Fakturakostnad Boxer

Permalänk
Medlem

Fakturakostnad Boxer

Första fakturan:

https://ibb.co/12nQTYq

Jag trodde att 239:- (per månad) som gällde eller är det bara jag som missat något? Hur får dem till att det skulle kosta 366?

Permalänk
Medlem

Det står att de tagit betalt för 1,5 månader. läs.

Permalänk
Medlem

@Lorault: Två månader tycker jag det ser ut som - lite rabatter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Första fakturan:

https://ibb.co/12nQTYq

Jag trodde att 239:- (per månad) som gällde eller är det bara jag som missat något? Hur får dem till att det skulle kosta 366?

Nu vet jag inte hur avtalet ser ut men leverantörer brukar va riktigt fula med sånt här typ att du får den här tjänsten för 239kr sen gömmer det texten första månaden. Alltså att du bara får det så billigt en månad när de har så kallad "kampanj" sen får du betala fullpris.

Varför använder du fortfarande pappersfaktura?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@Perrablerra @crew_seven

Nej, om ni läser fakturan står det att de har tagit betalt för halva juni och hela juli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Nu vet jag inte hur avtalet ser ut men leverantörer brukar va riktigt fula med sånt här typ att du får den här tjänsten för 239kr sen gömmer det texten första månaden. Alltså att du bara får det så billigt en månad när de har så kallad "kampanj" sen får du betala fullpris.

Varför använder du fortfarande pappersfaktura?

Får fakturan digitalt på Boxer hemsida men de lägger till pappersfaktura som tillägg. Det är någonting fusk med det här.

Men ska säga till dem att jag föredrar helst att tar de 1 eller 2 månader exakt. 1,5 månader är lite mystiskt.

Permalänk
Medlem

Du kommer antagligen få per månad, men eftersom du (sannolikt) beställde tjänsten i mitten av en månad så fakturerar dom den delen tillsammans med nästa hela månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Det är någonting fusk med det här.

Ja verkligen du får kolla upp det för just nu står det att du betalar en extra avgift för pappersfaktura.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

@Perrablerra @crew_seven

Nej, om ni läser fakturan står det att de har tagit betalt för halva juni och hela juli.

Jo såg det sen. Kollade bara att det stod Juni och Juli. Skippade datumen. Försökte få till det första svaret (vilket jag ändå misslyckades med) så var inte så noga

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Denna tråd inger både hopp och fruktan gällande tillståndet i nationen 2020

Permalänk
Medlem

45 kronor för pappersfaktura? Det är ju helt galet! Halva kostnaden för att få tillgång till all världens musik bara för att någon maskin ska skicka ett brev?

Jag hoppas vi någon gång etablerar ett riktigt system för digitala fakturor. Jag är så trött på att få spamliknande email-fakturor, behöva logga in på flera olika tjänster för att komma åt andra fakturor och minst av allt vill jag använda autogiro där man blir av med all kontroll och fortfarande är ansvarig för att det blir rätt gjort. Tele 2 drog pengar från mig i nästan ett halvt år och det var omöjligt för mig att stoppa autogiro. Alternativet hade varit att logga in på deras hemsida och trassla sig genom meny efter meny för att hitta fakturan.

Digitala betalningar har verkligen blivit den mest fientliga upplevelsen någonsin. Ingen säkerhet och oändligt arbete.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

45 kronor för pappersfaktura? Det är ju helt galet! Halva kostnaden för att få tillgång till all världens musik bara för att någon maskin ska skicka ett brev?

Jag hoppas vi någon gång etablerar ett riktigt system för digitala fakturor. Jag är så trött på att få spamliknande email-fakturor, behöva logga in på flera olika tjänster för att komma åt andra fakturor och minst av allt vill jag använda autogiro där man blir av med all kontroll och fortfarande är ansvarig för att det blir rätt gjort. Tele 2 drog pengar från mig i nästan ett halvt år och det var omöjligt för mig att stoppa autogiro. Alternativet hade varit att logga in på deras hemsida och trassla sig genom meny efter meny för att hitta fakturan.

Digitala betalningar har verkligen blivit den mest fientliga upplevelsen någonsin. Ingen säkerhet och oändligt arbete.

Du menar som e-faktura?

Permalänk
Medlem

De tar ju 45kr för pappersfaktura för att få folk att ändra sitt beteende. Dvs gå över till e-faktura eller autogiro.

Till TS. Du har säkerligen inte valt att köra på varken e-faktura eller autogiro. Gå in på din internetbank och teckna upp dig på något av dom alternativen redan idag för att få nästa faktura på det sättet.

Att avsluta autogiro gör man enkelt direkt via sin internetbank och inte hos den man handlar tjänsterna av. Det är banken som hanterar hela det flödet.

Det är alltså inget fuffens med denna faktura eller summan på fakturan för de har som man tidigare nämnt förmodligen tagit betalt från och med den period TS tecknade upp sig från.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Faktura detaljer med Autogiro valt

Till TS - I Mina sidor. Under fakturor. Vad står det på ”Betalsätt” ifall du kikar enligt nedan?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeKeM:

Du menar som e-faktura?

Jag menar digitala fakturor som fungerar. Det skräpet vi har idag med e-fakturor är just det jag vill undvika.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag menar digitala fakturor som fungerar. Det skräpet vi har idag med e-fakturor är just det jag vill undvika.

Vad är det för fel på e-faktura idag?

Får alla fakturor samlade på ett ställe, på internetbanken. Vet inte hur det skulle göras bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

45 kronor för pappersfaktura? Det är ju helt galet! Halva kostnaden för att få tillgång till all världens musik bara för att någon maskin ska skicka ett brev?

Vad prenumererar du på för helt okänd musik tjänst?
Lägger vi ihop spotify/google/apple/amazon/o tiotal andra musik tjänster så har det ej kommit i närheten av 50% troligen knappt gått över 10%!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Vad prenumererar du på för helt okänd musik tjänst?
Lägger vi ihop spotify/google/apple/amazon/o tiotal andra musik tjänster så har det ej kommit i närheten av 50% troligen knappt gått över 10%!

Han skriver "halva kostnaden för" en musiktjänst. Om tjänsten nu kostar 99kr så är 49kr häften av den kostnaden.
För övrigt får man som student Spotify för 49kr/mån

Skrivet av Lorault:

Får fakturan digitalt på Boxer hemsida men de lägger till pappersfaktura som tillägg. Det är någonting fusk med det här.

Men ska säga till dem att jag föredrar helst att tar de 1 eller 2 månader exakt. 1,5 månader är lite mystiskt.

Inget mystiskt alls, troligtvis täckande du abonnemanget den 15 juni.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Han skriver "halva kostnaden för" en musiktjänst. Om tjänsten nu kostar 99kr så är 49kr häften av den kostnaden.
För övrigt får man som student Spotify för 49kr/mån

Och?
Vad jag frågade om var vilken musiktjänst som ger "tillgång till all världens musik" oavsett kostnad.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Och?
Vad jag frågade om var vilken musiktjänst som ger "tillgång till all världens musik" oavsett kostnad.

Haha, ja du menar så. Framgick dock inte i ditt meddelande

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Alltså jag förstår inte vad diskussionen gäller, den första kommentaren hade svaret, det är 1.5 månad? 239 * 1.5 = 358 +- en dag eller två beroende på hur många dagar respektive månad har. Det är inget fuffens alls här, det är specat och klart på fakturan. Pappersavgiften kan man säga vad man vill om men 366 är ingen felaktig summa

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |