Permalänk
Medlem

kylpastan har runnit ut lite....

vi har en asrock b 450m pro4 som skam monteras. Efter att öppnat den från paketet så lade vi processorkylaren med pastan mot en gummimatta under tiden man monterar processorn. Då har pastan blivit mjuk och runnit lite utanför ringen. Är det något problem? eller är det bara att montera den på plats utan att bry sig om det?

Permalänk
Medlem

En bild säger mer än 1000 ord

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av calinou:

vi har en asrock b 450m pro4 som skam monteras. Efter att öppnat den från paketet så lade vi processorkylaren med pastan mot en gummimatta under tiden man monterar processorn. Då har pastan blivit mjuk och runnit lite utanför ringen. Är det något problem? eller är det bara att montera den på plats utan att bry sig om det?

Det är inget problem. Men du borde ju helst lägga dit ny kylpasta. Men håller sig temperaturen på en godtagbar nivå så är det annars inga problem.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Förapplicerad kylpasta på kylare brukar oftast vara mer än nödvändigt, lite svårt att avgöra om det fortfarande är tillräckligt kvar då vi inte har någon bild. Har du annan kylpasta tillgänglig så kan du ju bara torka av den befintliga (som presterar mediokert) och sätta på ny.

Permalänk
Medlem

@Litenskit: har tagit bild men det går tyvärr inte att bifoga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av calinou:

@Litenskit: har tagit bild men det går tyvärr inte att bifoga.

Du måste ladda upp den på någon bildtjänst och sedan länka hit.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av calinou:

@Litenskit: har tagit bild men det går tyvärr inte att bifoga.

Ladda upp på tex Imgur och länka in bildadressen med img taggar..

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe:
Är det länken som nedan som ska skickas eller är det fel att göra så?
https://www.bildtagg.se/bild/af6ouo47a094sm10rsyqol9n

Permalänk
Medlem

Det där är inga problem. Men har du ny kylpasta så ta bort nuvarande och lägg på ny.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det där är inga problem!

Permalänk
Medlem

@Extrapaj: tack för svaret! dessvärre har vi inte köpt separat kylpasta. Vi får prova oss fram. Bara att man vänder den rätt från början.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av calinou:

@mrqaffe:
Är det länken som nedan som ska skickas eller är det fel att göra så?
https://www.bildtagg.se/bild/af6ouo47a094sm10rsyqol9n

Borde inte vara något bekymmer vad jag kan se då det inte verkar skapa en luftficka i mitten.
Men har du kylpasta så hade jag nog tagit bort den som redan är applicerad och gjort om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av calinou:

@Exiphi: tack för svaret! dessvärre har vi inte köpt separat kylpasta. Vi får prova oss fram. Bara att man vänder den rätt från början.....

Som sagt lär det vara lugnt. Se till att kolla så temperaturerna ligger bra sen bara.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av calinou:

@mrqaffe:
Är det länken som nedan som ska skickas eller är det fel att göra så?
https://www.bildtagg.se/bild/af6ouo47a094sm10rsyqol9n

Det går ju att klicka sig in men ännu bättre är det att använda imgtaggarna så syns bilden direkt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.