Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hissatsu:

https://www.sweclockers.com/forum/post/18470415 tesoro tangentbord

Jag skriver det här på ett Gram Spectrum fast med röda brytare.
Det är ett bra T-bord för 590 helt klart men keycapsen är sjukt tunna och "plastiga"
Layouten är nordisk (jag tror det är ANSI på alla bilder) .

Är det | till vänster om z eller shift?

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

@tomle: kort shift och <>| vänster om z

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3700x|Gigabyte X570 Elite|64GB 3200CL14|Corsair P510 480GB|Samsung 840Pro 512GB x 4 Raid 0|Asus RTX 2080 Dual OC|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kent:

Produkt: Stadia Premiere Edition inkl. Google Chromecast Ultra
Länk: https://store.google.com/product/stadia
Kategori: Spel
Prisjakt:
Pris: 1099kr

Google Chromecast Ultra, en vit handkontroll samt tre månader Google Stadia Pro

Med tanke på att bara en Chromecast Ultra går på ~800kr så känns detta som en väldigt bra deal? Kan man använda handkontrollen till annat, så som man kan med en Xbox kontroll?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dunder:

Med tanke på att bara en Chromecast Ultra går på ~800kr så känns detta som en väldigt bra deal? Kan man använda handkontrollen till annat, så som man kan med en Xbox kontroll?

Man kan koppla handkontrollen till PC via USB om man vill. Går dock ej att använda som trådlös PC-handkontroll om jag har fattat rätt. Själva stadia-grejen känns dock lite meh med tanke på spelutbudet, Google hade lovat 100+ spel innan årets slut, men det tror jag inte riktigt på.
Observera att " tre månader Google Stadia Pro ingår" ej verkar att stämma. Redigerade inlägget i fyndtråden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kent:

Man kan koppla handkontrollen till PC via USB om man vill. Går dock ej att använda som trådlös PC-handkontroll om jag har fattat rätt. Själva stadia-grejen känns dock lite meh med tanke på spelutbudet, Google hade lovat 100+ spel innan årets slut, men det tror jag inte riktigt på.
Observera att " tre månader Google Stadia Pro ingår" ej verkar att stämma. Redigerade inlägget i fyndtråden.

Alright, då är det kanske ingen jättebra deal längre

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag köpte en Xbox i höstas när de kostade 900kr för att få handkontrollen till Hallonpajen, Stadia erbjudandet är ju bättre om handkontrollen funkar till Hallonpajen för en Chromecast är ju mer användbar än en Xboix
Nån som vet om handkontrollen går till Hallonpajen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag köpte en Xbox i höstas när de kostade 900kr för att få handkontrollen till Hallonpajen, Stadia erbjudandet är ju bättre om handkontrollen funkar till Hallonpajen för en Chromecast är ju mer användbar än en Xboix
Nån som vet om handkontrollen går till Hallonpajen ?

Det borde funka kan jag tycka när jag läser detta https://www.google.se/amp/s/www.tomshardware.com/amp/how-to/g...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Keeper of Traditions

Och där blev min order från Lenovo cancellerad

De skyller på fel prissättning och väldigt högt intresse (och därmed inte tillräckligt många i lager). Inte jätteoväntat kanske, men synd ändå.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Och där blev min order från Lenovo cancellerad

De skyller på fel prissättning och väldigt högt intresse (och därmed inte tillräckligt många i lager). Inte jätteoväntat kanske, men synd ändå.

Samma här, tråkigt!
Fick en 200kr rabattkupong vid köp över 600kr , meh!

Kul för er som fick det iaf, grattis!

Permalänk
Medlem

Samma för mig, min order är också cancellerad. Det gör mig inte så mycket egentligen då jag mest skulle ha det som en extra tangentbord då det kan vara smidigt att ha musen integrerad.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

Samma här med Lenovo tangentbordet, tråkigt, så riktigt fram emot den.

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Chattade med Lenovo och de bekräftade att priset på tangentbordet stämmer.

Jag fick nyss mail om att det var fel prissatt och ej fanns för leverans. Får pengarna tillbaka, och nån rabatt på 200 sek på en vara över 600.

Trist, skulle ju vara ett nice tgb till rpin. Men, men fick ju slantarna tillbaks i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Och där blev min order från Lenovo cancellerad

De skyller på fel prissättning och väldigt högt intresse (och därmed inte tillräckligt många i lager). Inte jätteoväntat kanske, men synd ändå.

+1

/M

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag gissar på att vi kommer få se en del av dessa tangentborden dyka upp i marknaden inom en snar framtid

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boriz:

Jag fick nyss mail om att det var fel prissatt och ej fanns för leverans. Får pengarna tillbaka, och nån rabatt på 200 sek på en vara över 600.

