Hur skulle ett perfekt Prisjakt vara?

Permalänk
Medlem

Hur skulle ett perfekt Prisjakt vara?

Hej!

För den som inte orkar läsa texten nedan undrar jag vad du skulle vilja se i en prisjämförelsetjänst som verkligen tilltalade dig?

Franz heter jag är en av medgrundarna av Prisjakt. Jag kom in i Prisjakts tidiga historia och var med i drygt 12 år till hösten 2015 då jag slutade helt för att istället hålla på med ett nytt bolag. Jag pluggade systemvetenskap parallellt med de första åren på Prisjakt vilket innebar studier på dagarna och arbete på kvällen/natten. Vi var ju inte så stora i början så det blev ungefär att jag skötte all utveckling som inte handlade om webbdesign eller skrivande av scrapers (för inläsning av prisuppgifter från butikerna) under några år. Tiderna och arbetssättet var ju lite annorlunda då. Vi tog fram funktionalitet väldigt snabbt baserat på vad vi själva tyckte vi saknade eller bara för att det kanske var lite häftigt. Några av mina grejer var t.ex. AJAX-sökfunktionaliteten, alltså den som gör en produktsökning i realtid när man skriver och samtidigt visar t.ex. lägsta pris. Prioptmeringsfunktionen, produktegenskapssystemet (samt filtrering), avancerade bevakningsfunktioner och mycket av funktionaliteten på Minhembio (som så att säga satt ihop med Prisjakt under lång tid) var även "mina" grejer.

Förutom då att ha varit involverad i Prisjakt har jag så klart varit en stor användare av Sweclockers, om än kanske inte så flitig skribent i forumet. Mitt konto här skapades redan 2001. Jag har t.ex. alltid byggt mina datorer själv och alltid gillat att meka med servrar, nätverk och all annan tänkbar elektronik. Något som var viktigt för mig på Prisjakt var t.ex. att sidan skulle uppfylla de behov som en typisk Sweclockers-medlem hade. Det Prisjakt som är idag upplever jag kanske mer har ett fokus som sker på bekostnad av oss som är lite mer avancerade användare.

För en tid sedan hamnade jag i diskussioner angående utveckling av en Prisjämförelsetjänst i en annan del av världen. Lite i min rådgivande roll i sådana här fall är jag väldigt nyfiken på vad Sweclockers-communityt tycker/tyckte är/var bra med Prisjakt men också vad man skulle vilja ha i en prisjämförelsetjänst? Kanske även något som Prisjakt tar till sig av...

Jättetacksam för alla konstruktiva förslag! Vill man istället kasta skit eller få utlopp för sina aggressioner finns det ju en annan tråd med just detta avseende ;).

Visa signatur

Medgrundare av https://www.prisjakt.nu Driver idag sajten https://www.car.info

Permalänk
Medlem

Som det var tidigare vilket föreslås av flera i den andra tråden? Tycker man har gjort hemsidan till något som ser ut att höra hemma på en surfplatta. Egentligen stör det mig generellt att man jämt ska hålla på och "utveckla" sin sida, är användarna nöjda borde det ju rimligen inte behöva ändras på befintlig funktionalitet?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Avstängd

Negativa filter hade varit trevligt, alltså att man exempelvis vill se på alla datorer enligt ens filter utom de från HP. Jag har jobbat med liknande för ett kampanjverktyg så jag vet att det inte är enkelt att få till ett bra gränssnitt för det, men det hade varit väldigt trevligt i alla fall.

Permalänk
Bildexpert

Så länge gamla Prisjakt finns kvar är det väldigt nära perfektion, om man ska tänka realistiskt dvs. Känner inte några egentliga brister där som stör alls och använder den sidan ofta.

Permalänk
99:e percentilen

Det jag oftast saknat är att kunna ignorera oseriösa återförsäljare och andra jag inte vill handla av. Alltså, om jag till exempel sorterar på pris så vill jag att resultatet presenteras som om de butiker jag valt att ignorera inte fanns.

