 10:an än.? Något du gjort extra?

Ja precis. Jag låste upp min bootloader o experimenterade med lite Pixel OS, installerade senaste betan av Android 10 som jag körde ett tag, detta var en OTA version och officiell från OnePlus så den uppdaterade sig automatiskt till officiell version av Android 10. Funkar sweet kan jag säga.

Enda anledningen jag först började trixxa med det var för att få Android Auto och fullständig skärmspegling att funka men nu kör jag bara Android Auto som den är

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro