Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Mmm, är nyfiken på KAT, men ska vara något riktigt i min smak alternativt BoW.

Men sitter och väntar på KAM Wraith som borde skeppas när som nu om jag har tur. 😬
Känns dem bra så blir det definitivt KAT nästa gång. 😋

Explosion är nog dem jag gillat mest på ett tag. Bara att beställa andra under tiden man väntar och sälja vidare om det kommer något annat man vill ha

Blev iaf 4 delar Explosion för mig. Icon mods.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av frong:

Explosion är nog dem jag gillat mest på ett tag. Bara att beställa andra under tiden man väntar och sälja vidare om det kommer något annat man vill ha

Blev iaf 4 delar Explosion för mig. Icon mods.

Hoppas dom blir bra!
Det jag gillar med KAT Refined är font'en de tänker använda och att de då får med alla tre tecken vi kan ha här i norden.

Permalänk
Skrivet av Gimbal:

Har också lite brädbrist så jag håller på och klurar på lite olika layouter för att eventuellt rita mig en egen baserad på QMK och eget PCB. Men man har ju inte helt fria händer att placera tangenterna som man vill om man vill ha skulpterade tangenter, det gäller att matcha mot befintliga satser. Ex så har jag någon layout där dev/tty fungerar men inte Godspeed. Men inget är spikat än...

Funderar du på att göra något liknande Alice då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Funderar du på att göra något liknande Alice då?

Nej, inget så konstigt. Det blir mer något mer normalt, något med numpad. Kanske ett vanligt fullsize fast med numpaden till vänster. Eller en korsning mellen vanligt fullsize och 1800 layout. Som sagt, funderingar pågår.

Permalänk

@Gimbal: Ja om jag någonsin har en numpad igen så ska den va southpaw! 🥊

Hade gärna sett denhär i soutpaw

Permalänk
Medlem

Ok, säkert ergonomiskt, men personligen kan jag inte köra ett sådant hemma och sedan med ett standard på jobbet. Jag skulle inte träffa en tangent om jag tvingades byta vinklar varje dag.

Permalänk

Ohno! http://dro.ps/b/qJJYrOVHfqQO/l

170$ + frakt&tull.
Beräknad leverans i december.

Permalänk

Den 22 Juli kommer GB för GMK Evil Dolch att starta hos mykeyboard.eu och ett NorDe-kit kommer finnas tillgängligt då.
https://geekhack.org/index.php?topic=106679.0

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag såg också Hyperfuse förut. Ser intressant ut, men finns det några bra renders på hur man tror det kommer bli? Svårt att se från en sån där bild. Vill gärna ha rätt avskalade keycaps. Gärna färg, men man vill inte ha det som en färgbomb när man kollar på tangentbordet.

Såg nån som la upp en interest check på nått set inspirerat av nån finsk designer på reddit men där var det av någon outgrundlig anledning inget norde-kit planerat trots det. Typ grönt och vitt. Något sånt hade jag lätt kunnat tänka mig att köpa.

Permalänk
Skrivet av Icetec:

Jag såg också Hyperfuse förut. Ser intressant ut, men finns det några bra renders på hur man tror det kommer bli? Svårt att se från en sån där bild. Vill gärna ha rätt avskalade keycaps. Gärna färg, men man vill inte ha det som en färgbomb när man kollar på tangentbordet.

Såg nån som la upp en interest check på nått set inspirerat av nån finsk designer på reddit men där var det av någon outgrundlig anledning inget norde-kit planerat trots det. Typ grönt och vitt. Något sånt hade jag lätt kunnat tänka mig att köpa.

Det är geekhack.org som gäller om du vill ha koll på vad som planeras

https://geekhack.org/index.php?topic=105660.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det är geekhack.org som gäller om du vill ha koll på vad som planeras

https://geekhack.org/index.php?topic=105660.0

Får börja hänga där med då. Är ju lite sugen på GMK Nord om jag ska vara ärlig. Riktigt snyggt det med. Men nu ska jag sluta spamma den här tråden känner jag. Jag letar ju bara anledningar att få skriva något på mitt nya tangentbord

Permalänk
Skrivet av Icetec:

Får börja hänga där med då. Är ju lite sugen på GMK Nord om jag ska vara ärlig. Riktigt snyggt det med. Men nu ska jag sluta spamma den här tråden känner jag. Jag letar ju bara anledningar att få skriva något på mitt nya tangentbord

GMK Nord är försent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

GMK Nord är försent.

Förbannat. Får vänta på nästa tåg med något fint då.

Permalänk
Medlem

KAT Monochrome kanske kan vara något? Stöd för norden planeras.
KAT monochrome intressekoll

Permalänk
Skrivet av Gimbal:

KAT Monochrome kanske kan vara något? Stöd för norden planeras.
KAT monochrome intressekoll

Jag hade hoppat på det om inte Kat Refined va på G. https://geekhack.org/index.php?topic=106725.0 👌
En svensk som står för designen dessutom. 👍

Permalänk
Medlem

Ja det är ett tufft val. Men personligen tycker jag det är snyggare att ha ett stort tecken i mitten på tangenten istället för ett litet uppe i vänstra hörnet. Men jag får erkänna att de har fått till riktigt snygga renderingar på Refined versionen, det ser inte alls tokigt ut.

Permalänk
Medlem

Såg nu att SA Skywriter har fått ett Norde kit vilket gör det hela mycket intressantare.
SA Skywriter
Gruppköpet går tydligen live den 7 Augusti.

Permalänk
Skrivet av Gimbal:

Såg nu att SA Skywriter har fått ett Norde kit vilket gör det hela mycket intressantare.
SA Skywriter
Gruppköpet går tydligen live den 7 Augusti.

Yes, hade jag vetat om att jag älskar att använda SA skulle jag nog skaffat den. Möjligheterna att mixa den tillsammans med SA Godspeed gör det intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Möjligheterna att mixa den tillsammans med SA Godspeed gör det intressant.

Nja, det låter allt som en giftig soppa.

Permalänk
Skrivet av Gimbal:

Nja, det låter allt som en giftig soppa.

Inte med ares mods

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det var intressant!

Även KAT Mizu var snyggt och har stöd för oss i norr. Ingen aning hur profilen är att skriva med däremot.

https://www.reddit.com/r/mechmarket/comments/i6aaga/ic_kat_mi...

Permalänk

@Icetec: Ja, inte alltförlänge tills man kan köpa det. Personligen så gillar jag DSA, mycket lättare att få ihop en udda layout dessutom.

KAT har jag inte prövat ännu men jag har inte heller hört något negativt om dem profilmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

@Icetec: Ja, inte alltförlänge tills man kan köpa det. Personligen så gillar jag DSA, mycket lättare att få ihop en udda layout dessutom.

KAT har jag inte prövat ännu men jag har inte heller hört något negativt om dem profilmässigt.

Ja jag tycker DSA är riktigt skönt att skriva på så det kanske blir ett inköp. Hade nog matchat bra med ett blått (den de kallar air force blue) Tofu-case. Om jag inte ska köra 65% dock men jag tycker inte riktigt att jag saknar några av knapparna jag inte har så det kanske bara är extra krångel utan att få någon vinning piltangenter men jag tycker att det funkar bra att köra på caps lock+wasd de gånger jag behöver pilar så jag vet inte. Riktigt knepigt att hitta 65%-case och PCB jämfört mot 60% tycker jag.

Fast å andra sidan har jag ju inte bråttom nu så det kanske dyker upp något kit med 65% case och bräda som har stöd för ISO under tiden jag funderar.

Permalänk
Permalänk

Tjusigt! Royal alpha setet där är helt klart en kandidat för mig. 👍

Permalänk

@StuntmanMike: Älskar att de inkluderar nordic i ett baskit, vill verkligen supporta det men färgerna är bara helt fel för mig. Hoppas på samma kit i andra färger i framtiden!

Permalänk
Medlem

@Tjugofetmon: Färgerna hade varit helt rätt för mig men jag vill inte ha extrasymbolerna på alfatangenterna. Behöver inte ett extra Ä och Å på Q och W t.ex. när det finns dedikerade knappar för det. Hade det bara varit huvudbokstaven hade det nog blivit ett köp för mig. Snyggt hittat hur som helst, det hör ju inte till vanligheterna!

Permalänk
Medlem

Jag vill bara slå ett slag för denna IC som är uppe nu där ett eventuellt Dolch NorDeUk-kit kan komma att bli verklighet om vi är tillräckligt många som är intresserade. In och rösta vetja!
[IC] GMK WOB NORDEUK++ R2 - VOTE NOW

Länk till Dolch GB med row 5
[GB] GMK Dolch R5 (GB open until Sep. 4)

Visa signatur

|| divine creator ||