Permalänk
Medlem

Rapportera de övriga länderna i Norden antal döda på samma sätt som i Sverige?

Om inte så anser jag att det inte går att jämföra.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av HandsomeT:

Höll nog aldrig med om att vi låg några veckor efter i smittspridningen här i och med att vi hade vårt första fall före er @Frispel. Ska man invänta tiotusentals nya fall inom två veckor då?

Lite ha ha är det nog i och med att jag blev så påhoppad i tråden av alla förståsigpåare i tråden för några månader sedan.

Jag skrev exakt vad du hade skrivit i mitt tidigare inlägg dessutom så där har du ditt citat.

Vad du tar i @Hurtigbullen. Minns inte exakt hur jag formulerade det men något i stil med att resten av västvärlden undrar vad ni håller på med i Sverige.

Jag menar att ni hade fel om eran förträffliga strategi som är så rimlig. Siffrorna talar ju för sig själva.

Nu är ju inte tanken att tråden ska handla om vem som har/hade/kommer att ha rätt/fel, utan fokus är tänkt på att diskutera hur man hanterar det hela, både på ett personligt plan och på internationellt plan.

Ärligt talat så skiter jag i om vem som har rätt, jag är mer fokuserad på att rätt behjälplig information sprids, vi hjälper varandra genom krisen och att vi ser till att göra vad vi kan för att hjälpa till.

Är man här för att göra sig lustig på andras bekostnad (speciellt över statistik på hur mångas familjer som gått genom en enorm sorg) är det nog dags att ta ett steg tillbaka från tråden, ringa sin familj och vänner för att åter knyta band med det som är viktigt.

TL;DR: Håll en bättre ton mot varandra eller GTFO

Edit: Självklart är detta inte enbart riktat mot citerad användare utan samtliga deltagare

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Hurtigbullen: Varför är det för tidigt att dra slutsatser? Verkligheten går ej att förneka, vi har otaligt högre dödstal än våra grannländer och proportionerligt högre än de flesta andra länder som har drabbats av Covid-19.

Vilken verklighet menar du att jag skulle förneka?

Sveriges dödstal är ytterst beklämmande och betydligt högre än i våra grannländer, men slutsatsen att en nedstängning skulle ha fungerat bättre ser jag inte att det finns några starka belägg för i nuläget. Finland har lyckats bra med att pressa tillbaka smittspridningen, något som vi inte lyckats med i Sverige. Betyder det att en nedstängning hade lyckats bättre i Sverige? Det är vad jag tror att du menar, men vad baserar du i så fall den slutsatsen på?

Jag menar nog snarare på att Sverige och Finland hade, och har, olika förutsättningar. Nedstängningen har fungerat i Finland, men det betyder inte att en strategi likt Sveriges hade misslyckats i Finland. Min poäng är att det inte finns tillräckligt med underlag för att dra några slutsatser om det än.

Sen ska man ha klart för sig att pandemin är långt ifrån över, varken i norden eller någon annanstans. Min gissning är att vi som allra minst har 6 månader kvar att hantera (absolut kortaste tiden tills ett vaccin kan vara tillhanda). Hur ska vi och våra grannländer hantera den tiden? Tror du att Finland, Danmark, mfl kommer att hålla det mesta stängt (inklusive gränserna) under en så lång tid? Hur tror du dödstalen kommer att se ut i våra grannländer om 6 månader om dom öppnar nu?

Jag hoppas vi i norden lär oss av varandras misstag och att våra grannländer lyckas skydda sina äldre nu när dom öppnar upp. Lyckas dom med det och lyckas hålla smittan tillbaka medan dom öppnar upp så kommer dom nog att lyckats bättre än Sverige, vilket vore fantastiskt bra! Men jag är rädd att om vaccin (eller effektiv behandling) dröjer mer än 6-9 månader så kommer resultaten bli ganska lika i de nordiska länderna.

Skrivet av Aeig:

Vad exakt är det vi skall vänta ut, att fler dör?

Vad exakt är det du vill att vi ska göra? Stänga ner Sverige helt i nuläget?

Jag vill att man väntar med att dra slutsatser om rätt och fel tills man har belägg för sina påståenden. Det är inte detsamma som att man inte kan göra eller förändra saker under resans gång.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nu är ju inte tanken att tråden ska handla om vem som har/hade/kommer att ha rätt/fel, utan fokus är tänkt på att diskutera hur man hanterar det hela, både på ett personligt plan och på internationellt plan.

Ärligt talat så skiter jag i om vem som har rätt, jag är mer fokuserad på att rätt behjälplig information sprids, vi hjälper varandra genom krisen och att vi ser till att göra vad vi kan för att hjälpa till.

Är man här för att göra sig lustig på andras bekostnad (speciellt över statistik på hur mångas familjer som gått genom en enorm sorg) är det nog dags att ta ett steg tillbaka från tråden, ringa sin familj och vänner för att åter knyta band med det som är viktigt.

TL;DR: Håll en bättre ton mot varandra eller GTFO
Edit: inte enbart riktat mot citerad användare utan samtliga deltagare

Man måste ändå kunna diskutera om fhm har fört rätt strategi för dom blir ifrågasatta av många länders press samt svenska nyhetsprogram. Anders Tegnell och Stefan Löfven mfl har väldigt ofta fått frågan om strategin har varit och är rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Lite ha ha är det nog i och med att jag blev så påhoppad i tråden av alla förståsigpåare i tråden för några månader sedan.

Om du kände dig påhoppad av mitt inlägg då så ber jag om ursäkt. Det var inte min mening, varken då eller nu.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Höll nog aldrig med om att vi låg några veckor efter i smittspridningen här i och med att vi hade vårt första fall före er @Frispel. Ska man invänta tiotusentals nya fall inom två veckor då?

Lite ha ha är det nog i och med att jag blev så påhoppad i tråden av alla förståsigpåare i tråden för några månader sedan.

Jag skrev exakt vad du hade skrivit i mitt tidigare inlägg dessutom så där har du ditt citat.

Vad du tar i @Hurtigbullen. Minns inte exakt hur jag formulerade det men något i stil med att resten av västvärlden undrar vad ni håller på med i Sverige.

Jag menar att ni hade fel om eran förträffliga strategi som är så rimlig. Siffrorna talar ju för sig själva.

Alltså, du får gärna använda citatfuntionen som länkar till inlägget så jag själv kan se vad jag skrev och i vilken kontext. Annars så är det omöjligt för mig att och förhålla mig till vad jag skrivit tidigare. Jag har skrivit en hel del inlägg i denna tråden, jag har inte en chans att komma ihåg exakt alla inlägg jag gjort.

Angående första fall så hade väl vi väl ett fall i sena januari/tidiga februari eller något sådant? Men det är egentligen helt ointressant vem/var/när man hade sitt första bekräftade fall, det som är intressant är var/när/hur den aktiva smittspridnignen tog fart. Alla de fall man upptäckte, isolerade och smittspårade effektivt bidrar inte till ytterligare smittspridning. Därför är det fullt möjligt att Finland har tidigare bekräftade fall men ändå befinner sig en/ett par veckor efter Sverige i smittspridningen.

Som jag minns det så var det i de fall jag "hoppade på någon" ofta frågan om dåligt underbyggda argument och/eller mer eller mindre tvärsäkra slutsatser som drogs utan att det fanns underlag för det. Något som f.ö. även gäller "siffrorna talar för sig själva". Ett mycket praktiskt sätt att slippa behöva argumentera vidare för sin sak Jag brukar generellt sett föröka hålla mig till att ifrågasätta och inte direkt hoppa på någon, har jag misslyckats med detta ber jag om ursäkt. Men att bli ifrågasatt är inte samma sak som att bli påhoppad

Det kan vara så att siffrorna endast beror på skillnaden i strategier, men jag misstänker starkt att saker som hur många smittade som gled under radarn i startfasen, hur effektiva dessa var som smittspridare samt hur tidigt länderna satte in restriktioner är det som haft störst påverkan på utfallet.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av landahl:

Man måste ändå kunna diskutera om fhm har fört rätt strategi för dom blir ifrågasatta av många länders press samt svenska nyhetsprogram. Anders Tegnell och Stefan Löfven mfl har väldigt ofta fått frågan om strategin har varit och är rätt?

Absolut, diskutera kan man. Det blir dock inte en bra diskussion när det övergår i ”HAHA, JAG HADE RÄTT!!11 NI SUGER!!1one” (lätt överdrivet, jag vet).

En diskussion innebär ju att man på något sätt är intresserad och är mottaglig för andras infallsvinklar i ämnet och inte bara att man är intresserad av att ha rätt.

Annars blir det lätt någon sorts bisarr dödstalsbingo

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Det är pinsamt att se människor som fortfarande försvarar den svenska strategin, eftersom den så uppenbart är ett misslyckande.

Beskåda Sveriges utrikesminister, skämskudde när en svensk politiker inte får mysfrågor från svenska journalister:

https://www.youtube.com/watch?v=4bCTt3PAPVU&feature=youtu.be&...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Ping @plunn @lorgix @KalBumling @josi @Hurtigbullen som tyckte att Sveriges strategi var förträfflig för ca. 10 veckor sedan när jag frågade vad ni håller på med och speciellt @Frispel som menade att Finlands fördubblingar sker raskare än för både Sverige och Danmark (vilket förvisso kan ändra sig) och om det håller i sig så kommer Finland så småningom gå om Sverige och sist och slutligen @Jumpcut som skulle lägga en reminder i sin kalender och kolla hur det ser ut om 12 veckor.

Det har förvisso bara gått 10 veckor nu men hur gick det? Finland kanske fortfarande bara är i en annan fas?

Sverige: 54562 fall och 5041 dödsfall
Finland: 7117 fall och 326 dödsfall

Om du undrar så tycker jag fortfarande att Sveriges strategi med individuellt ansvar varit bra och jag tycker att Finland tog i för mycket som stängde ned så pass hårt trots relativ få smittade. Som någon annan redan skrivit tror jag också att Finland hade klarat sig alldeles utmärkt med en strategi motsvarande den svenska.

Det intressanta blir till hösten-vintern när i alla fall jag tror smittan kommer ta fart igen i Europa. Då tror jag inte man kommer vara lika villiga att stänga ned en gång till, men det återstår förstås att se. Ett effektivt vaccin kan ändra på de förutsättningarna om det hinner fram i tid.

Permalänk
Medlem

Tydligen har man i Italien hittat coronavirus i avloppsvatten redan i december. I Milano hittade man coronavirus i prover från avloppsvatten som togs 18 december och i Bologna i januari.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5eec8cfc4efc4700188c0...

Det kan mycket väl ha funnits i Sverige också tidigare än man trott.

Permalänk
Medlem

Denna intervjun med Sveriges utrikesminister är verkligen pinsam och jag är inte ensam om att tycka det.
Richard Herrey

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av landahl:

Denna intervjun med Sveriges utrikesminister är verkligen pinsam och jag är inte ensam om att tycka det.
Richard Herrey

https://youtu.be/4bCTt3PAPVU

För att slippa titta genom 25 minuter av video, kan du peka lite mer på vad du tycker är pinsamt?

(Inkluderar @Knuggovic som länkar till samma video)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

För att slippa titta genom 25 minuter av video, kan du peka lite mer på vad du tycker är pinsamt?

Hon skyller ifrån sig på andra bland annat. Ni som orkar titta gör det så får ni bilda er en egen uppfattning.
Jag håller med Rickhard Herrey och citerar honom …

"En av de mer pinsamma intervjuer jag sett faktiskt.
Detta är trots allt en utrikesminister som representerar vårt land.
Hon uppvisar på dålig engelska ett obehagligt förnekande, och otrevlig arrogans. Skyller ifrån sig och försöker lägga skuld på andra".

Richard Herrey

Permalänk
Medlem

Man kan skylla hur mycket man vill på politiker men det är fortfarande vi i befolkningen som måste ta ansvar, 30-tal studentfirare coronasmittade efter lek. Det är inte politikernas fel det är den svenska befolkningen som inte respekterar allvaret. Det är väldigt lätt att skylla på Löfven eller Tegnell men ingen av dem var på den studentfesten och smittade andra. Var någon av dem på festen där Adam Alsing misstänks blivit smittad?

Så länge man fortsätter att skylla på någon annan så kommer man inte förstå att bättra sig. Våra politiker och tjänstemän värnar om vår frihet och har litat på vårt förstånd, tyvärr finns det för många idioter i landet och vi får hoppas att vi lär oss till nästa gång. Jag vill iaf inte vara inlåst, min svåger kunde inte ens lagligt gå och fiska ensam vid floden där han bor på grund utav utegångsförbud. Här i Sverige skiter folk i reglerna som finns angående fysisk distans till andra människor vilket leder till att deras egna anhöriga smittas och riskerar att kvävas till döds. Men när det väl händer att någon anhörig smittas så är det ändå Tegnells fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofen:

Man kan skylla hur mycket man vill på politiker men det är fortfarande vi i befolkningen som måste ta ansvar, 30-tal studentfirare coronasmittade efter lek. Det är inte politikernas fel det är den svenska befolkningen som inte respekterar allvaret. Det är väldigt lätt att skylla på Löfven eller Tegnell men ingen av dem var på den studentfesten och smittade andra. Var någon av dem på festen där Adam Alsing misstänks blivit smittad?

Så länge man fortsätter att skylla på någon annan så kommer man inte förstå att bättra sig. Våra politiker och tjänstemän värnar om vår frihet och har litat på vårt förstånd, tyvärr finns det för många idioter i landet och vi får hoppas att vi lär oss till nästa gång. Jag vill iaf inte vara inlåst, min svåger kunde inte ens lagligt gå och fiska ensam vid floden där han bor på grund utav utegångsförbud. Här i Sverige skiter folk i reglerna som finns angående fysisk distans till andra människor vilket leder till att deras egna anhöriga smittas och riskerar att kvävas till döds. Men när det väl händer att någon anhörig smittas så är det ändå Tegnells fel?

Det där med studentfirandet i Motala var idiotiskt. Jag förstår inte hur vissa tänker, fira studenten när det pågår en smittspridning. Jag tycker också att black Lifes matter demonstrationerna var helt galet.

Permalänk
Medlem

Jepp. Jag har haft fel om mycket gällande corona/covid men jag har aldrig utgett mig för att vara i närheten av att vara kunnig. Erkänner det. Men hur många har inte haft fel? Vilka har kunnat säga bergsäkert att "så här kommer det bli"? Har hört och läst en del politiker som varit tysta som nu kommer trillandes med expertkunskaper de helt plötsligt fått retroaktivt.

FHM kommer kunna rekrytera många experter efter detta, folk helt utan utbildning i området...

Dessutom. Vad är det som gör att så många lyfter länder som "segrare" i kampen mot pandemin, är det över nu? Kommer aldrig komma tillbaks till dessa länder? Kan vi vänta något år eller två innan vi uttalar segrare och "förlorare" i kampen mot detta?

Och som avslutning. Fy f-n att antyda att regering och FHM "dödat" folk med vilje. Var är det personliga ansvaret? Måste folk verkligen bli omtalade exakt på millimetern vad de får och vad de ska göra? Ingen som kan tänka själva?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det där med studentfirandet i Motala var idiotiskt. Jag förstår inte hur vissa tänker, fira studenten när det pågår en smittspridning. Jag tycker också att black Lifes matter demonstrationerna var helt galet.

BLM demonstrationerna va inte intelligenta att vara närvarande vid och det bidrog förmodligen till onödig smitta, jag hade helt glömt av dem bara..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Denna intervjun med Sveriges utrikesminister är verkligen pinsam och jag är inte ensam om att tycka det.
Richard Herrey

https://youtu.be/4bCTt3PAPVU

Herregud människan låter ju som Robert Gustafsson.

