Tävling: Somrig skattjakt med Komplett

Permalänk
Melding Plague

Tävling: Somrig skattjakt med Komplett

Komplett drar igång kampanjen "Preppa gamingrummet" och bjuder in SweClockers medlemmar till en tvåstegsraket i detektivarbete.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Det första uppdraget är att hitta tre siffror och tre ord som leder fram till två svar. De tre första siffrorna döljer sig redan nu på desktop-sidan för "Preppa gamingrummet" och svaret matas in i frågeformuläret som adderas till artikeln nästa vecka. Nu gäller det alltså att hitta siffrorna, anteckna dessa och förvara allt på säkert ställe inför den kommande finalen."

Är det tre siffror + tre ord som gäller i första delmomentet, eller enbart tre siffror?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Kul tävling! Gillar såna här djupdykningstävlingar!

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Icte:

"Det första uppdraget är att hitta tre siffror och tre ord som leder fram till två svar. De tre första siffrorna döljer sig redan nu på desktop-sidan för "Preppa gamingrummet" och svaret matas in i frågeformuläret som adderas till artikeln nästa vecka. Nu gäller det alltså att hitta siffrorna, anteckna dessa och förvara allt på säkert ställe inför den kommande finalen."

Är det tre siffror + tre ord som gäller i första delmomentet, eller enbart tre siffror?

Enbart tre siffror den här veckan, och ord-delen tillkommer nästa vecka. Det är nu förtydligat i artikeln

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Icte:

"Det första uppdraget är att hitta tre siffror och tre ord som leder fram till två svar. De tre första siffrorna döljer sig redan nu på desktop-sidan för "Preppa gamingrummet" och svaret matas in i frågeformuläret som adderas till artikeln nästa vecka. Nu gäller det alltså att hitta siffrorna, anteckna dessa och förvara allt på säkert ställe inför den kommande finalen."

Är det tre siffror + tre ord som gäller i första delmomentet, eller enbart tre siffror?

"Vi söker ett tresiffrigt tal som också är en tvåpotens."
"Varje ledtråd ger en siffra."

Det som efterfrågas är ett tresiffrigt tal.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Sweclockers har alltid de roligaste tävlingarna!

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Enbart tre siffror den här veckan, och ord-delen tillkommer nästa vecka. Det är nu förtydligat i artikeln

Skrivet av DavidtheDoom:

"Vi söker ett tresiffrigt tal som också är en tvåpotens."
"Varje ledtråd ger en siffra."

Det som efterfrågas är ett tresiffrigt tal.

Tack!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Relik 📜

Hoppas ni gillar tävlingen! Har försökt vara lite klurig, men svårt att veta exakt vilken nivå som är lagom.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Hoppas ni gillar tävlingen! Har försökt vara lite klurig, men svårt att veta exakt vilken nivå som är lagom.

Too easy

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Tror mig ha hittat rätt tal, men kommer ändå inte på ledtråd två eller var jag skulle hitta svaret på tvåan.

Permalänk
Medlem

Den 3e var faktiskt klurig, fick leta massor

Skitkul tävling btw

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Tror mig ha hittat rätt tal, men kommer ändå inte på ledtråd två eller var jag skulle hitta svaret på tvåan.

Jag har samma problem fast på fråga tre

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Hoppas ni gillar tävlingen! Har försökt vara lite klurig, men svårt att veta exakt vilken nivå som är lagom.

Sket mig i håret massor tills poletten trillade ned - och då kändes det nästan lite för enkelt! Fast å andra sidan så var jag ju tvungen att slita mig i håret, så nivån kanske ändå var ganska bra

Permalänk
Medlem

Vill ju inte säga för mycket i kommentarstråden liksom men orkar man stänga av "skumläsnings"-mode så märker man en klar "ledtråd" innan de faktiska ledtrådarna kommer, vilket kan ge en viss fördel sen om man inte vill fastna på ex ledtråd 3.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Lagom nivå för att lösas på en kafferast, jag gillart!

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Vill ju inte säga för mycket i kommentarstråden liksom men orkar man stänga av "skumläsnings"-mode så märker man en klar "ledtråd" innan de faktiska ledtrådarna kommer, vilket kan ge en viss fördel sen om man inte vill fastna på ex ledtråd 3.

Faktum är att det är en oerhört kraftfull ledtråd.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@cyklonen: Så kraftig att den gör 66 % av arbetet åt dig.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraXx:

@cyklonen: Så kraftig att den gör 66 % av arbetet åt dig.

Exakt. Men ville inte skriva det...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd

Den här tävlingen blir till att forska djupare i under morgondagen då det ändå är rätt lugnt på jobbet så här i Coronatider.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Rolig tävling som är lagom utmanande. Mer sånt här!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Den här tävlingen blir till att forska djupare i under morgondagen då det ändå är rätt lugnt på jobbet så här i Coronatider.

Kändes absolut inte helt omöjlig att lösa så hoppas nu bara del två inte blir någon riktig kaosfråga så man har chans att plocka hem en ny skärm.
Kul tävling som gillas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Stefflo:

Kändes absolut inte helt omöjlig att lösa så hoppas nu bara del två inte blir någon riktig kaosfråga så man har chans att plocka hem en ny skärm.
Kul tävling som gillas.

Jag TROR del två kan vara lite klurigare, faktiskt. Den som lever får se..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Precis lagom svårt att knäcka på lunchen, uppskattas mycket.

Permalänk
Medlem

Tog längre tid än det borde eftersom min hjärna alltid stänger av när det handlar om siffror

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av FreddyK:

Tog längre tid än det borde eftersom min hjärna alltid stänger av när det handlar om siffror

Nästa är.. annorlunda. Får se om det blir lättare eller svårare, då.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av emilakered:

Nästa är.. annorlunda. Får se om det blir lättare eller svårare, då.

Jag vet svaret! Vad vinner jag?

Permalänk
Medlem

desktop-sidan för "Preppa gamingrummet"
Det betyder alltså att det inte är mobilversionen av sidan?

Permalänk
Medlem

kul och annorlunda! Tror mig ha löst det men ser inte att man kan lämna in någonstans. Kommer det dyka upp något formulär när alla delmoment är publicerade?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk

Missade att jag behövde öppna sidan "Preppa gamingrummet", trots att jag faktiskt läste allt.. Suck.. Slösade 10 min o bara glodde på ledtrådarna, o trodde det fanns nått att klura ut. Får skylla på midsommardrickan...
Efter att jag till slut öppnade kompletts sida tog det väl 10 min att klura ut allt, fast jag först trodde det skulle vara omöjligt. Ledtråden till ledtrådarna var en bra hash/CRC-check oxå

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Ragin Pig:

kul och annorlunda! Tror mig ha löst det men ser inte att man kan lämna in någonstans. Kommer det dyka upp något formulär när alla delmoment är publicerade?

Det är korrekt!

”... och svaret matas in i frågeformuläret som adderas till artikeln nästa vecka. Nu gäller det alltså att hitta siffrorna, anteckna dessa och förvara allt på säkert ställe inför den kommande finalen.”