Som det är nu säger "lägsta priset" på en produkt ingenting, för det är alltför ofta hos en helt okänd butik som aldrig ens kommer få in varan i lager. Man måste istället manuellt gå in på varje produkt och försöka hålla i huvudet vilket pris den "egentligen" hade (hos de seriösa återförsäljarna). Detsamma gäller förstås priser i listor och liknande.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Köper spel och använder prisjakt för just detta.
Prisnotifieringar är värdelöst då företagen sänker priset med 1 SEK varje dag för att efter en vecka höja med 7:- för att sedan börja om igen...

Man kan inte göra skillnad på digitala och fysiska spel i många fall utan butiker som erbjuder digitala spel hamnar med samma som säljer spelet fysiskt.

Just nu tycker jag tyvärr att Prisjakt är rätt värdelöst för spel, går snabbare för mig att gå in på de butiker jag gillar och titta.

Permalänk
Medlem

Att inte skumma affärer tas med och visar felaktiga priser. Tänker att dom borde kunna ha en lista över "Verifierade" butiker eller dylikt, så kan man sortera efter det.

Permalänk
Medlem

Att helt enkelt backa lite vore nog både den enklaste och mest märkbara förbättringen. Inte mycket av detta rör den tekniska aspekten, men det har sällan varit det bristande heller, så bra jobbat där iaf.

Förutom att mycket har blivit svåröverskådligare med den senaste designen, (ja, det går visserligen att använda tidigare, ännu, tror jag) så känns det som sajten gapat över för mycket och nu måste kompensera genom att ha sämre ordning, vilket i sin tur verkar kompenseras med att helt enkelt begränsa sökresultat. Främst på äldre produkter.

Hiss och diss-recensioner är ett problem. De som inte motiverar någonting annat än "Värdens skit köp inte! 0/10" eller "Bästa jag haft köp genast! 10/10". Kanske skulle det förbättras om betyget var en sammanslagning av flera betyg för olika aspekter av en produkt. Dessa kunde vara generella för allt men med variation där det passar vissa prylar.

Sen antagligen i ivern att vara internationell eller få uttrycket av mer interaktion, de horribla utländska användarnas Google-översatta svårforcerade eller ofta helt otolkbara svammel. Är detta verkligen en förbättring? Ofta kan ju dessutom utländska recensioner vara missvisande, tex för saker som har annan funktion eller servicenivå i ett annat land.

Ett annat problem är att den totala hållningslösheten mot företag som vill ranka upp sig billigt med produktförvirring. Det är väldigt ofta de överst i sökningar leder till andra produkter, pris som inte stämmer det minsta vare sig med eller utan frakt, eller att ett snordyrt tillbehör till en produkt länkas som produkten. Det verkar ytterst osannolikt att allt detta skulle bero på misstag i systemen i någon ände.

Annars är det väll ok, fortfarande.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrken:

Köper spel och använder prisjakt för just detta.
Prisnotifieringar är värdelöst då företagen sänker priset med 1 SEK varje dag för att efter en vecka höja med 7:- för att sedan börja om igen...

Man kan inte göra skillnad på digitala och fysiska spel i många fall utan butiker som erbjuder digitala spel hamnar med samma som säljer spelet fysiskt.

Du kan ju dock välja nivån för notifikationen för att undvika detta.

Jag får hålla med om att det bör skilja på fysiska produkter och tjänster. Innefattar det problemet i mitt om butikslistningar av fel prylar.

Som att lägga totalkostnad för uthyrning av bil under några år och bil till försäljning i samma prislista. Blir ju jättekonstigt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det jag oftast saknat är att kunna ignorera oseriösa återförsäljare och andra jag inte vill handla av. Alltså, om jag till exempel sorterar på pris så vill jag att resultatet presenteras som om de butiker jag valt att ignorera inte fanns.

Som det är nu säger "lägsta priset" på en produkt ingenting, för det är alltför ofta hos en helt okänd butik som aldrig ens kommer få in varan i lager. Man måste istället manuellt gå in på varje produkt och försöka hålla i huvudet vilket pris den "egentligen" hade (hos de seriösa återförsäljarna). Detsamma gäller förstås priser i listor och liknande.