OnT så blir det intressant att se hur det blir med vaccinet. Är personligen lite tveksam till att ta ett framstressat vaccin och bor dessutom inte i någon storstad längre så risken för att få viruset och sprida det vidare är nog rätt så låg.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bom:

Tydligen har man i Italien hittat coronavirus i avloppsvatten redan i december. I Milano hittade man coronavirus i prover från avloppsvatten som togs 18 december och i Bologna i januari.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5eec8cfc4efc4700188c0...

Det kan mycket väl ha funnits i Sverige också tidigare än man trott.

Att alla länder fick en varsin patient noll efter den 28 februari och hade exakt samma förutsättningar med smittan efter när börserna kraschade är mycket osannolikt.

Finns ett flertal städer i världen inkl Stockholm där det gått riktigt illa för.

Det borde ha betydelse om man på kort tid importerar 10 eller 500 paralella smittkedjor, och det borde ha betydelse om det antalet kom in i landet innan börskraschen och hur lång tid innan. Det kan ju vara så att Sverige borde gjort en lockdown redan v.6-7? Italien borde ha gjort en lock-down kanske redan tidigt i Januari.

Inte förvånade att man hittar spår av viruset ännu tidigare än vad man trott.

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Vilken verklighet menar du att jag skulle förneka?

Sveriges dödstal är ytterst beklämmande och betydligt högre än i våra grannländer, men slutsatsen att en nedstängning skulle ha fungerat bättre ser jag inte att det finns några starka belägg för i nuläget. Finland har lyckats bra med att pressa tillbaka smittspridningen, något som vi inte lyckats med i Sverige. Betyder det att en nedstängning hade lyckats bättre i Sverige? Det är vad jag tror att du menar, men vad baserar du i så fall den slutsatsen på?

Jag menar nog snarare på att Sverige och Finland hade, och har, olika förutsättningar. Nedstängningen har fungerat i Finland, men det betyder inte att en strategi likt Sveriges hade misslyckats i Finland. Min poäng är att det inte finns tillräckligt med underlag för att dra några slutsatser om det än.

Sen ska man ha klart för sig att pandemin är långt ifrån över, varken i norden eller någon annanstans. Min gissning är att vi som allra minst har 6 månader kvar att hantera (absolut kortaste tiden tills ett vaccin kan vara tillhanda). Hur ska vi och våra grannländer hantera den tiden? Tror du att Finland, Danmark, mfl kommer att hålla det mesta stängt (inklusive gränserna) under en så lång tid? Hur tror du dödstalen kommer att se ut i våra grannländer om 6 månader om dom öppnar nu?

Jag hoppas vi i norden lär oss av varandras misstag och att våra grannländer lyckas skydda sina äldre nu när dom öppnar upp. Lyckas dom med det och lyckas hålla smittan tillbaka medan dom öppnar upp så kommer dom nog att lyckats bättre än Sverige, vilket vore fantastiskt bra! Men jag är rädd att om vaccin (eller effektiv behandling) dröjer mer än 6-9 månader så kommer resultaten bli ganska lika i de nordiska länderna.

Vad exakt är det du vill att vi ska göra? Stänga ner Sverige helt i nuläget?

Jag vill att man väntar med att dra slutsatser om rätt och fel tills man har belägg för sina påståenden. Det är inte detsamma som att man inte kan göra eller förändra saker under resans gång.

Du kan ändå hålla isär saker på ett bra sätt, så dig är alltid kul att svara.

Vi har ju varit inne på hur det skiljer sig från Stockholm och Skåne. För att andra länder ska upp i våra siffror känns det som att de lär behöva bli lite som Stockholm. Jag har dock inga starka belägg för det utan jag tar det som används varför Skåne har färre fall med inga super-spridare och väljer att anta att de andra länderna kommer klara sig lika bra som Skåne har gjort.

Jag tycker inte det är _så_ stort fel att göra det antagandet. De har ju sett vad som hände i Stockholm när super-spridare får fäste och hur snabbt de går. Så det känns lite som att vi i Sverige tror att det är mer slump att det blir en stor spridning och "förväntar" att andra länder ska råka ut för samma sak. Men nu har de länderna den informationen och bör såklart anpassa den "svenska modellen" för att få den att fungera som den gjort i Skåne och inte Stockholm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Ping @plunn @lorgix @KalBumling @josi @Hurtigbullen som tyckte att Sveriges strategi var förträfflig för ca. 10 veckor sedan när jag frågade vad ni håller på med och speciellt @Frispel som menade att Finlands fördubblingar sker raskare än för både Sverige och Danmark (vilket förvisso kan ändra sig) och om det håller i sig så kommer Finland så småningom gå om Sverige och sist och slutligen @Jumpcut som skulle lägga en reminder i sin kalender och kolla hur det ser ut om 12 veckor.

