Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

@WaspCustoms: känns som minecraftsvärdet är pricket på i:t i temat, men jag kan inte lägga fingret på varför.

Ta en titt i valfritt minecraft hus så är det rätt likt,inklusive de obskyra tavlorna

Permalänk
Medlem

Har fortf monitor-armar hos posten på väg hit, just nu står sidoskärmarna på en moderkortskartong och en gammal laptop för att hamna i rätt höjd. Kommer bli fint som snus när det är färdigt sen. 43'' i mitten, 24,5'' på sidorna. Lite löjligt att sidopanelerna är 144hz-skärmar eftersom att mitten är 60 men det var den bästa matchen i fysisk storlek jag kunde hitta haha.

Pga asymetrisk upplösning och att surround inte funkar med olika orienteringar av skärmar så körde jag custom resolution och super scale:ade sidorna till 2160 på höjden istället för 1920, en kommandolinje med höjd/bredd (6270x2160) i Steam med borderless window mode så lirade allting som det ska.

Alla spel har inte funkat dock, tål att tilläggas.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

TV rum / datorhörnan i mitt lilla krypin

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Har fortf monitor-armar hos posten på väg hit, just nu står sidoskärmarna på en moderkortskartong och en gammal laptop...

No more! Trots att nötterna på Kjell & Co inte bara tyckte att fredag 18-22 innebar "typ måndag eftermiddag eventuellt tisdag, vi vet inte" när man betalade för hemleverans OCH lyckades skicka fel skärmstativ till mig så bestämde jag mig för att kriga ihop det istället för att vänta en vecka på ny leverans. Det gick ändå.

Glipan som blir till vänster för att centerskärmen inte är perfekt rak i sin plastram är lite irriterande på den här bilden, tack och lov syns inte åbäket när jag sitter framför då sidoskärmen är vinklad in 2-3mm in på ramen för att linjera bättre, sånt skit driver en till vansinne annars. Det är nästan störigt bara att veta att det finns där även fast det inte syns.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

No more! Trots att nötterna på Kjell & Co inte bara tyckte att fredag 18-22 innebar "typ måndag eftermiddag eventuellt tisdag, vi vet inte" när man betalade för hemleverans OCH lyckades skicka fel skärmstativ till mig så bestämde jag mig för att kriga ihop det istället för att vänta en vecka på ny leverans. Det gick ändå.

Glipan som blir till vänster för att centerskärmen inte är perfekt rak i sin plastram är lite irriterande på den här bilden, tack och lov syns inte åbäket när jag sitter framför då sidoskärmen är vinklad in 2-3mm in på ramen för att linjera bättre, sånt skit driver en till vansinne annars. Det är nästan störigt bara att veta att det finns där även fast det inte syns.

https://i.imgur.com/4uxubLG.jpg

Stiligt!

Jag tog mig i kragen och trollade bort en stor mängd kablar i min nördhörna idag. Har problem med skärmstativet, det vägrar dra åt nog hårt så skärmarna vill inte sitta rakt och fint tyvärr. Störande.

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericus:

Stiligt!

Jag tog mig i kragen och trollade bort en stor mängd kablar i min nördhörna idag. Har problem med skärmstativet, det vägrar dra åt nog hårt så skärmarna vill inte sitta rakt och fint tyvärr. Störande.
https://i.imgur.com/iFqHcz6.jpg

Snyggt
Om det är skruvar som man kan skruva bort och sätta mellan en plastbricka i lagom storlek/tjocklek så testa det och dra sen åt så mycket du kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Snyggt
Om det är skruvar som man kan skruva bort och sätta mellan en plastbricka i lagom storlek/tjocklek så testa det och dra sen åt så mycket du kan.

Det sitter stora genomgående bultar med mutter, så det kan nog fungera. Ska absolut testa, tack för tipset!

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

@Ericus: Sitter du och grenslar det extra benet eller hur sitter du? Det ser ut som att just det benet sitter lite avigt för att det ska bli bekvämt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

@Ericus: Sitter du och grenslar det extra benet eller hur sitter du? Det ser ut som att just det benet sitter lite avigt för att det ska bli bekvämt

Nädå, det är gott om utrymme till vänster om det. Sen sitter jag ofta med fötterna uppe på bordet till vänster om skärmarna, Skitbra för rygg, nacke och hållning..

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

Möblerar om. Vänder skrivbordet 90 grader, annars lika.

FYI.

Nä blev inge bra, måste kaste ut hustruns kontorsmöblemang eller hitta ett litet mATX chassi... svåra val.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg Gantz : o och skickade iväg 2st ordrar på internet för modellerna!
Sen hittade jag en ljuslinga på ÖoB för 99kr..

och 3 ramar.. blev nöjd. känns trevligare att jobba framför datorn nu.

Permalänk
Medlem

@downup
Cleant/Snyggt!

Angående Gantz: O, otroligt bra och jag föll för filmen direkt!

Ljusslingan, är det RGB eller enbart en färg?

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

@downup
Cleant/Snyggt!

Angående Gantz: O, otroligt bra och jag föll för filmen direkt!

Ljusslingan, är det RGB eller enbart en färg?

ÖoB hade olika färger på en tunn slinga på 2 meter.

Rosa
Röd
Blå
Gul
Vit

Kanske var fler men såg inte dessa. Kostade 99kr.