Ja, där slog du verkligen huvudet på spiken. Alla funktioner där man ska få något slags överblick är svåranvända eftersom de bästa priserna väldigt ofta är något hittepå från hittepåbutiker.

Rent allmänt så är väl känslan jag fått (utan att ha djupare insyn i Prisjakts affärsmodell/ekonomi) att man gått från att driva en jämförelsesajt som byggdes utifrån "precis det jag också skulle vilja använda" till att driva ett försäljningsverktyg åt butikerna (som står för notan). Besökarna är ju isf inte längre "kunderna" så att säga, butikerna är kunderna och besökarna är varan, och det är väl helt rimligt att det märks utifrån vad som prioriteras.
Så... "lyckas inte för bra" är väl mitt tips...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv

Jag gick till nya prisjakt och tog ett exempel: Grafikkort...vad är det här för jävla skämt?

Permalänk

Är detta en fråga om hur nya Prisjakt kan bli bättre? Mig veterligen finns redan en lång tråd om varför det inte är bra.

Är det en fråga om hur gamla Prisjakt kan bli bättre?

Representerar du Prisjakt idag?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Att helt gömma produkter från butiker som inte har den i lager. Hur kan en produkt visas som billigast från en butik när den inte ens finns i lager, och kanske aldrig kommer vara i lager igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Är detta en fråga om hur nya Prisjakt kan bli bättre? Mig veterligen finns redan en lång tråd om varför det inte är bra.

Är det en fråga om hur gamla Prisjakt kan bli bättre?

Representerar du Prisjakt idag?

Utifrån vad jag såg i TS inlägg så verkar svaren vara "nej", "nej" och "nej" på dina tre frågor.

TS var ganska tydlig med att de lämnade Prisjakt 2015 och det lät väl som att frågan gäller en liknande typ av tjänst som TS är med och startar upp i någon annan del av världen. (Förmodligen tveksam framtida nytta för Swecanvändarna om den nya tjänsten inte växer till en globalt fenomen.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Radera varenda rad kod av den nya sidan och nya filtret och se till att alla backuper är raderade med. Betala sedan ingen webbutvecklare att förstöra sidan igen. Lägg till ett filter att dölja butiker och produkter och perfektion är uppnådd.

PS.
Fixa till Dagens Deal så att den kan visa alla prissänkningar utan begränsningar.

Permalänk
Medlem

Gamla prisjakt är suverän. Varför laga något som inte är trasigt? Småfila lite möjligtvis. Exkludera vissa butiker vore trevligt, något som redan nämnts i tråden.

Permalänk

Gamla prisjakt verkar ju finnas tillgängligt?

https://classic.prisjakt.nu/

Permalänk
Inaktiv

För att vara on topic så skulle jag säga som gamla prisjakt, ev med lite bättre översikt över filtren. Vet inte hur man ska fixa detta utan att förstöra sidan dock.

Permalänk
Medlem

Möjlighet att filtrera bort butiker som inte är intressanta. Alldeles för många billigast priser som kommer från oseriösa butiker som jag aldrig kommer handla från. I övrigt är gamla sidan utmärkt.

Permalänk
Medlem

Tycker man gamla Prisjakt är den perfekta lösningen är det ju ett bra svar i sig! Sedan tror jag de flesta ändå är öppna för ny eller förändrad funktionalitet som gör tjänsten bättre. Möjligheten att helt slippa se röken av valda butiker är ju trots allt något som inte finns idag så uppskattar man den funktionaliteten kan ju inte heller gamla Prisjakt ses som perfekt ;).

På min tid gjorde vi typiskt en refresh av Prisjakt med kanske i snitt 18 månaders mellanrum. Mellan dessa tillkom det oftast ny funktionalitet eller utökad information och refreshen var typiskt för att lite grann göra ett helhetsgrepp i syfte att få saker och ting att passa bättre ihop eller få ut lite större nya grejer. Förändring i skärmstorlek och vilka sorters kategorier man ville visa kunde ibland göra att tidigare design inte alltid fungerade så bra. Man får väl också tänka på att det i allmänhet var en större utveckling av webben på den tiden.