Det har förvisso bara gått 10 veckor nu men hur gick det? Finland kanske fortfarande bara är i en annan fas?

Sverige: 54562 fall och 5041 dödsfall
Finland: 7117 fall och 326 dödsfall

Jag har inte kallat strategin för "förträfflig", även om den möjligtvis är det.
Har du frågor om något jag faktiskt skrivit så är du välkommen att ställa dom.

Permalänk
Medlem

Tips på munskydd?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jo, det var något sådant jag tänkte. Kanske inte med en logga mitt i ansiktet dock. Tack.

Finns liknande utan logga hos Conrad Munskydd Gardelix

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Andra våg pågång i USA eller upptrappande av testning?

Permalänk
Medlem

@Zeraphin: Vet inte men tror det är sjukdomen som sprids allt fortare och hoppas inte att vi inte sett det värsta ännu

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Hela världen är förändrad på grund av detta. Jag är otroligt sugen på att resa till USA och hälsa på vänner men jag tänker inte göra det förrän det har börjat lugna ner sig.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att det gått bättre i Sverige än jag befarade, trodde vi skulle nå 5000 döda tidigare. Däremot har det ju gått väldigt mycket bättre i de flesta liknande länder med hårdare lock-downs. Att Sverige och Storbritannien på kort sikt hade fått bättre effekt genom att stoppa resor, införa karantän, och stänga ner tidigare tycks solklart, på lång sikt (1-2 år) vet vi ännu inte. Jag tycker personligen att det nog var bra att hålla skolan öppen för de yngre.

Folk är dock riktigt dåliga på att hålla avståndet. Återkommer om det.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Detta då vi ramlade in på en diskussion som inte hade en bra grund att stå på.
Vissa grenar inom ämnet är såklart intressanta att diskutera men då måste diskussionen utgå från någon sorts akademisk/vetenskaplig/vettig grund, annars blir det bara dålig stämning där man till slut hamnar i sandlådan...igen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Man måste ändå kunna diskutera om fhm har fört rätt strategi för dom blir ifrågasatta av många länders press samt svenska nyhetsprogram. Anders Tegnell och Stefan Löfven mfl har väldigt ofta fått frågan om strategin har varit och är rätt?

Lövet kommer aldrig säga att han gjort fel, den funktionen finns inte i honom. Själv har jag större förtroende för en ledare som kan lyssna på andra och helt enkelt backa ett steg för att ändra strategi om man hör eller ser något som är bättre.
Jag har absolut inte något förtroende för Lövet varken i denna eller andra frågor.

Nu har dessutom fhm släppt på väldigt mycket lagom till semestern och Svenska folket är så ledsna på att sitta hemma vilket kommer göra att alla börjar flänga runt tiofalt för att ta igen de missade månaderna. Vi kommer se en högre smittspridning både här och i andra länder av samma anledning.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Lövet kommer aldrig säga att han gjort fel, den funktionen finns inte i honom. Själv har jag större förtroende för en ledare som kan lyssna på andra och helt enkelt backa ett steg för att ändra strategi om man hör eller ser något som är bättre.
Jag har absolut inte något förtroende för Lövet varken i denna eller andra frågor.

Nu har dessutom fhm släppt på väldigt mycket lagom till semestern och Svenska folket är så ledsna på att sitta hemma vilket kommer göra att alla börjar flänga runt tiofalt för att ta igen de missade månaderna. Vi kommer se en högre smittspridning både här och i andra länder av samma anledning.

I Sverige får man inte göra fel, därför kommer du aldrig höra att han gjort fel, även om han tycker det själv, då det skulle vara politiskt självmord.