Trist, skulle ju vara ett nice tgb till rpin. Men, men fick ju slantarna tillbaks i alla fall

Samma här. Väldigt snyggt skött av Lenovo, i allla fall. Tror inte jag kommer använda rabattkoden, men det var ju snällt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Nja, de har väl full rätt att avbryta ordern -
däremot rabattkoden är ju en hundskit i ansiktet då de inte har några vettiga priser på sin site som inte kräver en erbjudandekod. Bra sätt att vända en fin gest till en förolämpning...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nDre:

Haha asså UPS. 2020 och dem är helt värdelösa om kunden är inte hemma. Dem har lämnat alla tangentbord till grannen. Bra att dem har mitt telefonnummer och mejladress så UPS kan ringa mig...eller vänta....

För övrigt jag är nöjd med tangentbordet.

Avskyr UPS. I Norrland funkar det inte alls. De har lokala aktörer som man tycker borde kunna sköta leveranser smidigare men icke. Beställa till jobbet i mitt namn fungerar bra men kan ändå kräva en del jobb att få levererat.

PostNord, DHL, Schenker klarar sånt här perfekt. Vem fan vill ha leveranser av UPS?

Tacksamt att Amazon.de levererar med PostNord idag. Så smidigt. UPS från Europa är snabbt och bra med.

Men UPS? Död och förbannelse!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av RVX:

Det borde funka kan jag tycka när jag läser detta https://www.google.se/amp/s/www.tomshardware.com/amp/how-to/g...

Ja det kanske går, jag tänkte iofs på bara kontrollen och inte tjänsten men det verkar ju inte omöjligt..

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag tycker iaf att Lenovo gjorde helt rätt. Jag fick inte mina t-bord (2 till mig och 1 till far och en i backup) men det var inte heller något jag behövde mer än i impulsköpet så ingen förlust. Om någon hittar nåt annat bra på deras sida så har man iaf en rabattkod i en kort stund.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boriz:

Jag fick nyss mail om att det var fel prissatt och ej fanns för leverans. Får pengarna tillbaka, och nån rabatt på 200 sek på en vara över 600.

Trist, skulle ju vara ett nice tgb till rpin. Men, men fick ju slantarna tillbaks i alla fall

Ja, jag vill minnas att killen jag chattade med skrev något i stil med "superbilligt". Samtidigt tror jag att hans test om priset verkligen stämde var att lägga tangentbordet i varukorgen och fortsätta till kassan...
Reaktionen jag förväntade mig var förvåning, följt av att "det här kan inte stämma". När svaret bara blev att det var billigt utgick jag från att de faktiskt hade koll.

Min order blev för övrigt också avbruten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Samma här. Väldigt snyggt skött av Lenovo, i allla fall. Tror inte jag kommer använda rabattkoden, men det var ju snällt.

Håller helt med. Det verkar ju som att de sålt slut på hela lagret för det låga priset också, vilket man knappast kan räkna med.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzan:

Kan ni ta tangentbords-snacket i en annan tråd? 95% av er kommer ha det tangentbordet liggandes i garderoben ändåså.

Säg inte så, för då blir de sura och kallar dig för "party pooper"!

De har ju köpt en diamant verkar det som om man läser deras inlägg

Årets mest hypade produkt, dvs 3:e tangentbordet där hemma som kommer att ligga och damma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

De har ju köpt en diamant verkar det som om man läser deras inlägg

Har man någonsin ägt en IBM/Lenovo dator som hade "styrpinne" (och gillat den) så är dettta tangentbort verkligen en diamant

Och för 59:- så var det ingen tvekan för mig att köpa ett, eftersom jag gillade styrpinnen på min Thinkpad R32.
Det tog dock ett tag att lära sig att styra pekaren med den utan att den for vilt omkring över skärmen

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Jag gissar på att vi kommer få se en del av dessa tangentborden dyka upp i marknaden inom en snar framtid

https://www.blocket.se/vi/91384134.htm
Halva priset !! Ursäkta OT

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamerouge:

Haha fyfan!

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk

Är Lenovo Yoga C640 en bra dator? Verkar skit av vad de recensionerna jag läst.

Permalänk
Medlem

Elgiganten ska ha sin sommarrea kl 10 för medlemmar.

https://www.elgiganten.se/cms/rea-datorer-surfplattor-foto/er...

Är denna dator prisvärd för 4490kr. Tänkte köpa till sambon som studerar.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zargoz:

Elgiganten ska ha sin sommarrea kl 10 för medlemmar.

https://www.elgiganten.se/cms/rea-datorer-surfplattor-foto/er...

Är denna dator prisvärd för 4490kr. Tänkte köpa till sambon som studerar.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Det verkar den vara, ja. (Originalpriset var ett skämt dock)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Elgiganten ska ha sin sommarrea kl 10 för medlemmar.

https://www.elgiganten.se/cms/rea-datorer-surfplattor-foto/er...

Är denna dator prisvärd för 4490kr. Tänkte köpa till sambon som studerar.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Den har TN skärm så du får nog vad du betalar för,
Personligen tror jag någon av de två matebook d för 5990 är ett bättre köp,
Samma 3500u i båda - alla väntar på datorer med 4x00 nu...

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att köp Benify Privat får bara en tia och man får bra erbjudanden hela tiden.

https://www.benifydealsprivat.se/#dinbestllning

Ex: Hos Samsung Sommar Deals.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|