Star Wars: Squadrons släpps den 2 oktober

Permalänk
Melding Plague

Star Wars: Squadrons släpps den 2 oktober

Nu röjer EA fler detaljer för nästa Star Wars-spel, i form av gameplay-funktioner för rymdskeppskrigandet samt lanseringsdatum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat några av de nya titlarna, hade ingen av dessa det gamemode som kallades "Space" i Battlefront 2?

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Single player campaign?
Annars får de va...

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybe:

Single player campaign?
Annars får de va...

Finns både som ond och god (vet inte namnen på sidorna så döm inte mig star wars fans)

Permalänk
Lego Master

Saknat en bra spacesim sen X-wing Alliance, men vi får väl se vad detta blir. Om det bara är en expansion av flygstriderna i BF2 så får det nog vara. Ingen förbokning iaf, oavsett.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Har inte spelat några av de nya titlarna, hade ingen av dessa det gamemode som kallades "Space" i Battlefront 2?

Kan inte uttrycka mig om de nya Battle Front spelen, men vet att i alla fall original Battle Front 2 hade rymdstrider. Minns ej om ettan hade det.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Hedersmedlem

Lanseringsdatum var känt sedan tidigare trailern.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna ”droppa” bomber i rymden som i The last Jedi, annars får det va...

Permalänk
Avstängd

jag ser verkligen fram emot det här. det kommer vara fantastiskt om 3 år när alla dlc och patchar har tillagts och någon crackat det så man slipper denuovo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Saknat en bra spacesim sen X-wing Alliance, men vi får väl se vad detta blir. Om det bara är en expansion av flygstriderna i BF2 så får det nog vara. Ingen förbokning iaf, oavsett.

det kommer troligen inte vara bra spacesim dom cashgrabbar och fokuserar på cod 10åringar med adhd det kommer vara så arkadiskt som det går med autoaim autoflight och microcurrency boosts

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Kommer man kunna ”droppa” bomber i rymden som i The last Jedi, annars får det va...

Hoppas du är ironisk. Detta var ett av alla fails i den filmen. Ett riktigt facepalm ögonblick, eftersom det betydde att rymden i den starwars är en helt annan rymd än vår och att de har missat att förklara detta under alla filmer.

Nästa fail kom ögonblickligen efteråt när det tydigt visades att dessa skepp måste vara så nära när de släpper bomberna att de själva sprängs.

Tredje failen kommer långt senare när de visar hur allt detta är onödigt. Det är tydligen betydligt effektivare att bara göra ett hyperspace-jump för då spränger man tydligen skeppet man hoppar igenom.

Permalänk
Medlem

Kommer det finnas stöd för Joystick och gas-reglage? Annars om det är mus och tangentbord, så glöm, gå vidare.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Får damma av min gamla Joystick helt enkelt.
Någon som känner till någon bra USB-Gameport adapter

Permalänk

Har ju onekligen hänt en del sedan detta...

Visa signatur

Civ. Ing. D ( LTH )
Hi-Fi & Hemmabionörd - redaktör på Faktiskt - Sveriges främsta Hi-Fi-forum
Hemautomation med Homey & HUE m.m.

Permalänk
Medlem

Ser ju grymt kul ut. Jag älskade Tie Fighter när det begav sig.

Origin Access?

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Måste man spela alternerande för alliansen och imperiet? Hur funkar det om man inte kommer vidare som imperiepilot men går vidare i alliansen, eller tvärtom?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Ser bra ut. Tog 8 år av lisencen för dom att skapa det förta bra starwars spelet. Skall bara vänta ett år efter att de släppt spelet för att se om EA lägger in pay walls.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jehuty:

Finns både som ond och god (vet inte namnen på sidorna så döm inte mig star wars fans)

Japp du kan spela som Imperiet och även som de onda.

Mvh
Überklass

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Überklass:

Japp du kan spela som Imperiet och även som de onda.

Mvh
Überklass

Helt klockren kommentar!

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Rensat ett politiskt spår som inte ledde någonstans

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Borde ju finnas en tredje faktion "Mercenaries" för oss alla bounty hunters och scoundrels.

Permalänk
Discokungen

Väldigt tråkigt att det ser ut att bli ett multiplayerspel men det är väl också det som säljer mest och ger mest speltid under en längre period.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryeshack:

Borde ju finnas en tredje faktion "Mercenaries" för oss alla bounty hunters och scoundrels.

Just rymdstriderna har jag alltid sett som emperiet vs rebellerna, men hade gärna sett något spel där man är prisjägare eller smugglare

Skrivet av Flamso:

Väldigt tråkigt att det ser ut att bli ett multiplayerspel men det är väl också det som säljer mest och ger mest speltid under en längre period.

Återstår förståss att se hur långa de är men det finns singleplayer kampanj både som emperiet och rebellerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av necris:

Hoppas du är ironisk. Detta var ett av alla fails i den filmen. Ett riktigt facepalm ögonblick, eftersom det betydde att rymden i den starwars är en helt annan rymd än vår och att de har missat att förklara detta under alla filmer.

Nästa fail kom ögonblickligen efteråt när det tydigt visades att dessa skepp måste vara så nära när de släpper bomberna att de själva sprängs.

Tredje failen kommer långt senare när de visar hur allt detta är onödigt. Det är tydligen betydligt effektivare att bara göra ett hyperspace-jump för då spränger man tydligen skeppet man hoppar igenom.

När skeppet som gör hyperspace-hopp är en stärnkryssare*

Många som hakade upp sig på det där du stör dig på och jag ser inte problemet riktigt, inte som att de har stärnkryssare liggandes lite här och var så det är en hållbar taktik att göra så här. Detta var ett undantag för de var körda i vilket fall.

Jag håller med om att bombarna var krystade i början dock. Fast främst pga taktiken kändes fruktansvärt korkad, bomberna i sig är ju inget jag reagera på utöver det. Åkte de inte runt i ngn av Episode 4-6 och bombade asteroider pga de letade efter millenniumfalken. De bomberna verkar bete sig som dessa typ. Dvs de faller trots avsaknad av gravitation, ingen som ifrågasatt det. Antar att det var detta du syftade på.

Däremot så är det ju uppenbart att rymden i starwars och vår egen rymd inte är samma. Tittar man på en sci-fi film och kritiserar saker för att de är orealistiska behöver man nog en reality-check tycker jag. Ljussablar...hyperspace...magiska kraftfält runt skepp....sist men inte minst kraften...

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Zemlan:

Njaaaää de e får dåligt helt enkelt. De må ta å kamma sej

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Just rymdstriderna har jag alltid sett som emperiet vs rebellerna, men hade gärna sett något spel där man är prisjägare eller smugglare

Återstår förståss att se hur långa de är men det finns singleplayer kampanj både som emperiet och rebellerna.

Starwars Galaxies var ett sådant mmo var helt underbart, sen förstörde Sony det och spelet mer eller mindre dog...

Permalänk
Avstängd

Otroligt besviken... 5v5 endast är för lite. hade dem gjort något klokt hade dem inspirerats mer av War thunder.

asså Star wars battlefront 2 hade större space battles när det släpptes 2005. hur kommer det sig att alla star wars spel efter 2005 har varit skit?

sista bra Lightsber combat spelet vi fick var Jedi academy. Sista bra RPGet var Kotor 2, sista bra FPS star wars var Battlefront 2. Allt innan EA.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.