Tack nöjd men vill köpa fler figurer

Permalänk

Korspostar från tråden om LG 34GN850. Här är min setup som börjar kännas "färdig"

  • Skrivbord Ikea Bekant höj- och sänkbart

  • Stol RH Logic 400

  • Skärm LG 34GN850 + Arctic Z1 Basic Single Monitor Arm

  • Hörlurar Beyerdynamic DT 770 PRO + Dragonfly Black DAC

  • Tangentbord Varmilo VA88M charcoal

  • Mus Logitech MX One

  • Musmatta Corsair Gaming MM350 Extended XL

Som jag skrev i den andra tråden funderar jag på att borra ett hål i bordet under musmattan för att gömma kabeln till tangentbordet. Kabeln bakom chassit har redan blivit tillsnyggad.

Visa signatur

Loque Ghost S1 Limestone | Ryzen 3900x | Alpenföhn Black Ridge | Evga 2070 Super | Corsair 32GB DDR4-3200 | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyingls7:

Korspostar från tråden om LG 34GN850. Här är min setup som börjar kännas "färdig"

  • Skrivbord Ikea Bekant höj- och sänkbart

  • Stol RH Logic 400

  • Skärm LG 34GN850 + Arctic Z1 Basic Single Monitor Arm

  • Hörlurar Beyerdynamic DT 770 PRO + Dragonfly Black DAC

  • Tangentbord Varmilo VA88M charcoal

  • Mus Corsair Gaming MM350 Extended XL

https://forumbilder.com/images/2020/06/02/F0C49023-3D70-46B3-A962-7BE43491AEC4.jpg

Som jag skrev i den andra tråden funderar jag på att borra ett hål i bordet under musmattan för att gömma kabeln till tangentbordet. Kabeln bakom chassit har redan blivit tillsnyggad.

Lutar inte skärmen ner åt vänster, eller är det jag som är skelögd?

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Lutar inte skärmen ner åt vänster, eller är det jag som är skelögd?

Haha oroa dig inte för din syn. Skrivbordet smalnar av åt höger så kanten bakom musmattan blir smalare. Det gör nog att det ser ut så.
Eller har jag helt enkelt snurrat skärmen efter att bilden togs.
Eller är det jag som är skelögd

Visa signatur

Loque Ghost S1 Limestone | Ryzen 3900x | Alpenföhn Black Ridge | Evga 2070 Super | Corsair 32GB DDR4-3200 | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair SF600

Permalänk
Skrivet av downup:

Såg Gantz : o och skickade iväg 2st ordrar på internet för modellerna!
Sen hittade jag en ljuslinga på ÖoB för 99kr..

och 3 ramar.. blev nöjd. känns trevligare att jobba framför datorn nu.

https://i.ibb.co/KXKwmJ6/1.jpg
https://i.ibb.co/Xbb7rJ8/2.jpg
https://i.ibb.co/pW5CgK3/3.jpg
https://i.ibb.co/z8YttH1/4.jpg

Snyggt! Vart köpte du dockorna ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

https://i.imgur.com/xdABBiX.jpg

Nu när jag flyttat till hus så blev det en riktig myshörna härhemma Eldstad är bakom ryggen på en så det blir varmt och gott i rummet om man slänger i några vedbitar.

Riktigt snyggt och fin bred skärm!
Men ska man ha datorn på en matta med tanke på ESD?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Riktigt snyggt och fin bred skärm!
Men ska man ha datorn på en matta med tanke på ESD?

Ett större problem jag ser är insuget för nätagget. Någon esd risk skulle jag inte vara rädd för på utsidan av ett datorchassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christiaan:

Snyggt! Vart köpte du dockorna ifrån?

Köpte den lilla när jag var i Kina och de andra två beställde jag från Wish.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@downup
fler bilder på PCn tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Såg Gantz : o och skickade iväg 2st ordrar på internet för modellerna!
Sen hittade jag en ljuslinga på ÖoB för 99kr..

och 3 ramar.. blev nöjd. känns trevligare att jobba framför datorn nu.

https://i.ibb.co/Xbb7rJ8/2.jpg

Jag köpte mig en något mindre påklädd variant.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Fick tummen ur och byta skiva. Limfog betsad svart. Tapeten är bedrövlig

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

... Tapeten är bedrövlig

Annat är det med skölden med några märken på

Skönt att man inte är ensam om att inte ha kliniskt rent

Permalänk
Medlem

Kommit en bit från 2005

Idag.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat med en skrivbordslampa. Inbyggd trådlös laddning och högtalare. Perfekt som mysbelysning under långa och sena spelsessioner.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk

Hemmakontoret fixades till förra helgen och blev så här:

Visa signatur

Civ. Ing. D ( LTH )
Hi-Fi & Hemmabionörd - redaktör på Faktiskt - Sveriges främsta Hi-Fi-forum
Hemautomation med Homey & HUE m.m.

Permalänk

@Fenix: Det är ju kul att någon postar en bild från 2005 använder gamla skärmar istället för att satsa på nytt, men är det inte väldigt oergonomiskt med de tre småskärmarnas placering?

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Har uppdaterat med en skrivbordslampa. Inbyggd trådlös laddning och högtalare. Perfekt som mysbelysning under långa och sena spelsessioner.

https://i.imgur.com/OO8o8tj.jpg

//C

Vart kommer lampan från? 😄