En viktig lärdom var att vi de flesta av dessa refresher blev många användare upprörda. Det var nästan alltid så att användarna frågade sig varför vi gjorde om, och förstörde, den bästa sajten som fanns. I regel var folk dock bara upprörda över att saker och ting hade flyttat på sig eller såg lite annorlunda ut så man inte hittade dem. Just den sortens kritik brukade upphöra när folk hunnit använda sajten några gånger och så var folk glada igen :). Värre var det då med funktionalitet som togs bort, i tron om att folk kanske inte använde dem så mycket. Vi tyckte dock att det var väldigt viktigt att lyssna på användarna och i regel var det ju inga konstigheter att ta fram funktionalitet som folk var arga över att den försvunnit.

Det som hände vid den senaste omdesignen (som skedde långt efter jag slutat) var dock lite speciellt eftersom det ändå ges intryck av att mycket relevant feedback, utan förklaring, ignorerats. Sedan bör man ju ha förståelse för att användarna, på ganska kort tid, gått över från att sitta vid stationära datorer till att köra mobilen både i TV-soffan eller till och med ute i butikerna. Googles scrapers (Googlebot) kör ju idag också i mobil-läge vilket straffar rena desktop-sajter väldigt mycket och som nog inte hade varit hållbart för Prisjakt.

Lite påminnelse och förtydligande...
Jag jobbar inte längre på Prisjakt och gör inget för deras räkning. Jag håller inte heller på att starta upp någon sådan verksamhet men jag känner att jag, i egenskap av min tidigare roll på Prisjakt, blir tillfrågad och då gärna vill ha lite mer koll på vad andra tycker. D.v.s. för att stödja eller skjuta ner de argument jag tycker är viktiga. Sedan har jag ju då och då kontakt med folk på Prisjakt och då är det ju bra att kunna framföra min feedback med tyngd av vad folk sagt här. Lätt annars att bli tagen för någon som konsekvent bara säger "allt var bättre på min tid".

Visa signatur

Medgrundare av https://www.prisjakt.nu Driver idag sajten https://www.car.info

Permalänk
Medlem

Gamla prisjakt är inte perfekt, men en bra bit på vägen. Nya är dock en katastrof. Vill man ha en mobil/petplatteanpassad sida så får man göra en egen mobilsida så som swec har. Prisjakt gjorde samma sak som MS med windows 8 och det är tydligt att folk med stationära datorer inte uppskattar (onödigt) förenklade gränssnitt.

Skall man ta bort existerande funktionalitet så bör man ha loggning som faktiskt bevisar att ingen använder dessa funktioner. Att ta bort något som många uppskattar ger inte glada kunder.

Permalänk
Medlem

Det enda som gör prisjakt oanvändbart;
filtrerar man på en eller flera butiker så visas fortfarande priser efter alla och i den ordningen....

Titta lite på hur komponentjakt minimerar köp på antal butiker,
gör en 'pensionärsinköpslista' på en dator och benchmarka olika butiker,
fundera på vad en normal användare vill...

Jag har hört många som säger att google ersatt prisjakt nu när de ger några bra priser på sökningar.

Permalänk
Medlem

EU-vid sökning, med återförsäljare utöver Amazon. Visa mig priserna från ex. Polens teknikbutiker.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Jag hade föredragit om CDONs "marketplace" inte blev listat. Att skämtbutiker säljer sina grejer genom CDON är något jag slutat använda CDON på grund av, speciellt då man blir länkad dit av Prisjakt. Jag har även sett att andra återförsäljare har börjat göra samma sak, så jag hade gärna sett att såna butiksfasader blev svartlistade, i alla fall så länge de aktörerna inte tar det ansvaret de borde. Annars kan man lika väl börja länka till Tradera.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Det roliga är att så länge sidan är populär så känns det helt oundvikligt att något sidan förblir "bra" efter som det, av någon anledning, ALLTID måste "fixas och göras om" då och då.

Jag fattar verkligen inte varför? Men det stämmer på exakt alla sidor, även sweclockers. Allt måste göras om ibland...

Permalänk
Medlem

Tycker nya prisjakt är rent utsagt skit... tur att den gamla fortfarande fungerar iallafall

Tur att det finns alternativ nuförtiden som t.ex. Google som letar upp bra priser genom sökning samt pricerunner som fungerar bättre än "nya" prisjakt.

Nä, backa tillbaka i tiden skulle varit rätt drag för prisjakt och vidareutveckling därifrån.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franz:

Tycker man gamla Prisjakt är den perfekta lösningen är det ju ett bra svar i sig! Sedan tror jag de flesta ändå är öppna för ny eller förändrad funktionalitet som gör tjänsten bättre. Möjligheten att helt slippa se röken av valda butiker är ju trots allt något som inte finns idag så uppskattar man den funktionaliteten kan ju inte heller gamla Prisjakt ses som perfekt ;).

På min tid gjorde vi typiskt en refresh av Prisjakt med kanske i snitt 18 månaders mellanrum. Mellan dessa tillkom det oftast ny funktionalitet eller utökad information och refreshen var typiskt för att lite grann göra ett helhetsgrepp i syfte att få saker och ting att passa bättre ihop eller få ut lite större nya grejer. Förändring i skärmstorlek och vilka sorters kategorier man ville visa kunde ibland göra att tidigare design inte alltid fungerade så bra. Man får väl också tänka på att det i allmänhet var en större utveckling av webben på den tiden.

En viktig lärdom var att vi de flesta av dessa refresher blev många användare upprörda. Det var nästan alltid så att användarna frågade sig varför vi gjorde om, och förstörde, den bästa sajten som fanns. I regel var folk dock bara upprörda över att saker och ting hade flyttat på sig eller såg lite annorlunda ut så man inte hittade dem. Just den sortens kritik brukade upphöra när folk hunnit använda sajten några gånger och så var folk glada igen :). Värre var det då med funktionalitet som togs bort, i tron om att folk kanske inte använde dem så mycket. Vi tyckte dock att det var väldigt viktigt att lyssna på användarna och i regel var det ju inga konstigheter att ta fram funktionalitet som folk var arga över att den försvunnit.

Det som hände vid den senaste omdesignen (som skedde långt efter jag slutat) var dock lite speciellt eftersom det ändå ges intryck av att mycket relevant feedback, utan förklaring, ignorerats. Sedan bör man ju ha förståelse för att användarna, på ganska kort tid, gått över från att sitta vid stationära datorer till att köra mobilen både i TV-soffan eller till och med ute i butikerna. Googles scrapers (Googlebot) kör ju idag också i mobil-läge vilket straffar rena desktop-sajter väldigt mycket och som nog inte hade varit hållbart för Prisjakt.

Lite påminnelse och förtydligande...
Jag jobbar inte längre på Prisjakt och gör inget för deras räkning. Jag håller inte heller på att starta upp någon sådan verksamhet men jag känner att jag, i egenskap av min tidigare roll på Prisjakt, blir tillfrågad och då gärna vill ha lite mer koll på vad andra tycker. D.v.s. för att stödja eller skjuta ner de argument jag tycker är viktiga. Sedan har jag ju då och då kontakt med folk på Prisjakt och då är det ju bra att kunna framföra min feedback med tyngd av vad folk sagt här. Lätt annars att bli tagen för någon som konsekvent bara säger "allt var bättre på min tid".

Den nya designen fungerar ju sämre på telefon än den gamla. På telefon så är ju möjligheten att zooma och ha överblickbarhet extra viktigt, vilket den gamla siten var överlägsen på. Av någon anledning så tror människor alltid att bara för att man har telefon så vill man plötsligt inte kunna zooma, och man vill ha mindre information, kan inte se varför det skulle finnas något belägg för det. Fokus på bilder och ta bort information gör det ju ännu mindre överblickbart dessutom. Jag väljer RAM-minnen, SSD, Högtalare osv. efter modell, specs osv. Inte efter produktbild.

Så som många andra säger, som gamla prisjakt. Men med negativa filter så att man kan bocka bort butiker som man inte vill köpa från t.ex.

Permalänk

Riktigt gamla prisjakt (alltså pre-2013) är överlägset bäst. Bäst överskådlighet, ordentligt med screen estate att finlira med sliders, absolut snabbast att ställa in filter, osv.
Som tur är kan man fortfarande nå den genom att först välja "använd gamla prisjakt", för att sen även välja "gå tillbaka till gamla filtrena".

Förslag på ny funktionalitet har redan nämnts i tråden, men nått jag inte sett är om det skulle vara möjligt att implementera en mer "global" prisövervakning.
Låt oss säga att jag vill köpa ett grafikkort med kretsen "RTX2060" och jag vill betala max 3000kr, så ist för att övervaka var och varenda produkt med denna krets var för sig, så bockar man bara i några filter o gör en prisövervakning på valda filter. Det hade varit en fenomenal funktion om den inte är för tungdriven.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Ja, där slog du verkligen huvudet på spiken. Alla funktioner där man ska få något slags överblick är svåranvända eftersom de bästa priserna väldigt ofta är något hittepå från hittepåbutiker.

En liknande grej jag sett är en webbutik som enligt Prisjakt skulle ha haft varje datorchassi i hela världen, och då många som enligt tillverkarna inte tillverkas längre. Det verkar lite osannolikt.

Ett angreppssätt för att mota sånt vore kanske att lägga in att systemet varnar till mänskliga operatörer om den hittar konstiga mönster hos t.ex. en vara eller butik. Sen kan man lägga in, ta bort och ändra olika bevakningar.

Överlag, det jag tror gör en konsument-site bra, är att den inte bara är en databas, utan att den underhålls av personer som sätter sig in i och följer utvecklingen inom produktområden.
Kategorier av olika slag måste vara vettiga mängder som betyder något och går att söka resp. filtrera på: det är något som jag tycker att Prisjakt varit bra på, men webbutiker annars kan vara riktigt förfärligt usla på.
Det är lättare för mig att hitta en vara hos vissa butiker med att söka på Prisjakt än att gå in på butiken direkt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Jag är så jävla trött rent ut sagt åt att dessa totalt värdelösa designnissar ska in och förstöra det mesta. Ta bort den yrkeskåren helt och hållet. VARFÖR ska det ändras bara för att ändras? Varför ändra om en logga från rött till blått?? Sådana saker sitter folk och håller på med idag. Värsta av allt, de får betalt för det! Jag är absolut inte mot teknisk framgång, det är nog ingen här inne. Men att det ska ändras bara för att idag. Det har totalt gått över styr. Typ som att folk tycker att det blir för tråkigt och måste göra något stort projekt. Bättre att de renoverar sitt egna hus då istället och tar ledigt från jobbet.

Sluta för guds skull gör om allt från grunden hela tiden. Förbättra istället och kolla vad användarna vill. Det är ibland som någon design Nisse läser om att det nu är modern med lite rundade kanter på knappar på hemsidor. Ja, då ska hela hemsidan göras om och ändras på. Varför? Ändra där det behöver ändras. Bygg inte hjulet på nytt varje gång är mitt råd.

Inte orkar sätta mig in SweClockers tillräckligt mycket ännu. Men verkar vara liknande dåliga idé vad jag har sett hittills. Knappar och grejer ska ändras och för att det är "modernt" nu att ha menyraden till vänster då ska vi ha det med. Ta ett gevär och ge till de personerna. Sluta ändra något som fungerar!!

Tänk vad mycket pengar vi skulle tjäna om alla dessa design nissar fick sparken. Så kunde vi få saker folk vill ha istället för det någon läst i en bok.

Ursäkta min upprördhet. Men ALL denna förändring som sker utan någon som helst vinning i samhället gör mig bara ARG. Jag är som sagt inte mot förändring. Men många gånger ändras saker just bara för att, ja, vadå?

Knapparna är lite fyrkantiga, menyraderna ska vara till vänster istället för höger, vi måste göra om och flytta runt knapparna lite så det blir "bättre". Bara några av raden av urdåliga idéer som oftast inte medför ett slut utan bara att folk blir arga.

Sen när en sida ändras då läggs alla ändringar in som standard. Varför? Varför är inte gamla valen standard och sedan kan folk själv välja om de vill ha de nya tilläggen. Informera om det nya istället och säg att man kan välja det.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |